Alkaa oma äly taas vaihteeksi loppua tämän suhteen et parempi kysyä viisaammilta. Pitää laitella kuvia kun saa ne jollain siirreltyä.
Sotkee konetta sen näköisesti et kuskin puolelta etunurkasta venttiilikopan ja kannen välistä päästäis läpi. Uus tiiviste ja pintojen puhistus ei auttanu. Seuraavaksi aloin epäillä sitä ketjun ohjurin ylemmän tapin reikää, jota koetin paikkailla laittamalla ruuvin semmosen kumipäällystetyn prikan kanssa. Nyt ku taas tuota konetta alkoi katella, sieltä löytyy ihan puhdasta öljyä öljyntäyttökorkin (uusi KL:ltä, muovinen) ympäriltä sekä kuskinpuoleisen etummaisen venttiilikopan mutterin ympäriltä. Venttiilikopan kansi on momenttiin kiristetty ja muttereiden alla sinne kuuluvat prikat.
Milläs tämmösen ongelman vois nyt korjata? Ilmeisesti se pääsee siitä täyttökorkin uran kautta valumaan sinne reunalle josta propelli sitten levittää sen ympäri konetta.
Öljyvuoto m102
Mulla itellä vuotaa kans öölikorkki... Oliskohan jo neljäs korkki joka ei pidä...
Sen takia joutunu vaihtaan useemman ku otat miehekkäästi korkista kii nii menee palasiksi vaikka on kuitenki ihan kl:län kamaa...
Yks seppä sano et jos korkki tuntuu pikkusenki liian löysästi menevän kii nii taivuta niitä korkin lärpyköitä millä se pysyy kii mut omassa se ei auttanu... Yks vaihtoehto ainakin omassa on se et maali on lohkeillu venakopassa sopivasti justiin siitä öljyntäyttökorkin tiivisteen kohdalta nii vois olettaa et se siitä pääsis vuotamaan... Kuitenki jakoketju heittää ööliä korkkia kohti...
Näkyykö sulla siinä mitään maalihalkeemia..?



Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Maalailin ite tuon kopan vasaralakalla, ja ihan tarkoituksella jätin sen reiän ympärystän maalamatta, ei siitä pitäis olla sen suhteen ongelmaa. Napakasti se paikoillensakin tuntuis menevän.
Onkohan noissa jotenkin matalampi tiiviste kuin alkuperäisis metallisis vai mikähän lie ongelmana. Eihän siinä ihan hirveesti sitä öljyä katoile, mut varsinkin ku tuolle puolelle valuu niin kosmeettiisen haitan lisäksi se johtonippu on aika hyvin öljyllä kyllästetty.
Onkohan noissa jotenkin matalampi tiiviste kuin alkuperäisis metallisis vai mikähän lie ongelmana. Eihän siinä ihan hirveesti sitä öljyä katoile, mut varsinkin ku tuolle puolelle valuu niin kosmeettiisen haitan lisäksi se johtonippu on aika hyvin öljyllä kyllästetty.
Sillo ei oo siinä vika... Otappa vanhasta korkista toinen tiiviste ja laita korkki tuplatiivisteellä paikoilleen nii vois sitte ittekki kokeilla jos pitää... 

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Huohottimen letkut vaihdoin uusiin puolisen vuotta sitten, ja jaksoin vielä venttiilikopan liitokseen sovitella klemmarinkin.
Tästä näkyy millasen lammikon tekee tuohon koneen päälle

Tuo korkin takana näkyvän mutterin juuri on samanlainen, mahtaako tuosta päästä valumaan sinne? Ei tuossa kannessa ainakaan näy semmosta öljyjälkeä, saattaa ihan hyvin tulla sieltä samalla tavalla kuin korkinkin alta. Ei tuo kamera onnistunut selkeetä kuvaa siitä ottamaan.
Voiko noita venakopan muttereita tiivistää jollain, eihän siellä alunperin oo kuin se yks ainokainen prikka.
Tästä näkyy millasen lammikon tekee tuohon koneen päälle

Tuo korkin takana näkyvän mutterin juuri on samanlainen, mahtaako tuosta päästä valumaan sinne? Ei tuossa kannessa ainakaan näy semmosta öljyjälkeä, saattaa ihan hyvin tulla sieltä samalla tavalla kuin korkinkin alta. Ei tuo kamera onnistunut selkeetä kuvaa siitä ottamaan.
Voiko noita venakopan muttereita tiivistää jollain, eihän siellä alunperin oo kuin se yks ainokainen prikka.