Mikä kalkattaa?
Mikä kalkattaa?
Äiteen mersu kalkattaa melko pahasti, mikäköhän mahtaisi olla syynä?
Tässä pari ääninäytettä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vN03zADKhsA[/youtube]
Tässä ensin, kun laittaa kylmästä käymään, käy ihan suht siististi. Nauhalla kuuluu vähän jonkunlaista kalinaa, livenä ei niin paha. Mutta sitten kun kone on käynyt hetken (olisiko sitten kun jälkihehku loppuu ) Alkaa meteli kuin vasaralla paukuttaisi lohkon kylkeen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6mQptR85aOk[/youtube]
Joka vaimenee, kun antaa kierroksia:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0cgUVUcPivw[/youtube]
Moottoriin on vaihdettu syksyllä nostajat ja suutinkärjet. Ja moottorihan on OM602.
Tässä pari ääninäytettä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vN03zADKhsA[/youtube]
Tässä ensin, kun laittaa kylmästä käymään, käy ihan suht siististi. Nauhalla kuuluu vähän jonkunlaista kalinaa, livenä ei niin paha. Mutta sitten kun kone on käynyt hetken (olisiko sitten kun jälkihehku loppuu ) Alkaa meteli kuin vasaralla paukuttaisi lohkon kylkeen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6mQptR85aOk[/youtube]
Joka vaimenee, kun antaa kierroksia:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0cgUVUcPivw[/youtube]
Moottoriin on vaihdettu syksyllä nostajat ja suutinkärjet. Ja moottorihan on OM602.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kävin löysäilemässä suutinputkia, kolinat muuttu vaan ei hävinny
Oiskohan sinne laitettu jotkut paskat käret ja sillä kolisee nyt useampi kamina
Oiskohan sinne laitettu jotkut paskat käret ja sillä kolisee nyt useampi kamina
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Va voiskos olla että ajotus olisi viturallaan
Oireilisiko noin, siis niin että kalinat lakkaa kun saa jenkaa
Ihan hyvin lähtee kuitenkin käyntiin, vajaa kymmenen pakkasta tuossa ekassa videossa ja toista päivää seisonut ja lämmittämättä käynnistys
Oireilisiko noin, siis niin että kalinat lakkaa kun saa jenkaa
Ihan hyvin lähtee kuitenkin käyntiin, vajaa kymmenen pakkasta tuossa ekassa videossa ja toista päivää seisonut ja lämmittämättä käynnistys
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kuuntelematta näytettä, vian kuvaus sopis hyvin ajoitukseen... koitapa vähän aikaistaa... onks ketju kuinka vanunu ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tuo oma 200D kuulostaa ihan samalta. Siinä kolina lakkaa kun sormella painaa sitä remminkiristimen iskarin yläpäätä. On kulunut väljäksi, ja jos en tietäis, voisin huolestua, kalkattaa tyhjäkäynnillä lämpinä aikas ikävästi. Kannattaa kokeilla, vika on ainakin helppo ja halpa korjata. Osat olen hankkinut, inspiraatio odottelee lämpimämpiä kelejä...-27 aamulla
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samat oiireet
Terve!
Olen nyt taistellut tuon 250D:n kanssa vähän saman kuuloisien kalinoiden kanssa (kone myös hummaa matalilla kierroksilla). Lisäksi onniostuin ajamaan öljynpaineet todella alas, kun vähän poltttelin karstoja motarilla.
Noh, kansi vedettin auki, kun epäilin sisäistä öljyvuotoa. Karstaa oli ja paljon, vaan ei poistunut kalinat tällä operaatiolla. (Samalla laitettiin uudet nostajat ja venakumit.)
Suuttimet katsottiin myös, ja olivat toimivat.
Pajalla tekivät senverran tutkimuksia, että huomasivat ajoituksen vaeltelevan matalilla kierroksilla. Epäilivät pumpun laakeria.
Minäpä käytin pumpun PP:llä ja laakerissa olikin hieman väljää, vaan ei kuitenkaan mitään sen ihmeempää. Sain auton juuri hetki sitten tulille ja eihän pumpun huolto kalinaa poistanut.
Tyhjäkäynnillä kalinan ja hummauksen lisäksi oireena on putkesta tupruava harmahtava savu.
Voiko ketju/kiristin aiheuttaa moista?
Olen nyt taistellut tuon 250D:n kanssa vähän saman kuuloisien kalinoiden kanssa (kone myös hummaa matalilla kierroksilla). Lisäksi onniostuin ajamaan öljynpaineet todella alas, kun vähän poltttelin karstoja motarilla.
Noh, kansi vedettin auki, kun epäilin sisäistä öljyvuotoa. Karstaa oli ja paljon, vaan ei poistunut kalinat tällä operaatiolla. (Samalla laitettiin uudet nostajat ja venakumit.)
Suuttimet katsottiin myös, ja olivat toimivat.
Pajalla tekivät senverran tutkimuksia, että huomasivat ajoituksen vaeltelevan matalilla kierroksilla. Epäilivät pumpun laakeria.
Minäpä käytin pumpun PP:llä ja laakerissa olikin hieman väljää, vaan ei kuitenkaan mitään sen ihmeempää. Sain auton juuri hetki sitten tulille ja eihän pumpun huolto kalinaa poistanut.
Tyhjäkäynnillä kalinan ja hummauksen lisäksi oireena on putkesta tupruava harmahtava savu.
Voiko ketju/kiristin aiheuttaa moista?
Terveisin
Tero
Tero
Eiköhän se ole OK???
Eiköhän tuo ole aika normaalia kylmällä koneella - omani on 603 ja nostimet, suuttimet, ketju, ketjun kiristin on vaihdettu - samanlainen "orkesteri".
Hihnakiristin + vaimennin on usein ollut syyllinen ylimääräisiin ääniin.
Hihnakiristin + vaimennin on usein ollut syyllinen ylimääräisiin ääniin.
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Huonosta palamisesta lienee kyse, kun ajoitus vaeltelee. Siis voiko valmis kiristin aiheuttaa tuollaista ajoituksen vaeltelua matalilla kierroksilla?Vensku_ kirjoitti:Eikös harmaa savu viita jäähdytysnesteeseen tai huonoon palamiseen?
Ihmettelin jo aiemmin sitä, että ketjua pääsee nostamaan sormivoimin nokka-akselin rattaalta...
Terveisin
Tero
Tero
Hirviää kun ohan täälä satoja raksamiehiä muutenkin jotka ajaa viron kilvilläteppo21 kirjoitti:Nokun toi on Viron kilvissä niin ei hirviä Suomessa sillä päästellä
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Mulla kanssa "roklottaa" samanlailla tuo joku mikälie 2,5 om kone, en oo mallia vielä kattonu, ku vasta 3 kertaa nokkapellinki vasta avannu.
Noo, eipä se pahemmin savuta ku kylmänä silloinki tulee vaan pinetä sinertävää ja tiisselille haisevaa savua ei mitenkään kitkerää mutta ei siinä viitti huvikseenkaa seistä ja haistella, lämpimänä tulee jos äkkiä länttää polkimen pohjaan ja oottaa sen 2 sekunttia...tai ainaki pimeellä takana tulijan valoista päätellen putkesta tulee aikas hyvin se savuverho taakke
Mutta pitää tutkia mistä se vois johtua se roklotus, ei se lämpimänäkään pahemmin poistu, paluuletkut näyttäis pikkisen kosteilta 3 pytyn kohalta muuten suht kuivat on koneen kylet.
Noo, eipä se pahemmin savuta ku kylmänä silloinki tulee vaan pinetä sinertävää ja tiisselille haisevaa savua ei mitenkään kitkerää mutta ei siinä viitti huvikseenkaa seistä ja haistella, lämpimänä tulee jos äkkiä länttää polkimen pohjaan ja oottaa sen 2 sekunttia...tai ainaki pimeellä takana tulijan valoista päätellen putkesta tulee aikas hyvin se savuverho taakke
Mutta pitää tutkia mistä se vois johtua se roklotus, ei se lämpimänäkään pahemmin poistu, paluuletkut näyttäis pikkisen kosteilta 3 pytyn kohalta muuten suht kuivat on koneen kylet.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
dieselflosse kirjoitti:Uusin arvaus: ennakonsäätäjä
Vaan kiusaisiko tuo myös tyhjäkäynnillä..?
mites se perusajoitus ? en jaksa enää edes luetella mitä kaikkea omaan tein, teetin ja kävin läpi, kansi oli poissa ja pumppu kahdesti Espoon Diesel laitteella, ja aina vaan hummas ja kalisti, sauhutti sinistä jne...
Ja sitten, ihan ite käänsin pumppua hiukan aiemmalle, ja avot ! kaikki murheet tiessään, oli n. 200 tkm tuo vika päällä
Konehan oli OM 606 ja manuaali lootalla, automaattisella tyhjäkäynnin korjauksella, eli ELR köhän se oli - se siis hummautti kun kävi muuten ontumalla kylmänä
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ajoitus vaeltaa
Soitin kannen huoltajalle, kun jäi kaivelemaan, miten ajoituksen vaeltelu oli todennettu. Hänellä on käytössään boschin ajoitustesteri. Ajoitus tosiaan vaeltaa matalilla kierroksilla. MOT
Olisiko jollakulla ylimääräistä toimivaa käytettyä ennakonsäätäjää? Uusi on kohtuu arvokas, enkä viitsisi kokeilun vuoksi enää kauheasti roinaa ostella. Nihilisti iski...
Olisiko jollakulla ylimääräistä toimivaa käytettyä ennakonsäätäjää? Uusi on kohtuu arvokas, enkä viitsisi kokeilun vuoksi enää kauheasti roinaa ostella. Nihilisti iski...
Terveisin
Tero
Tero
Re: Ajoitus vaeltaa
dieselflosse kirjoitti:Soitin kannen huoltajalle, kun jäi kaivelemaan, miten ajoituksen vaeltelu oli todennettu. Hänellä on käytössään boschin ajoitustesteri. Ajoitus tosiaan vaeltaa matalilla kierroksilla. MOT
Olisiko jollakulla ylimääräistä toimivaa käytettyä ennakonsäätäjää? Uusi on kohtuu arvokas, enkä viitsisi kokeilun vuoksi enää kauheasti roinaa ostella. Nihilisti iski...
ei oo siihen kyllä apuja, minkäsnäköinen kikkare se on, ja onks sama kaikissa kapeakantisissa ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Alipaineputki pumpun kyljessä
Terve!
Kertokaapa, mitä virkaa on sillä pumpun kylkeen aika alas menevällä alipaineputkella? Liittyy pumppuun sellaisella 90-kumiletkumutkalla.
Tutksikelin vielä, mihin sammutus on kadonnut ja tuon pumpun kylkeen menevän putkilon toinen pää löytyi mittariston takaa tyhjänä. Mitä siinä kuuluisi roikkua?
Pengoin mittariston taustaa, kun koitin löytää syytä sammumattomuuteen. Kartoituksessani päädyin käsitykseen, että virtalukko itsessään päästää ilmaa. Siis ainakin kylmänä (auto sammuksissa) puhkuessa.
Puhaltelin siis molemmista suunnista, sekä alipaineen, että sammutuskelon, kohti virtalukkoa. Virtalukon ollessa käyntiasennossa, ilma ei kulkenut läpi alipainepuolelta puhkuessa, mutta sammutuskellon suunnasta kyllä. Liekö normaalia vai vika?
Kertokaapa, mitä virkaa on sillä pumpun kylkeen aika alas menevällä alipaineputkella? Liittyy pumppuun sellaisella 90-kumiletkumutkalla.
Tutksikelin vielä, mihin sammutus on kadonnut ja tuon pumpun kylkeen menevän putkilon toinen pää löytyi mittariston takaa tyhjänä. Mitä siinä kuuluisi roikkua?
Pengoin mittariston taustaa, kun koitin löytää syytä sammumattomuuteen. Kartoituksessani päädyin käsitykseen, että virtalukko itsessään päästää ilmaa. Siis ainakin kylmänä (auto sammuksissa) puhkuessa.
Puhaltelin siis molemmista suunnista, sekä alipaineen, että sammutuskelon, kohti virtalukkoa. Virtalukon ollessa käyntiasennossa, ilma ei kulkenut läpi alipainepuolelta puhkuessa, mutta sammutuskellon suunnasta kyllä. Liekö normaalia vai vika?
Terveisin
Tero
Tero
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Alipaineputki pumpun kyljessä
Itse vastaten... Kyseessä on jonkinlainen huohotin tms. putken toinen pää on todellakin vapaana mittariston takana (musta putki).dieselflosse kirjoitti:Terve!
Kertokaapa, mitä virkaa on sillä pumpun kylkeen aika alas menevällä alipaineputkella? Liittyy pumppuun sellaisella 90-kumiletkumutkalla.
Terveisin
Tero
Tero
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaikki fyrkat kiertoon
Kun on kerran hommiin ryhdytty, niin menköön kaikki...
Varasin ajan ennakonsäätimen vaihtoon. Monttööriltä löytyy käytetty toimivasta padasta irroitettu. Samalla vaihdetaan nokkaketju ja vielä alipainepumppukin (jonka havaitsin kuulalaakerimalliksi, vaikka päällepäin näkyy ruuvit niittien sijaan).
Aiemmin olen teettänyt tällä rahakasalla remonttia vähän ennen auton myyntiä. Nyt heti tässä alkupäässä. Mutta kun koppa on niin siisti...
Varasin ajan ennakonsäätimen vaihtoon. Monttööriltä löytyy käytetty toimivasta padasta irroitettu. Samalla vaihdetaan nokkaketju ja vielä alipainepumppukin (jonka havaitsin kuulalaakerimalliksi, vaikka päällepäin näkyy ruuvit niittien sijaan).
Aiemmin olen teettänyt tällä rahakasalla remonttia vähän ennen auton myyntiä. Nyt heti tässä alkupäässä. Mutta kun koppa on niin siisti...
Terveisin
Tero
Tero
se letku joka menee sinne hytin puolelle kuuluukin olla vapaassa maailmassa, muuten se paine/alipaine ei ikinä tasoittuis siellä sammuttimella, eli on ikäänkuin huohotus
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Re: Samat oiireet
Terve,dieselflosse kirjoitti:Terve!
Olen nyt taistellut tuon 250D:n kanssa vähän saman kuuloisien kalinoiden kanssa (kone myös hummaa matalilla kierroksilla). Lisäksi onniostuin ajamaan öljynpaineet todella alas, kun vähän poltttelin karstoja motarilla.
Onko näkynyt valoa tunnelin päässä. Itsellä identtiset oireet 603 moottorin kanssa. Tyhjäkäynti hummaa, öljynpaineet alhaalla...
Auttoko ennakonsäätimen rukkaus?