E 200 T -93 MOOTTORIN OHJAINYKSIKÖN MURHEET
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 08.5.2011 11:25
- Paikkakunta: Espoo
E 200 T -93 MOOTTORIN OHJAINYKSIKÖN MURHEET
Mesen käyntiongelmat alkoi pian auton oston jälkeen n.1,5 vuotta sitten. Ensimmäinen kylmä keli -15 teki sen. Auto käynnistyi normaalisti ja lähti liikenteeseen. Ensimmäisissä liikeennevaloissa sammui, lähti kuitenkin käyntiin taas, mutta ei halunnut käydä alle 3000 kierroksia. Koneen lämmettyä toimi ihan ok.Tätä on jatkunut aina talviaikoina, kesäajat on mennyt hienosti tähän asti. Menin sitten pesemään koneen varovasti ja muka järjen kanssa. Auto pelasi vähän aikaa hyvin, sitten alkoi ongelmat. Nyt se on pihalla, sisältä ja ulkoa puhdas, mutta käynti vaan puuttuu. En tiedä onko pesu vaikuttanut ohjainyksikköön vai mikä tuli. Ohjainyksikkö on tutkittu noin vuosi sitten alan liikkeissä ( kahdessa ) ja todettu että siellä on jotain häikkää. Sitä on myös yritetty korjata osaavissa käsissä, mutta häikkä on jossain jonne ei pääse. Ohjainyksikkö on Siemens ja maksaa uutena n. 2700 E. Virossa tonnin vähemmän. Ehkä pitäisi keksiä jotain, mutta mitä. Olisikohan jollain vastaavia kokemuksia.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Onko se nyt aivan varma, että se vika on sielä boksissa? Vastaavia oireita aiheuttaa moni muukin asia kuin viallinen moottorinohjausboksi.
Pesun jälkeen kadonnut käynti johtuu melko varmasti siitä pesusta, vettä on nyt jossakin tai joissakin liittimissä. Annat sen auton haukotella pelti auki auringossa päivän niin eiköhän se taas lähde käyntiin. Toinen vaihtoehto on availla ja kuivatella moottorin sähköliittimiä.
Nii ja tervetuloa voorumille. Täällä meitä on muitakin kohtalon kolhimia.
Pesun jälkeen kadonnut käynti johtuu melko varmasti siitä pesusta, vettä on nyt jossakin tai joissakin liittimissä. Annat sen auton haukotella pelti auki auringossa päivän niin eiköhän se taas lähde käyntiin. Toinen vaihtoehto on availla ja kuivatella moottorin sähköliittimiä.
Nii ja tervetuloa voorumille. Täällä meitä on muitakin kohtalon kolhimia.

Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 08.5.2011 11:25
- Paikkakunta: Espoo
BOXI
Kiitos kiitos. Täytyy kokeilla kuivatuksia viellä paremmin. Vaikka onhan toi jo muutaman päivän ottanut aurinkoa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4324
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Saman suuntaisia talvi oireita / hintoja oli foorumilaisen autosa minkä korjailin
tossa kuusen alla pakasesses tasku lampun valossa talvella
juttu voi löytyä haulla ja jos oireet täsmää niin ota yhteytä
(remonti ei maksanut hänelle edes 500€ : )
tossa kuusen alla pakasesses tasku lampun valossa talvella
juttu voi löytyä haulla ja jos oireet täsmää niin ota yhteytä
(remonti ei maksanut hänelle edes 500€ : )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 08.5.2011 11:25
- Paikkakunta: Espoo
BOXI
Meni vastaus vähän pitkäksi, kun olin reissun päällä. Toivoin,että auto olisi kuivunut sillä aikaa,mutta eipä ollut. Olen kuivatellut liittimiä,johtonippuja,boxia ja vaihdoin tulpat. Tulpat olivat märkiä bensasta,ja nokisia paitsi yksi. Autoa kun starttaa,se vähän niinkuin lupaisi käynnistyä. Yleensä,kun lopettaa starttauksen se paukauttaa putkessa vähän. Tuntuu aika hankalalta. Pitäisköhän ruveta purkamaan johtonippuja erkkarista,niitä jotka lähtee boksista,jos niissä olisi jotain vuotoja. Vai pitääköhän tyhjentää koko konehuone ja hommata sinne joku käytetty kone kaikkine johtoineen ym. tilpehööreineen . Vai ostanko Nissanin.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Nissani on ihan hyvä vaihtoehto sekin, mutta katso nyt ensin se moottorin johtosarjan kunto, niinkuin easy rider tuossa edellä neuvoi.
Tuon ikäisissä on ollut biohajoavia johtosarjoja, joissa piuhojen eristeet maatuvat ihan itsekseen johtimen ympäriltä. Sen huomaa, kun vähän availee eristeitä, ei varmasti jää epäselväksi. Mädät johdot aiheuttavatkin sitten kaikenlaista kivaa vikaa.
Ohjausyksikköjä tms. pokseja en paljon alkaisi kyllä uutena ostelemaan tän ikäisiin vaunuihin. Niiden arvohan on jo melkein sama kuin itse malmiläjän ihinta. Purkuautoista kannattaa katella, jos vika on varmuudella näissä.
Tuon ikäisissä on ollut biohajoavia johtosarjoja, joissa piuhojen eristeet maatuvat ihan itsekseen johtimen ympäriltä. Sen huomaa, kun vähän availee eristeitä, ei varmasti jää epäselväksi. Mädät johdot aiheuttavatkin sitten kaikenlaista kivaa vikaa.
Ohjausyksikköjä tms. pokseja en paljon alkaisi kyllä uutena ostelemaan tän ikäisiin vaunuihin. Niiden arvohan on jo melkein sama kuin itse malmiläjän ihinta. Purkuautoista kannattaa katella, jos vika on varmuudella näissä.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 08.5.2011 11:25
- Paikkakunta: Espoo
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4324
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Uutta johtoa niihin väleihin missä on huonot eristeet,pajusirkku kirjoitti:Johtokotelo avattu ja erkkareita nypitty. Löytyi johtoja joissa eristys oli mennyt poikki,ei kuitenkaan paloja pois . Taitaa olla boxin ja ruiskusuuttimien välisiä välisiä johtoja. Homma jatkuu. On varmaan mahdotonta parsia niitä,olisi varmaan viisainta koittaa vaihtaa ne?
(juotos ja kutistesukaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiltisti vaan koko johtosarja irti ja johdon vaihto töihin. Jossain kohtaa saatta olla ihan ok näköistä eristettä, mutta toisaalla pelkkää murua. Näin oli ainakin itsellä.
Ei ole kovin paha homma. Kaupasta hakee eri värisiä johtoja, lätkäteippiä ym. tarvikkeita ja varaa paljon kärsivällisyyttä ja tupakkaa. Homma on jo siinä kohdassa puoliksi tehty.
Itse taisin purkaa vanhaa ja siitä mallia ottaen tehdä uuden uusista johdoista. Pääasiassa käytin vanhoja liittimiä. Kannattaa myös merkitä haaran kohtia, niin on mukavampi sitten teipata lopuksi. Itse en harrasta elektroniikka enkä mitään muutakaan sähköihin liittyvää, mutta silti jopa minä sain homman tehtyä, joten ei voi olla vaikeaa...
Eazy Raider on muistaakseni myös tehnyt tämän homman, häneltä saa varmaan hyviä neuvoja..
Ei ole kovin paha homma. Kaupasta hakee eri värisiä johtoja, lätkäteippiä ym. tarvikkeita ja varaa paljon kärsivällisyyttä ja tupakkaa. Homma on jo siinä kohdassa puoliksi tehty.
Itse taisin purkaa vanhaa ja siitä mallia ottaen tehdä uuden uusista johdoista. Pääasiassa käytin vanhoja liittimiä. Kannattaa myös merkitä haaran kohtia, niin on mukavampi sitten teipata lopuksi. Itse en harrasta elektroniikka enkä mitään muutakaan sähköihin liittyvää, mutta silti jopa minä sain homman tehtyä, joten ei voi olla vaikeaa...

Eazy Raider on muistaakseni myös tehnyt tämän homman, häneltä saa varmaan hyviä neuvoja..
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 08.5.2011 11:25
- Paikkakunta: Espoo
Moi taas
MESE TOIMII TAAS. Homma meni niin että. Ensin kuivattelin kaiken mahdollisen ja parsin niitä johtoja siitä koneen päältä. Vaihdoin tulpat, oli nimittäin vain yksi kunnollisen näköinen,loput oli nokisia. Näillä hommilla se lähti käymään, tosin huonosti. Mutta taas kerran, kun sitä käyttelin,huomasin yhden tulpanhatun lyövän kipinää aivan tulpan juuressa. Ostin motonetistä uuden tulpanjohtosarjan ( 69,50E ) ja sen jälkeen se rupesi käymään hyvin. Että sellainen juttu.
MESE TOIMII TAAS. Homma meni niin että. Ensin kuivattelin kaiken mahdollisen ja parsin niitä johtoja siitä koneen päältä. Vaihdoin tulpat, oli nimittäin vain yksi kunnollisen näköinen,loput oli nokisia. Näillä hommilla se lähti käymään, tosin huonosti. Mutta taas kerran, kun sitä käyttelin,huomasin yhden tulpanhatun lyövän kipinää aivan tulpan juuressa. Ostin motonetistä uuden tulpanjohtosarjan ( 69,50E ) ja sen jälkeen se rupesi käymään hyvin. Että sellainen juttu.