E 200 T -93 MOOTTORIN OHJAINYKSIKÖN MURHEET

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
pajusirkku
Viestit: 6
Liittynyt: 08.5.2011 11:25
Paikkakunta: Espoo

E 200 T -93 MOOTTORIN OHJAINYKSIKÖN MURHEET

Viesti Kirjoittaja pajusirkku »

Mesen käyntiongelmat alkoi pian auton oston jälkeen n.1,5 vuotta sitten. Ensimmäinen kylmä keli -15 teki sen. Auto käynnistyi normaalisti ja lähti liikenteeseen. Ensimmäisissä liikeennevaloissa sammui, lähti kuitenkin käyntiin taas, mutta ei halunnut käydä alle 3000 kierroksia. Koneen lämmettyä toimi ihan ok.Tätä on jatkunut aina talviaikoina, kesäajat on mennyt hienosti tähän asti. Menin sitten pesemään koneen varovasti ja muka järjen kanssa. Auto pelasi vähän aikaa hyvin, sitten alkoi ongelmat. Nyt se on pihalla, sisältä ja ulkoa puhdas, mutta käynti vaan puuttuu. En tiedä onko pesu vaikuttanut ohjainyksikköön vai mikä tuli. Ohjainyksikkö on tutkittu noin vuosi sitten alan liikkeissä ( kahdessa ) ja todettu että siellä on jotain häikkää. Sitä on myös yritetty korjata osaavissa käsissä, mutta häikkä on jossain jonne ei pääse. Ohjainyksikkö on Siemens ja maksaa uutena n. 2700 E. Virossa tonnin vähemmän. Ehkä pitäisi keksiä jotain, mutta mitä. Olisikohan jollain vastaavia kokemuksia.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1365
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Onko se nyt aivan varma, että se vika on sielä boksissa? Vastaavia oireita aiheuttaa moni muukin asia kuin viallinen moottorinohjausboksi.

Pesun jälkeen kadonnut käynti johtuu melko varmasti siitä pesusta, vettä on nyt jossakin tai joissakin liittimissä. Annat sen auton haukotella pelti auki auringossa päivän niin eiköhän se taas lähde käyntiin. Toinen vaihtoehto on availla ja kuivatella moottorin sähköliittimiä.

Nii ja tervetuloa voorumille. Täällä meitä on muitakin kohtalon kolhimia. :D
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
pajusirkku
Viestit: 6
Liittynyt: 08.5.2011 11:25
Paikkakunta: Espoo

BOXI

Viesti Kirjoittaja pajusirkku »

Kiitos kiitos. Täytyy kokeilla kuivatuksia viellä paremmin. Vaikka onhan toi jo muutaman päivän ottanut aurinkoa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Saman suuntaisia talvi oireita / hintoja oli foorumilaisen autosa minkä korjailin
tossa kuusen alla pakasesses tasku lampun valossa talvella
juttu voi löytyä haulla ja jos oireet täsmää niin ota yhteytä
(remonti ei maksanut hänelle edes 500€ : )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

-93 passaisi siihen ikähaarukkaan jossa ilmenee lämmössä hapristuvia johtoeristeitä. Availe varovasti lätkäteippiä moottorin päällä kulkevista johtokimpuista ja kato löytyykö vihreiksi homehtuneita paljaita piuhoja sekä eristemurua. :idea: :(
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

onkos homma selvinyt :?:
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pajusirkku
Viestit: 6
Liittynyt: 08.5.2011 11:25
Paikkakunta: Espoo

BOXI

Viesti Kirjoittaja pajusirkku »

Meni vastaus vähän pitkäksi, kun olin reissun päällä. Toivoin,että auto olisi kuivunut sillä aikaa,mutta eipä ollut. Olen kuivatellut liittimiä,johtonippuja,boxia ja vaihdoin tulpat. Tulpat olivat märkiä bensasta,ja nokisia paitsi yksi. Autoa kun starttaa,se vähän niinkuin lupaisi käynnistyä. Yleensä,kun lopettaa starttauksen se paukauttaa putkessa vähän. Tuntuu aika hankalalta. Pitäisköhän ruveta purkamaan johtonippuja erkkarista,niitä jotka lähtee boksista,jos niissä olisi jotain vuotoja. Vai pitääköhän tyhjentää koko konehuone ja hommata sinne joku käytetty kone kaikkine johtoineen ym. tilpehööreineen . Vai ostanko Nissanin.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Nissani on ihan hyvä vaihtoehto sekin, mutta katso nyt ensin se moottorin johtosarjan kunto, niinkuin easy rider tuossa edellä neuvoi.

Tuon ikäisissä on ollut biohajoavia johtosarjoja, joissa piuhojen eristeet maatuvat ihan itsekseen johtimen ympäriltä. Sen huomaa, kun vähän availee eristeitä, ei varmasti jää epäselväksi. Mädät johdot aiheuttavatkin sitten kaikenlaista kivaa vikaa.

Ohjausyksikköjä tms. pokseja en paljon alkaisi kyllä uutena ostelemaan tän ikäisiin vaunuihin. Niiden arvohan on jo melkein sama kuin itse malmiläjän ihinta. Purkuautoista kannattaa katella, jos vika on varmuudella näissä.
pajusirkku
Viestit: 6
Liittynyt: 08.5.2011 11:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pajusirkku »

Johtokotelo avattu ja erkkareita nypitty. Löytyi johtoja joissa eristys oli mennyt poikki,ei kuitenkaan paloja pois . Taitaa olla boxin ja ruiskusuuttimien välisiä välisiä johtoja. Homma jatkuu. On varmaan mahdotonta parsia niitä,olisi varmaan viisainta koittaa vaihtaa ne?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pajusirkku kirjoitti:Johtokotelo avattu ja erkkareita nypitty. Löytyi johtoja joissa eristys oli mennyt poikki,ei kuitenkaan paloja pois . Taitaa olla boxin ja ruiskusuuttimien välisiä välisiä johtoja. Homma jatkuu. On varmaan mahdotonta parsia niitä,olisi varmaan viisainta koittaa vaihtaa ne?
Uutta johtoa niihin väleihin missä on huonot eristeet,
(juotos ja kutistesukaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Kiltisti vaan koko johtosarja irti ja johdon vaihto töihin. Jossain kohtaa saatta olla ihan ok näköistä eristettä, mutta toisaalla pelkkää murua. Näin oli ainakin itsellä.

Ei ole kovin paha homma. Kaupasta hakee eri värisiä johtoja, lätkäteippiä ym. tarvikkeita ja varaa paljon kärsivällisyyttä ja tupakkaa. Homma on jo siinä kohdassa puoliksi tehty.

Itse taisin purkaa vanhaa ja siitä mallia ottaen tehdä uuden uusista johdoista. Pääasiassa käytin vanhoja liittimiä. Kannattaa myös merkitä haaran kohtia, niin on mukavampi sitten teipata lopuksi. Itse en harrasta elektroniikka enkä mitään muutakaan sähköihin liittyvää, mutta silti jopa minä sain homman tehtyä, joten ei voi olla vaikeaa... 8)

Eazy Raider on muistaakseni myös tehnyt tämän homman, häneltä saa varmaan hyviä neuvoja..
pajusirkku
Viestit: 6
Liittynyt: 08.5.2011 11:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pajusirkku »

Moi taas
MESE TOIMII TAAS. Homma meni niin että. Ensin kuivattelin kaiken mahdollisen ja parsin niitä johtoja siitä koneen päältä. Vaihdoin tulpat, oli nimittäin vain yksi kunnollisen näköinen,loput oli nokisia. Näillä hommilla se lähti käymään, tosin huonosti. Mutta taas kerran, kun sitä käyttelin,huomasin yhden tulpanhatun lyövän kipinää aivan tulpan juuressa. Ostin motonetistä uuden tulpanjohtosarjan ( 69,50E ) ja sen jälkeen se rupesi käymään hyvin. Että sellainen juttu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”