Jälkihehku

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
E250TD94
Viestit: 4
Liittynyt: 18.3.2006 19:46

Jälkihehku

Viesti Kirjoittaja E250TD94 »

Mulla E 250 -94 diesel. Olisin vain uteliaisuuttani kysynyt tämän foorumin asiantuntijoilta jälkihehkusta ja ennakonsäädöstä kylmäkäynnistyksessä. Vaikka mekaanisesti ohjattu pumppu niin käy käsittämättömän hienosti vaikka -15... -20 asteen pakkasella kylmäkäynnistyksessä. Olen kyllä yrittänyt välttää noita kylmäkäynnistyksiä mutta joskus pakko.

Niin ensimmäisten minuuttien aikana ei kuulu minkäänlaista diesel kalinaa(kuten mun aikaisemmissa VAG-dieseleissä) - käy lähes kun bensa auto. Sitten kun käynyt muutaman minuutin hieman normaalia nopeampi tyhjäkäynti laskee normaaliksi ja samalla alkaa kalista - tosin vain hieman..

Olen seurannut sisävalon lamppua ja olen tullut siihen tulokseen, että autossa on useamman minuutin jälkihehku päällä tuohon kierrosten laskemiseen saakka. Onko näin? Ja onko ensimmäisten minuuttien aikana myös ennakko säädettynä suuremmalle?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Käännä virta-avaimesta hehku päälle ja kuuntele milloin hehkun rele napsahtaa pois päältä. Luulisin että noin 15-20 sekuntia hehkun valon sammumisen jälkeen.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
J-P K
Viestit: 220
Liittynyt: 01.10.2005 11:18
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja J-P K »

On se aika pitkä tuo jälkihehkutus kun laittaa ilman lämmitystä käyntiin. En ole koskaan aikaa mitannut, mutta melko pitkästi kerkeää ajamaan ennen kuin valot kirkastuu.
Kyllä se sitä on.

® Mesen V8 Klubi
® Mesen 199-klubi
E250TD94
Viestit: 4
Liittynyt: 18.3.2006 19:46

Kysuin asiaa Saksan foorumilta

Viesti Kirjoittaja E250TD94 »

Ja vastaus oli että max 180 sekunttia. Säätyy lämpötilan mukaan, 30 asteeessa ei enää jälkihehkuta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”