Mulla E 250 -94 diesel. Olisin vain uteliaisuuttani kysynyt tämän foorumin asiantuntijoilta jälkihehkusta ja ennakonsäädöstä kylmäkäynnistyksessä. Vaikka mekaanisesti ohjattu pumppu niin käy käsittämättömän hienosti vaikka -15... -20 asteen pakkasella kylmäkäynnistyksessä. Olen kyllä yrittänyt välttää noita kylmäkäynnistyksiä mutta joskus pakko.
Niin ensimmäisten minuuttien aikana ei kuulu minkäänlaista diesel kalinaa(kuten mun aikaisemmissa VAG-dieseleissä) - käy lähes kun bensa auto. Sitten kun käynyt muutaman minuutin hieman normaalia nopeampi tyhjäkäynti laskee normaaliksi ja samalla alkaa kalista - tosin vain hieman..
Olen seurannut sisävalon lamppua ja olen tullut siihen tulokseen, että autossa on useamman minuutin jälkihehku päällä tuohon kierrosten laskemiseen saakka. Onko näin? Ja onko ensimmäisten minuuttien aikana myös ennakko säädettynä suuremmalle?
Jälkihehku
Kysuin asiaa Saksan foorumilta
Ja vastaus oli että max 180 sekunttia. Säätyy lämpötilan mukaan, 30 asteeessa ei enää jälkihehkuta.