öljypohja rikki, öljypohjassa outo osanen

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

öljypohja rikki, öljypohjassa outo osanen

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Mitäs tämä öljyn vuotaminen merkitsee, mistä se siis vuotaa. Kannenko välistä? Aiemmin on tyytynyt sotkemaan koneen kylkeä mutta viime päivinä muutaman tunnin parkissaolo saa aikaiseksi asfalttiin 18,6cm halkaisijaltaan olevan mustan laikun. En mitenkään kovasti stressaa asialla, leima tuli huomautuksitta ja auto on päivittäisessä käytössä, mutta en mielellään luontoakaan töhri jos asiaan löytyisi kelvollinen ja kätevä korjaustoimenpide. Jokunen kuva asiasta.

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Castillo, 31.8.2011 19:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
tommes
Viestit: 59
Liittynyt: 09.4.2011 21:52
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tommes »

Eihän se tuo kiristäjän tiiviste ole, tai sitten pahimmassa tapauksesesa kannentiiviste.
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Puhdistin koneen ja konehuoneen tarkempia tutkimuksia varten ja...

Öljypohja näyttäs olevan etuosasta halki. En vaan oikein käsitä että kuinka se noin ylös öljyt on heittäny, ajoviima ja flektikö. Jokatapauksessa auton koneesta häippäsee öljyä noin puoli litraa päivässä kahden 35km:n työmatkasiivun ajomäärillä, ja lätäkkö löytyy kotipihasta sekä työpaikan parkkikselta. Viime viikon mustikareissulla yksi nyrkin kokoinen kivi kyllä otti kontaktia metsäautotiellä ja varmaan sitten hajotti öljypohjan.

Voiko öljypohjaa jotenkin yrittää korjata kotikonstein?

Voiko öljypohjan irrottaa ioman koneen nostamista / irrottamista?

Minkäsorttinen homma on iltapuhteelle tiedossa, "pultit hapettunu poikki ja sitä rataa" vaiko "siinähän tuo kahvia odotellessa".

Kellä ois ehyttä öljypohojaa tarjolla hämeenkyrön läheisyydessä?

Että näin, ei juur ny vois kyllä lankun rassuu vähempää kiinnostaa :kake: :hurt: :ää: :ää: :ää: :protest: :protest: :help:
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Otin mersun öljypohjan pois ja siellä makasi isohko metalliosa ja yksi noin 5mm halkaisijan omaava teräskuula yms koksikökköä. Mikä tällainen jostain ilmeisesti murtunut osanen on.

Kuva
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Alipainepumpusta? Katoppa ö-pumpun imusihdin kuntokin samalla.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onneksi ei tuon isompaa, aatteles jos kyseessä olisi ollut kasiässä, siellä öljypohjassa olisi voinut möllöttää kokonainen mäntä :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etteikö naurattas tässä yhteydessä tuo mäntäasia :lol:
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Duoda duoda :roll: ... siis siellä oli tuo osanen ja yksi kuula. Öljypumpussa en havainnu mitään kummallista eikä havainnu naapurin setäkään kun sitä pyörittelimme ihastellen. Mutta mistä nyt tiedän että onko tämä osanen ja kuula majaillut jo pitkään siellä kenties jostain vanhasta alipainepumpun porsimisesta muistona vai onko minun rakas 200d juuri särkymässä totaalituhoon.

Ajattelin että asia on yli puolimiljuunaa ajetussa autossa vanhaa ja edesmennyttä jäännettä jostain edellisien omistajien murheista mutta miten tarkistan asian todellisen laidan. Missä se alipainepumppu sijaitsee ja jos tollainen "korvake" on irronnu pumpusta niin voiko se vielä toimia vajavaisena. En oo alipainepumppua kädessä pitäny saati sen sielunelämään yhtään perehtynyt.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alipainepumppu on syöttöpumpun kohdalla moottori etupuolella.
Kannattaa irrottaa ja varmistaa kunto.
Jos tuo pala on sieltä irti on tuho lähellä.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Vanhasta alipainepumpusta. Ne kuulat hakkaa sen sihdin rikki ja lopulta on pumpussa ja pumppu kaput ja hetkenpäästä koko patti.
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Käytin sen alipainepumpun irti ja se oli ehjä, mutta samanlaisesta pumpusta korvake oli ja siis irronnut joskus jostain vanhasta pumpusta. Mutta nytpä tuon tietää ja saattaapi ajaa aamulla töihin. Kiitos taasen erinomaisen tehokkaalle foorumille asian selviämisestä.

Laine on tainnu jonkun kerran pumppua kädessä pyöritellä kun off-focus kuvasta heti asian osasi kertoa :)
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Onkohan niitä kuulia monta alipainepumpussa, yhden vaan löysin öljypohjasta. Ne muut on toivottavasti löytäneet öljynvaihdoissa tien ulos vai voikohan nitä jossain majailla edelleen.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kai noita pumppuja joskus on tullu hypisteltyä käsissä =D ei muualta irtoo 5mm kuulaa ja alumiinivartta kun pumpusta...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sanoisin etteivät kuulat öljypohjassa haittaa.
Pumpusta irrotessaan ne menevät ketjun väliin ja särkevät siten moottorin mutta alas saakka päästyään eivät enää sieltä nouse...
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Taisto ruoho,eli kenellä olen hommissa on jokusen mersun kanssa korjannut ja myös Useemman kone tuhon nähnyt kun pumpun imusihti hakkaantunut rikki ja kuulat ollu pumpussa. Voi olla että on puhunut myös paskaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No sitten :idea: öljypohja on helppo irrottaa, samalla vaihtaa kk-laakerit.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

taisto muisteli aikanaan lukeneen huoltokirjasta jostain mistä oli kone porsinu että noin 100tkm ois ajettu sen jälkeen kun oli alipainepumppua vaihdeltu. ja tosiaan ei yhteen tapaukseen perustunu toi arvailu että menis sihdistä läpi. taistokin on kerenny tässä 42vuoden mitä on mersuja korjaillu ni jokuseen konehommaankin törmäämään :wink:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Menee ne ajan kans sihdistä läpi, asiasta on kokemusta täälläkin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”