Nestehukka

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
tommes
Viestit: 59
Liittynyt: 09.4.2011 21:52
Paikkakunta: Kuusamo

Nestehukka

Viesti Kirjoittaja tommes »

Elikkä Mb w124 200d -89 ja sellainen ongelma ilmennyt että pidempää matkaa ajettaessa nesteet häviää paisarista. Lämmöt pysyy 80-90 välissä ja tyhjäkäynnillä sit nostaa sinne asti et flekti lähtee pyörimään. Korkin välistä kuuluu pientä suhinaa. Nestetä ei mene öljyn sekaan eikä toisinpäinkään. Voisiko olla kannentiiviste sökönä vai tekisikö rikkoontunut vesipumppu moisia oireita. Paisarin korkki on uusi mutta ilmeisesti se ne nesteet tulee siitä ylivuotoputkesta pihalle. Auto ei savuta eli ei ainakaan pakoputkesta pihalle tule. Sit myös sellaisen oon huomannu et kun laittaa sisältä lämpöö hanikasta tulemaan niin kuuluu lurinaa kennosta.
Apua kaivataan!!!!
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Vuotaako kenno? Kastuuko lattia? ota matot pois eestä ja maistele jos löytyy märkää, jäähdytysnestehän on makean makuista :tuumaus:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos vaikka vesipumpun juorureijästä tulis vetet pihalle ajjaassa :roll:
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

kans halaki pakokanavan puolelle, näin miulla kahessa kannessa on käynnä.
Avatar
tommes
Viestit: 59
Liittynyt: 09.4.2011 21:52
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tommes »

No niin, vaihdoin sit termostaatin ja vesipumpun. Sen verran oli apua et lämmöt nousee paljon verkkaammin sinnne vähän yli 80 asteeseen ja pysyy siinä. Tyhjäkäynnillä nosti ennen aika nopiaa sinne asti et magneetti otti flektiin kiinni, mut nyt ei nosta 15 min tyhjäkäynnillä. Pitää vielä käydä rängyttelee pitempi matka ja kattoo pysyykö nesteet. Vanhassa pumpussa oli se juorureikä aika ryytyny et sieltä se on hukannu jonniverran sitä nestettä.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

paljos se flektin käynnistyminen tälläses 200 nakussa tarvii asteita?
meinaan ei ole koskaan itsellä hypännyt päälle :shock:
vaikk lähes jatkuvasti käynnissä (paitsi nää kesäyöt) :lol:
Avatar
tommes
Viestit: 59
Liittynyt: 09.4.2011 21:52
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tommes »

potox kirjoitti:paljos se flektin käynnistyminen tälläses 200 nakussa tarvii asteita?
meinaan ei ole koskaan itsellä hypännyt päälle :shock:
vaikk lähes jatkuvasti käynnissä (paitsi nää kesäyöt) :lol:
Kyl se taitaa nousta yli 100 asteeseen mulla jonnekki toiseksi viimeisen viivan ja 120 asteen väliin.
Avatar
tommes
Viestit: 59
Liittynyt: 09.4.2011 21:52
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tommes »

Nyt on mesee testattu ja tuli paisuntasäiliön ylivuotoletkusta nesteet pihalle kun ajoin koneen kuumaksi ja sit peltil ylläällä rängytin kaasua ja sit kun löysäsin kaasun ni pukkas sieltä nestettä oikein ryöppyämällä. Eli tiivisteen vaihto kenties edessä. Onko tuossa mersun kannen purkamisessa mitään kummempaa. Bensavehkeiden kanssa oon kyllä rassautunu mut en koskaan deiselin kantta aukonu. Mites sen kettingin löysäys ja se et pomppaako se alapäästä heleposti raattaalta jos löysää ylläältä... Jos sais pikkasen apuja....Kiitos ja Kuitti....:)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29129
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei hyppää jako, puota vaan ketju alas.
jl_76
Viestit: 34
Liittynyt: 05.12.2010 9:12
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jl_76 »

Itellä presiis samat oireet 200D:ssä ja tänään lähti vettä kulumaan oikein paljon. Tuohan on alumiinikantinen, osaako joku sanoa, pitääkö tuollainen aina koneistaa, vai voiko pahvin vaihdolla selvitä. Ja jos kansi on halki, niin mitäs sitten tehdään? Ei olis aikaa oikein kalustoa seisottaa, muuten joutuu hakemaan uuden pirssin ja laittamaan tämän kiertoon.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

voi selvitä pelkällä pahvilla :D
itse ei tarvinnu koneistaa, kun mittarissa vasta 655tkm :lol:
ohjurinkumit kantsii vaihtaa, arvaappa ottaako pannuun kun säästin siinä :roll:
Avatar
tommes
Viestit: 59
Liittynyt: 09.4.2011 21:52
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tommes »

No niin. Mersu se taas pelaa ku uus konsanaan. Kannentiiviste se oli rikki. Itse en koneistanut kantta koska siinä ei ollut pahempia syöpymiä. Ohjurinkumit vaihdettiin samalla. Nostajissa ei ole ollut vikaa, vaikka ne tuntui naputtavan kun tiiviste oli sökönä, mut nyt sekin naputus hävisi.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

juu... se kun vuotaa ölynpaineet johonkin siitä kansipahvista, niin se ei enää riitä nostajille :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”