200E vm89 Ei tahdo käynnistyä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Wilijo
Viestit: 12
Liittynyt: 25.8.2011 12:35

200E vm89 Ei tahdo käynnistyä

Viesti Kirjoittaja Wilijo »

Hei vaan tietäjät, nyt kaipaisi tumpelo apua. Ongelma on se että kylmänä käynnistyy vain kaasulla avittamalla, joskus käynnistyy nopeasti ja pysyy jopa heti käynnissä, mutta useimmiten saa sahata pitkään, kone hörähtelee välillä ja jossain (pakoputkessa?) paukkuu. Kun marsu sitten viimein käynnistyy sen saa pidettyä käynnissä ainoastaan pitämällä kaasua pohjassa, ja meinaa silti välillä sammua, sitten kun on liikkeelle päästy niin pysyy kyllä käynnissä. Olenko väärässä jos veikkaan vian olevan polttoaineen saannissa? Vaihdettu on virranjakajan kansi, pyörijä ja sytytystulpat.

edit. Väliaikatietoa, nyt ei käynnisty enää ollenkaan, pyörittää kyllä mutta mitään ei tapahdu.

Ja jatkoa, käynnistymättömyyden syy lienee se, että bensapumppu on lakannut toimimasta.

Jatketaanpa vielä sen verran että akun takana pitäisi ilmeisesti olla ylijännite rele, ja bensapumpun rele? Tuossa kun on ainoastaan yksi 10A sulakkeella varustettu mötikkä aivan takana, sen edessä ilmeisesti paikka toiselle samanmoiselle.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Mese.fi foorumin tehokkuus on omaa luokkaansa: ilman ainuttakaan vastausta kysyjä sai ratkaisun osaan kysymyksistään.

edit: herranen aika kun tuo ensimmäinen viesti muuttaa muotoaan kuni barbapapa kuunaan.
Wilijo
Viestit: 12
Liittynyt: 25.8.2011 12:35

Viesti Kirjoittaja Wilijo »

Itseasiassa alkuperäinen ongelma edelleen hakusessa, bensapumppu lopetti toimintansa nähtävästi aamuisen käynnistysyrityksen jälkeen.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Yleensä taitaa mennä rele ennen pumppua. Se rele on se, jossa seisoo KFZ (muistaakseni) ja on tosiaan siellä akun takana. Sen voi aukasta ja koittaa juotella uudestaan.
Wilijo
Viestit: 12
Liittynyt: 25.8.2011 12:35

Viesti Kirjoittaja Wilijo »

Juu, nähtävästi automaattivaihteisessa jonkun kickdown palikan kanssa samassa, yritin irroitella sekä yj-relettä että mainittua kickdown/kfz palikkaa ei vaan tahdo kädet sopia, pitänee irroitella akku kunhan viitsii. Ilmeisesti palikoiden heiluttelun seurauksena bensapumppu kuitenkin pyörii taas, joten ollaan taas lähtöpisteessä. Eli rykimällä lähtee käyntiin muttei tahdo pysyä.
Wilijo
Viestit: 12
Liittynyt: 25.8.2011 12:35

Viesti Kirjoittaja Wilijo »

No nyt minulla on molemmat releet pöydällä, seuraavaksi pitäisi tietää miten nuo lootat saa auki että pääsee kolvaamaan?
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

releen pohja on tiivistetty jollain silikoonilla, vedät vaikka puukolla sen silikoonin ensin auki ja kuoren pitäisi lähtä irti kun painat sitä klipsiä, kannattaa vähän jollain avittaa koska on aika tiukka :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Wilijo
Viestit: 12
Liittynyt: 25.8.2011 12:35

Viesti Kirjoittaja Wilijo »

Kiitoksia, aukesihan se, riittääkö siis että sulattelen entiset juotokset vai pitääkö ne poistaa ja tehdä kokonaan uudestaan?
Wilijo
Viestit: 12
Liittynyt: 25.8.2011 12:35

Viesti Kirjoittaja Wilijo »

No niin, kolvailin sitten bensapumpun- ja yj-relettä ja rohjo vaikuttaisi toimivan paremmin. Ainakin aamulla töistä lähtiessä läks kuin palmun alta, tyhjäkäynti tosin hieman seilaa. Kiitoksia vastanneille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”