300DT kylmäkäynnistys? Hehkurele?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
samppa-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.10.2010 19:07
Paikkakunta: Kajaani

300DT kylmäkäynnistys? Hehkurele?

Viesti Kirjoittaja samppa- »

Mikäs mahtaa olla tuollaisessa -91 300 turbossa vikana kun ei meinaa lähteä kylmänä käyntiin millään?

Hehkuvalo toimii normaalisti ja auto on tähän mennessä aina lähtenyt tulille mutta vasta monen hehkutuksen ja pitkän sahaamisen jälkeen. Käyntiin lähdettyään käy heti kaikilla, tosin muutaman sekunnin hieman epätasaisesti mutta muuttuu hetkessä normaaliksi. Lämpösänä käynnistyy täysin normaalisti.

Hehkuja olen yrittänyt mittailla mutten ole mitään järkeviä arvoja saanut. :(
Viimeksi muokannut samppa-, 11.10.2011 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kuulostais ihan siltä, ettei kuitenkaan kävis kaikilla heti alusta, jos rynkyttää...
ootko suuttimia kokeillut, että onko yhtään muista huonompia?
® Mesen linttaklubi
Avatar
samppa-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.10.2010 19:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja samppa- »

eipä oo tullu kokeiltua. Suutinputkia on käytetty löysällä yhdessä välissä eli pitää ainakin ne tarkistaa.. Suuttimet on autoon joskus vaihdettu mutta en nyt muista paljonko rullattu sen jälkeen :)

kiitoksia neuvoista, pitää rueta tutkimaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

24V hehkut. :lol:

Noin kävi täällä yhdessä pirssissä vaihtokannen kanssa. Oli sen kummemmin katsomatta kasattu ja 24V hehkut paikoillaan. :lol:

Sai sitä vähän ihmetellä kun lähtee tosi huonosti käyntiin.
Avatar
VT
Viestit: 223
Liittynyt: 19.10.2010 13:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja VT »

täällä on kans samat oireet tosin 200D kone. mulla on/oli 2 hehkua huonossa kunnossa. mittauksissa antoi kahdelle 0,18 ohmia ja kahdelle selvästi poikkeavat lukemat. ensi viikolla pitäs vaihdella uudet hehkut tilalle. sitten selviää oliko vika noissa.
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Oma 250D ei lähtenyt pakkasilla ilman sahaamista käymään, ellei painanut kaasua pohjaan. Nyt mynädieselin pumpunsäädön ja suutinkärkien vaihdon jälkeen ainakin nollakelissä lähtee ilman kaasuun koskemista.
Avatar
samppa-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.10.2010 19:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja samppa- »

hehkuvialtahan tuo rupeaa tuntumaan, mitä kylmemmäksi sää muuttuu sitä huonommin lähtee käyntiin.. Pitää huomenna yrittää mittailla niitä.
Avatar
samppa-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.10.2010 19:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja samppa- »

hehkut mittailtu ja ehjältä näyttäsi. Mutta hehkurelessä tulee virta vain kolmelle nastalle. Kolme nastaa näytti 12,6V ja toiset kolme 1,5V. Ilmeisesti rele entinen vai missä vika?
Avatar
VT
Viestit: 223
Liittynyt: 19.10.2010 13:37
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja VT »

VT kirjoitti:täällä on kans samat oireet tosin 200D kone. mulla on/oli 2 hehkua huonossa kunnossa. mittauksissa antoi kahdelle 0,18 ohmia ja kahdelle selvästi poikkeavat lukemat. ensi viikolla pitäs vaihdella uudet hehkut tilalle. sitten selviää oliko vika noissa.
hehkujen vaihdolla korjaantu! :D ei muuta kun :kuski:
W201 2.0D -89 "kilvessä 666"

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
samppa-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.10.2010 19:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja samppa- »

täällä vika oli hehkuboksissa, boksin sisällä olevista releistä toisen kärki oli sulanu poikki.. kolvi käteen ja pikku juottelun jälkeen pelaa kuin uusi :)

on se vaan mukava päästä taas mersulla ajamaan

:kuski: :asd: :kuski: :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”