vesipumpun vaihto m102
vesipumpun vaihto m102
Tällänen juttu tuli nyt vastaan kun vesipumpun vaihto tuli eteen: Miten pirkuleessa sitä hihnapyörää saa pidettyä paikoillaan et siitä ropellista saa sen keskimutterin irti? Foorumilta joku linkki aiheeseen löytyi, mut eipähän tuo enää toiminut..
kerro miten jumitit sen hihnapyörän? koko topicin aloituksen ideahan oli siinä
mä laitoin tiivisteen niin että liimaa oli molemmin puolin hitusen verran, sillee se edellinenki oli.
mä laitoin tiivisteen niin että liimaa oli molemmin puolin hitusen verran, sillee se edellinenki oli.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ei ehkä täysin taiteen sääntöjen mukaan mennyt, ei heti kehdannut laittaa, mut varovasti putkipihdeillä, kangas leukojen välissä, pidin hihnapyörästä kiinni. Oli kuitenki yllättävän kevyesti kiinni, et ei tullu vahinkoa. Edelleen mietityttää miten se oikeasti pitäis tehdä, en uskalla aatellakaan mitä olis tapahtunu jos pihdit olis luiskahtaneet tai jotain muuta. Tiiä mitenköhän tuohon toimis semmonen remmivehje jota öljynsuodattimen vaihdoissa käytetään.
Sitä silikonia tai mitä lie oli tungettu tuonne silleen reippaasti et osa ruuveistakin oli ihan tahmassa.
Eli jos lähetään liimalinjalle, niin mikä olis suositeltava aine? Ostoksille huomenna kuitenkin joutuu lähteä niin nyt on sitten varaa valita. Olettaen liima levitellään sitten molemmille metallipinnoille?
Sitä silikonia tai mitä lie oli tungettu tuonne silleen reippaasti et osa ruuveistakin oli ihan tahmassa.
Eli jos lähetään liimalinjalle, niin mikä olis suositeltava aine? Ostoksille huomenna kuitenkin joutuu lähteä niin nyt on sitten varaa valita. Olettaen liima levitellään sitten molemmille metallipinnoille?
Tämmöinen sit ostoslistalle. Vielä yöpuhteiksi tuli huuhdottua koneen puolelta liitoskohta jarrukliinerillä.
Onko noille kiinnityspulteille jotain ohjetiukkuutta (huomiokaa että joku on vasta vähän aikaa sitten saanut momenttiavaimen ja ottaa siitä ilon irti ) vaiko ihan fiilispohjaltako lähdetään? Jos edes yks remppa onnistuis ilman katkenneita pultteja..
Onko noille kiinnityspulteille jotain ohjetiukkuutta (huomiokaa että joku on vasta vähän aikaa sitten saanut momenttiavaimen ja ottaa siitä ilon irti ) vaiko ihan fiilispohjaltako lähdetään? Jos edes yks remppa onnistuis ilman katkenneita pultteja..
nii mäki ensin järkeiin, mutta suttas vaa tyhjää. otin sit sen pois ja kiepautin sen vanhan ympärille suojaks, ja vanhaa apuna käyttäen puristelin tongilla. Ja sit uus hihnaMoska kirjoitti:Mää aukasen aina ekana sen rupellin mutterin ja sitten vasta löysään remmin
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mä jätin vanhan remmin varaosaliikkeen roskikseen, joten siitäkään ei oo apua Vesipumppua en varsinaisesti (kai) oo vaihtamassa, mutta kiristinhässäkkää ei saa pois vesipumpun siivapyörän takia (yritin ja teki jo ruman loven siivapyörän reunaan). Kaikki puukiiloja ynnä muita kikkoja on jo kokeiltu. Onhan se kierre ihan normaalinsuuntainen?? edit: auto on siis 300D