W124 300D ei puhu mitään...

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Urakoitsija
Viestit: 12
Liittynyt: 22.8.2011 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

W124 300D ei puhu mitään...

Viesti Kirjoittaja Urakoitsija »

Elikkäs auto on siis vm 93 w 124 300D 12v automaattilaatikolla.

Ongelma on seuraava, kun kääntää virrat päälle, merkkivalot syttyy ja hehkuttaa normaalisti. Kun kääntää avaimen starttausasentoon ei tapahdu yhtikäs mitään, eikä kuulu minkäänlaista ääntä. Akkujännite oli 12,5V, kyllähän sen pyörittämiseen pitäisi riittää. Teki saman jo kerran aikaisemmin, mutta toisella yrittämällä käynnistyi normaalisti. Eli siis missä vika? Onko startti kuollut vai mitä?

Mitenkäs muuten kun autohan ei käynnisty jos vaihdekeppi ei ole P-asennossa, minkälainen systeemi sen vaihdekepin asennon tunnistaa, voisko siinä olla jotaki matoja? Vaihdekepin heiluttelu ei asiaan tosin vaikuttanu.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tuolle vaihteen asentotunnistimelle ääni.

viewtopic.php?t=34112
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos valot himmenee, niin voi olla vaan apukone jäässä. Muuten keppi/virtalukko/johdotus /maa -vika tms. :nocando:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

vanha startti ei tarvi monesti muuta ku ekat vähä kovemmat pakkaset nii on mykkä
Urakoitsija
Viestit: 12
Liittynyt: 22.8.2011 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Urakoitsija »

Tänäaamuna lähti normaalisti käyntiin, ihan niinku mitää vikaa ei olis koskaa ollukkaa ja koko päivän toimi normaalisti. Katotaan kuinka huomenna käy. Täytyy varmaan kumminki tarkastaa tuo vaihteiston asentotunnistin, jahka ehtii. Jos ei lähde aamulla käyntiin, niin menen sitten Hiacella, se toimii aina :twisted:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Voihan sitä keppiä ronklata P:n ja N:n välillä ja kokeilla kummalla sattuu lähtemään jos se vika on asentotunnistimessa. :)
® Mesen Porkkana-klubi
RSU
Viestit: 14
Liittynyt: 08.12.2007 20:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja RSU »

Itsellä 250/88 aut temppuili käyntiinlähdön suhteen välillä lähti ja välillä ei. Teki stopin jopa kaatopaikalle kun kuskattiin sinne tavaraa. Lopulta lähti ja kotona viaksi paljastui viallinen sulake. Oliskohan ollut 5 sulake. Päällisin puolin sulake näytti paikallaan ihan ehjältä mutta kun otti käteen niin meni jauhoksi. Sen jälkeen olen uusinut sulakkeet vuosittain ettei niiden takia tarvitse vikoja ihmetellä . Käsittääkseni sulakkeen kautta meni virta virtalukon kautta startin solenoidille.
Urakoitsija
Viestit: 12
Liittynyt: 22.8.2011 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Urakoitsija »

Tuo sulakkeiden vaihto oli hyvä idea, kiitoksia siitä! Vaihdoin kaikki uusiin, olihan ne tosi pahoin hapettuneita kaikki, ihime että sähkölaitteet yleensäkkään pelas ollenkaa. Kertoo varmaan jotain Mersun sähkölaitteiden laadusta, kun sulakkeet ehtii hapettumaan piloille, kun niitä ei tarvitse koskaan vaihtaa...
Mercedes-Benz W124 300D -93 / Sunnuntaikulkine
NelivetoHiace -12, koska ilman Hiacea ei tule toimeen
Avensis -06 D4D177, Emännän riisikippo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”