300e w124 savuttaa ja kuluttaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

300e w124 savuttaa ja kuluttaa

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Kulutus on siellä 15-20l sataselle ja välillä savuttaa niin jotta ei oikein diisselistä erota. Tyhjäkäynti humpailee miten lystää. YJ-rele on vaihettu ja ei vaikuttanu mittään. Kertokaas vanhemmat ja viisaammat mistä kannattaisi alottaa vian etsintä. Ja vuosimalli on-86
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Ja eikun pahenee

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Nyt ois vaihettu sytkän vehkeet. Olivat heikossa kunnossa,mutta ei suurta vaikutusta. Kylmänä käy siedettävästi ja kun lämmöt alkaa nousta niin ei meinaa käyvä juur lainkaan. Nostajat nakuttaa jonkun verran ja öljyä mennee noin litra/1000km, joten oisko venttiilivarren kumien vaihto kohallaan. Kertokaas mistä tuota vikaa kannattas käyvä ehtimään.
PS:ollaanko täällä foorumilla aina näin hiljasia kun kukkaa ei vastaile.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Re: Ja eikun pahenee

Viesti Kirjoittaja Köster »

Rou_inen kirjoitti:Nyt ois vaihettu sytkän vehkeet. Olivat heikossa kunnossa,mutta ei suurta vaikutusta. Kylmänä käy siedettävästi ja kun lämmöt alkaa nousta niin ei meinaa käyvä juur lainkaan. Nostajat nakuttaa jonkun verran ja öljyä mennee noin litra/1000km, joten oisko venttiilivarren kumien vaihto kohallaan. Kertokaas mistä tuota vikaa kannattas käyvä ehtimään.
PS:ollaanko täällä foorumilla aina näin hiljasia kun kukkaa ei vastaile.
No, puristuspaineen mittaus? Tai jos manuaaali niin pikkupykälä päällä jyrkähköön mäkeen ja kuulostelemaan meneekö sylinterit tasatahtiin auton "nytkähtäessä" pytty kerrallaan eteenpäin?

Öljynkulutus voi olla venttiilin varren ongelmaakin, mutta oikein kunnon sininen kertoo jo moottorin ohivuodosta mäntien suhteen?>En tunne noita bensakoneita,mutta jotain ajatuksen tynkää tässä yrittelen ilmoille heitellä...mutu tuntumalta....on tuo kylmänä toiminta ja kuumana ei vähän niinkuin "väljän" koneen oirekkin useimmiten?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuon ikäisestä kannattaa tarkistaa nokka-akselin kunto.
Mikäli ei ole vaihdettu, saattaa olla melko karussa kunnossa.
Uudemmissa on kestävämpää materiaalia, eikä kulu.
Venttiilinohjurit kuluvat myös noissa vanhoissa, saattaa olla niin väljät ettei uudetkaan kumit auta, vaan ne on uusttava :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Voisko olla tuo käyntihäiriö sitten kanssa nokka-akselin kulumisesta ja tai venttiileistä/ohjureista johtuvaa. Milläs kilometreillä nuo nokat pitäs alkaa kulumaan? Mittarissa on vasta 360 000. Tulpat on jo nyt ihan mustat ja märät ajettu noin 100km tulpilla. Tuota käynti vikaa on jo veikkailtu tuonne ruiskun puolelle liekko mitään perää?
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Rou_inen kirjoitti:Voisko olla tuo käyntihäiriö sitten kanssa nokka-akselin kulumisesta ja tai venttiileistä/ohjureista johtuvaa. Milläs kilometreillä nuo nokat pitäs alkaa kulumaan? Mittarissa on vasta 360 000. Tulpat on jo nyt ihan mustat ja märät ajettu noin 100km tulpilla. Tuota käynti vikaa on jo veikkailtu tuonne ruiskun puolelle liekko mitään perää?

Minun mielestä ei ruiskun häiriöllä saa sinistä savua ja roimaa öljynkulutusta selitettyä?
>enempi sitä kantta nokkineen ja venttiileineen/ohjureineen epäilen syntipukiksi.

Ääni menis kansirempalle noilla taustoilla.
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Joo sori mäni jo ohi ihe aiheesta kun tuosta käynnistä kävin selostaa :oops:
Tuosta ruiskusta mainihin tuon käynnin takia enkä tuon öljyn syönnin.
Käynti on suunnilleen samanlaista kun raapasis vanhan 2t lynxin 30 asteen pakkasessa käyntiin.


Nokat silmämääräisesti kahottu,eivät vielä ihan sileet, onko kellä tiedossa mittaa nokan kärestä pohjalle, jotta sais osviittaa minkä verran siinä ois sitä mahollista kulumaa. Puristuspaineet olivat ykkösestä etiä päin: 9,5, 9,0, 8,5, 8,5, 6, 10 jotainhan tuolla on pielessä. Kantta taitaa pitää ruveta aukomaan jotta tietäs tarkemmin mitä sieltä on menny.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Rou_inen kirjoitti:Joo sori mäni jo ohi ihe aiheesta kun tuosta käynnistä kävin selostaa :oops:
Tuosta ruiskusta mainihin tuon käynnin takia enkä tuon öljyn syönnin.
Käynti on suunnilleen samanlaista kun raapasis vanhan 2t lynxin 30 asteen pakkasessa käyntiin.


Nokat silmämääräisesti kahottu,eivät vielä ihan sileet, onko kellä tiedossa mittaa nokan kärestä pohjalle, jotta sais osviittaa minkä verran siinä ois sitä mahollista kulumaa. Puristuspaineet olivat ykkösestä etiä päin: 9,5, 9,0, 8,5, 8,5, 6, 10 jotainhan tuolla on pielessä. Kantta taitaa pitää ruveta aukomaan jotta tietäs tarkemmin mitä sieltä on menny.
260E ja 300E Vakio puristuspaine 10-12bar?? Minimi 8.5 bar?> Suurin sylinterien välinen ero 1.5bar! Tuo kutonen ei sovi joukkoon...
Joten kansi auki ja ihmettelemään.....

Kerrohhan sitten jos jaksat, mitä siellä vitosen 6bar paineen takana mahtoi olla vikana? Pakoventtiili,imuventtiili,mäntä/männänrengasvaurio vai jotain ihmeellisempää kuten keinuvivun/nokan kulumaa, kannentiiviste jne...
Kattele sitten se ruisku jahka saa nuo puristukset kohilleen?>noilla arvoilla lienee ruiskukin hiukan "sekaisin" :wink: .
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Ei kerinny tuossa viikolla kirjottelemaan.
Kannessa ei mitään kauhean dramaattista vikaa noihin paineisiin nähen. Pahvi oli aikansa eläny, puolet nestekanavista tukossa. Ihme kyllä jotta ei oo lämpöjä nostellu. Joka toinen imukanava musta/karstanen ja imusarjassa noin desi ölppää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”