pierburg 175 cd

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

pierburg 175 cd

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

mulla on tuo kaasari avattuna tässä pöydällä..
kalvon vaihto sujui ongelmitta :D

mitenkäs tuon neulan saa pois, siinä on kierretanko kuusiokolopäällä sivussa. se on auki.. mutta neula tuntuu olevan kovassa kiinni.. siinä on jonkinlainen jousikin siinä neulassa..vedetäänkö vaan raakasti vai työnnetäänkö putken sisältä yläkautta vai mitenkä irtoaa..????

ja pitääkö/onko siinä neulassa jotakin säätöä vai meneekö automaattisesti oikeaan kohtaan??

jelppiä :D :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Ei se muistikuvien mukaan muuten ole kiinni kuin sillä kierretangon pätkällä, se on juu jousitettu, mutta koko mokkula sieltä pitäisi lähtemän (ei siis niin jotta jouset lentelisi).

Neulan säätö tapahtuu säätämällä sitä "istukkaa" (tai syöksyputkiko se nyt oli) mihin se neula tapaa, siinä uimurikannessa (kaasarin alla ulkopuolella siis) on joko pelkkä 8mm pultti tai sitten se solenoidi, jota kiertämällä säädetään se neulan ja "istukan" väli.



Säädöstä en mene takuuseen (tieturit korjatkoon), mutta muistelisin sen tapahtuvan osapuilleen näin:

Nappastaan se ilmansuodattimelta tuleva torvi irti kaasarista (jos on kiinnitetty siis jo)

Kierretään sitä kaasarin alla olevaa syöttöputken säätoruuvia hieman ulospäin

Kierretään sitten sitä samaa säätöruuvia mitä edellä, sisäänpäin samalla tiiraillen tarkasti milloin se luisti neuloineen alkaa nousta.

Heti kun havaitaan että luisti liikkuu, lopetetaan kiertäminen, ja kierretään noin kierros takaisin ulospäin.

Loppusäätö tapahtuu sitten pakokaasuanalysaattorin kytkettynä.

Ja kannattaa tosiaan se neula uusia, tuppaa kulumaan siitä keskivaiheilta mikä aiheuttaa polttoaineen kulutuksen kasvua ja seossäädön hankaluutta. Samalla voi vilkaista ennen kasaamista, miltä se syöttöputki näyttää, meinaan kuluu se sekin.


Koska kuva sanoo enemmän kuin tuhat sanaa niin:
Tästä PDF:stä sivu kaksi.

syöttöputki = Numeron 36 liepeillä
seoksen säätö= kierretään numero 38:n mutikkaa (huomaa siinä oleva lukkomutteri)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Olipas hieno esitys kuvineen. Vaikka ei ole kyseistä kaasaria koskaan nähnyt niin kyllä uskoltaisi lähteä itse huoltamaan. Loistavaa. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mikäs ruuvi se on mikä löytyy öljytilan pohjalta? Muistaakseni 5mm kuusiokoloruuvi, mitä pitää painaa alaspäin ja pyöritellä... Siitä minä oon aina säätänyt seokset korvakuulolta päin kettua. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Kiitoksia mjo33400lle positiivisesta kommentista. :D

Joo, hyvä että otit Sivonen puheeksi tuon säädön.

Riippuen kaasuttimen valmistusajankohdasta (noita kun on tehty vaikka minkälaisilla variaatioilla...) on seoksen säädölle siellä toinen paikka.

Kun joissain malleissa (kuten siinä josta omakohtaista kokemusta, ja mistä tuo linkin ohjeistuskin on) on se öljyn täyttökorkki sen "kannen" syrjässä, ei sitä neulan päällä olevaa ruuvia voi säätää ilman kannen poisottoa. Näinpä sitä ollaan sitten säädelty tuolta alhaalta.

Toisissa se täyttökorkki on sen kannen keskellä (silloin siinä on se hidastimen mäntäkin kiinni korkissa), tällöin sitä soppaa voidaan säätää sitä kautta. Jossain olen nähnyt ohjeistuksen siihenkin, mutta en tähän hätään sitä löytänyt...

Mutta perussäädöt pitäisi kyllä tuleman tuolta alaruuvista molemmissa tapauksissa. :roll:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo kyllä vain. Semmoinen versio missä korkki on keskellä ja hidastinmäntä korkista irti ja hukassa :oops: löytyy ainakin saapista, volovosta sekä Pystäristä (ainakkii 230.4).

Lisätäänpä vielä sen verran että 175CD on valamis kaasari turbokäyttöön painepuolelle. Ei tarvitse koteloida eikä viritellä. :idea:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

juu kiitokset todellisesta esityksestä.. on hyvät kuvat .

eli neula on mulla vaan jotenkin hapettunut jumiin kun tuntui ettei lähde suosiolla irti..

siis otanko vaan pihdit käteen ja vedän neulan raaksti irti ja toivon että sieltä tulee ns joustinpesä mukana.. :roll:

onko kukaan irrottanut sais vähän mututietoo.. tuosta irroituksesta.. :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Täytyy käväistä päästäisen aikana vielä varmistelemassa tuo asian laita... :D
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

eki kirjoitti:Täytyy käväistä päästäisen aikana vielä varmistelemassa tuo asian laita... :D
kiva olet.. palailen pääsiäisen jälkeen :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

eki kirjoitti:Täytyy käväistä päästäisen aikana vielä varmistelemassa tuo asian laita... :D
kuist tää nyt on :wink: :roll:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Arvaa vaan jotta muistinko vilkaista sitä? Laho pää kesät talvet... :roll:
Mutta perjantaina kokeillaan uudelleen... :lol:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

eki kirjoitti:Arvaa vaan jotta muistinko vilkaista sitä? Laho pää kesät talvet... :roll:
Mutta perjantaina kokeillaan uudelleen... :lol:
MUISTA JOOKOS :D :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Tulpahan muistettua kerrankin... :lol:

Joo, eipä se neula muulla kiinni ole kuin kyljestään sillä ruuvilla, tuolla jotain kuvatuksia:

Kliksunklaksun

Jaaniin, sen ruuvin voi kiertää irtiasti, on meinaan suljetussa "putkessa" ja helppo pudottaa takaisin paikoilleen.

Löytyipä vielä tosiaan sellainenkin kaasariversio missä ei ole seossäätöä tuolla alhaalla (kuvan ottajaa en muista valitettavasti... :( ):
Klikss
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
lai
Viestit: 109
Liittynyt: 04.11.2005 19:22
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Offtopic:

On kyllä hieno kaasari tuo cd 175:n. Mulla oli 244 volvossa sellainen,ja kun riittävän kauan sen kanssa tappelin heitin kilinpallin mäkeen. Tilalle Weberin vaihtokaasari, ja tippui kulutus reilusti.

Vielä legendaarisempi on tuo malli cd150, tuplana. Löytyy ainakin Saab Gls mallista, sen jos saa pelitämään nostan hattua kaverille. Faijalla oli moinen auto Saab 900Gls tomaatilla. Alkutalvella hyytyi aina parin kilometrin ajon jälkeen ja oli todellinen alkoholisti.
Volvo 940 98
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

lain kanssa samoilla linjoilla ollaan.

On tuossa pihassa edelleenkin tuo W123 kakssatasella bensakoneella varustettuna (ostakkee poes :lol: ) , hörppii sen 10-13l/100km, joskus ihan ilman varoitusta saattaa sammua eikä kirveelläkään käymään kunnes kymmenen minuuttia varrottua lähtee kuin napista...

Muuten ei mitään vikaa, paitsi tuo prkeleen juuttuvakurkkuinen... :evil:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

ok.. eli neula tulee pois vetämällä.. eikun voimaa peliin vaan :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Tulipa mieleeni jotta mitenkäs hitossa se neula tuossa sisältäsäädettävässä versiossa sitten ylöspäin nousee kun säätää pitää?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

säädöstä en tiedä.. siihen sen vaan tuuppasin ja ..PELAA kun FORMULASSA.. ai kun on kaunis tyhjäkäyntikin..

olis pitänyt vaihtaa tuo toinen pieruburkki jo aikaa sitten..

kiitokset kaikille jelpeistä :D :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

missä kannattaisi tuo mersu käyttää pakokaasu analyysissa.. saada lappu mukaan katsuria varten ja mahdollinen säätö tälle bieruburkki kaasarille :D :roll:

mielellään vantaa, espoo no pääkaupunkiseudulta..

suositelkaa hyvää pajaa :D :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

eki kirjoitti:Löytyipä vielä tosiaan sellainenkin kaasariversio missä ei ole seossäätöä tuolla alhaalla (kuvan ottajaa en muista valitettavasti... :( ):
Klikss
Kaasari vuoden -80 B19A koneisesta Vulvan 244dl:stä, maalattu jälkikäteen mustaksi hetken mielijohteesta? Riittävän tarkka analyysi? :wink: :lol:

Ois jossain tallella koko tuo koko kuvasarja mut en saa laitettua/kehtaa rueta näpertämään niitä nettiin...
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

dollarihymy kirjoitti:missä kannattaisi tuo mersu käyttää pakokaasu analyysissa.. saada lappu mukaan katsuria varten ja mahdollinen säätö tälle bieruburkki kaasarille :D :roll:

mielellään vantaa, espoo no pääkaupunkiseudulta..

suositelkaa hyvää pajaa :D :wink:
vielä paikka hakusessa :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”