Tänä keväänä lankku (2OO D -89) teki temput ja alkoi talviseisokin jälkeen lorottelemaan jäähdytysnestettä alleen. Kunnon noro lirisi lohkon ja laatikon välistä asfaltille, joten vatia vaan alle. Hotarikin kävi ihmettelemässä asiaa ja päädyimme arvioon, että lohkon päässä oleva vesiroppu on antautunut.
Muutaman viikon aikana auton alle laitettu vati täyttyi eli lohko taisi tyhjentyä lähes kokonaan, joten onko sittenkään kyse vesiropusta?
Tänään puuhailimme kotvan Hotarin tallilla ja lähtihän se nelilovinen laatikko lopulta irti. Arviossa oli osuttu oikeaan; lohkon päädyssä olevassa vesiropussa oli reikä. Roppu on Hotarin tallilla esimerkkinä siitä miksi jäähdytysnesteet kannattaa vaihtaa ajallaan.
No, onhan lankun mittarissa jo 870 tkm, joten kaikkeen täytyy varautua.
Onko muilla kokemuksia samasta viasta?
Lankku laskee alleen
Eikö kenelläkään ole ollut samaa pakkasroppuongelmaa vai onko roppu vasta vähitellen syöpymässä puhki?
Meillä meni tuon muutaman euron osan vaihdossa etumiitti, rassausmiitti ja jälkimiitti, mutta nyt näyttäisi lankku olevan taas kunnossa. Kiitos Hotarille kärsivällisyydestä.
Jotta ei herätä ihmetystä miten ko työhön on saatu tuhrattua noin paljon aikaa, niin todettakoon, että samalla vaihdettiin myös kytkinpaketti, kampiakselin stefa, kardaanin etunivel ja kytkimen työsylinteri.
Tuon työsylinterin vaihdosta meinasi tulla vähän haastetta, kun pikku kätöset eivät meinanneet millään mahtua operoimaan pultteja paikalleen vanhan jarrunesteen valuessa norona kättä pitkin hihaan; että osasi olla lystiä! Työsylinterin ilmaus sujui yllättävän kivuttomasti.
Meillä meni tuon muutaman euron osan vaihdossa etumiitti, rassausmiitti ja jälkimiitti, mutta nyt näyttäisi lankku olevan taas kunnossa. Kiitos Hotarille kärsivällisyydestä.
Jotta ei herätä ihmetystä miten ko työhön on saatu tuhrattua noin paljon aikaa, niin todettakoon, että samalla vaihdettiin myös kytkinpaketti, kampiakselin stefa, kardaanin etunivel ja kytkimen työsylinteri.
Tuon työsylinterin vaihdosta meinasi tulla vähän haastetta, kun pikku kätöset eivät meinanneet millään mahtua operoimaan pultteja paikalleen vanhan jarrunesteen valuessa norona kättä pitkin hihaan; että osasi olla lystiä! Työsylinterin ilmaus sujui yllättävän kivuttomasti.