MB 300CE ohjaus "mölisee"

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

MB 300CE ohjaus "mölisee"

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

Moikka,

coupen ohjaus on "aina" natissut ja rattia kääntäessä on kuulunut lievää myös narinaa. Nyt tuo ääni on muuttunut "mölinäksi" ja lisääntynyt huomattavasti ja se kuuluu auton ulkopuolellakin jo huomattavan kovana. Tajusin sen pari viikkoa sitten parkkipaikalla, uudenkarheasta maasturimesestä nousseen paapparaisen säälivästä katseesta ja virnuilusta.

Tänään yritin selata foorumia ja etsiä samanlaista vaivaa, mutten ihan vastaavaa mielestäni löytänyt. Parkkiksella kieputtelin rattia auton käydessä ja ihastelin tehosteäänen soundia :D

Kysymys kuuluu: mikä se siellä noin veikeästi ääntelee? Ohjaustehostin? Miksi? Voinko tehdä itse jotain sille? Mitä siihen sanoo katsastusmies parin viikon kuluttua, jos ääni ei katoa?

Vinkkejä odotellessa...

Zuicci
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oliskohan hihna tiensä lopussa? lisäksi narinahelat eli ikäänkuin kaksi vikaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kahila
Viestit: 182
Liittynyt: 21.12.2010 20:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kahila »

ihtella narisi alapallo nivel lähti iso vinkuva ääni itellä lähti ku injektio neulalla laitto vähä öljyy :)
CE 3.2
w201 3.2
W204 OM 642
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Myös alapallot aiheuttaa tuota narinaa ku kääntelee rattia. Ilmeisesti voi elvyyttää öljyllä ja injektioruiskulla (jos kehtaat ostaa :D) vaihtoon asti mikäli ääni häviää mutta ei siis väliaikasen pysyvästi.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

Sergey kirjoitti:oliskohan hihna tiensä lopussa? lisäksi narinahelat eli ikäänkuin kaksi vikaa.
Hihna? Kerro vähän lisää, olen aika aloittelija mersujen kanssa. Auto lienee jonkun mese.fi -porukan entinen. Tarroista päätellen :)

Muokattu... ahsoo, tarkoitit siis SITÄ hihnaa :? Mulla isohihna löysällä kun ei ajatus kulje. Sori.
Viimeksi muokannut Zuicci, 26.6.2012 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

sonikki kirjoitti:Myös alapallot aiheuttaa tuota narinaa ku kääntelee rattia. Ilmeisesti voi elvyyttää öljyllä ja injektioruiskulla (jos kehtaat ostaa :D) vaihtoon asti mikäli ääni häviää mutta ei siis väliaikasen pysyvästi.
Hmm, taas kaipaisin pientä lisavalaisua. Siis injektioruiskuun jotain öljyä (mitä?) ja spruuttaamaan alapalloihin kumien läpi? Pitänee saada auto nosturille tämän tehdäkseen.

Narinahelat kai vaatisi vaihdon kokonaan.

Zuicci
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ihan ensimmäisenä kurkkaa sinne tehostimen säiliöön, josko olisi öljy loppu :idea:

Se iso käsinkäännettävä musta mutteri siinä päällä :wink:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

teppo21 kirjoitti:Ihan ensimmäisenä kurkkaa sinne tehostimen säiliöön, josko olisi öljy loppu :idea:

Se iso käsinkäännettävä musta mutteri siinä päällä :wink:
Hävettää tunnustaa, mutten ole varma missä se siellä pellin alla on :oops:

Oisko siinä kuskin puolelta pellin alle katsottaessa heti konepellin saranoiden lähellä?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Se on se mötikkä siinä kuskinpuolella, minkä kautta moniurahihna kiertää. Kaikista oikeanpuolimmaisin ja ylin, kun edestäpäin kattoo.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

teppo21 kirjoitti:Se on se mötikkä siinä kuskinpuolella, minkä kautta moniurahihna kiertää. Kaikista oikeanpuolimmaisin ja ylin, kun edestäpäin kattoo.
Jaahas, aina oppii uutta :shock:

Käynpäs kurkkaamassa samantien. Minkäslaista litkuva sinne pitää laittaa?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ensiapuna voi laittaa vaikka ATF:ää, mutta olisi syytä selvittää mihin liemet katoaa ja sitten vaihtaa kaikki nesteet oikeisiin. Tehostajan suodattimenkin voisi samalla vaihtaa uuteen, se on siellä säiliön sisällä.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

teppo21 kirjoitti:Ensiapuna voi laittaa vaikka ATF:ää, mutta olisi syytä selvittää mihin liemet katoaa ja sitten vaihtaa kaikki nesteet oikeisiin. Tehostajan suodattimenkin voisi samalla vaihtaa uuteen, se on siellä säiliön sisällä.
Jeh. Vajaalta näytti. Saiskohan Biltemasta öljyä ja myös tuon suodattimen?

http://turhatieto.info/mese/tehostin.jpg

Taidan ostaa samalla ilmansuodattimen. Ja uudet kesärenkaat pitäis ostaa, ei kellään sattuis olemaan Hankookin Ventus Prime 2:sta kokemusta?
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Zuicci kirjoitti:
teppo21 kirjoitti:Ensiapuna voi laittaa vaikka ATF:ää, mutta olisi syytä selvittää mihin liemet katoaa ja sitten vaihtaa kaikki nesteet oikeisiin. Tehostajan suodattimenkin voisi samalla vaihtaa uuteen, se on siellä säiliön sisällä.
Jeh. Vajaalta näytti. Saiskohan Biltemasta öljyä ja myös tuon suodattimen?

http://turhatieto.info/mese/tehostin.jpg

Taidan ostaa samalla ilmansuodattimen. Ja uudet kesärenkaat pitäis ostaa, ei kellään sattuis olemaan Hankookin Ventus Prime 2:sta kokemusta?
Kokemuksesta suosittelen esim. tuota motonetista hyllyssä olevaa MB-Ohjaustehostin öljyä (tiskiltä löytynee se suodinkin n. 6e oli minun meseen...) ohjaustehostin öljyä
joka on tarkoitettu mersuihin olikohan febi tai bilstein,.. bilteman ym. lisäaineet voipi kovettaa ne tiivisteet ja vuoto vaan pahenee jne....

hintakaan ei paha ja litra riitti tuohon 300D turboon ainakin>loppu se tippa silloin toinen tällöin mitä ATF öljyillä ilmeni siellä tehostimen alapuolella....johtunee lisäaineistuksesta tms. viskositeetista??> eli tiivisteet jne. tykkää mesen suunnittelemasta litkusta enemmän eikä kovetu vuotavaksi?

Kannattanee vähän kurkata olisko pumpun alapuoli öljystä märkä tai joku letkun liitos tms. jo heikossa kunnossa?
Avatar
Zuicci
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Zuicci »

Köster kirjoitti:
Zuicci kirjoitti:
teppo21 kirjoitti:Ensiapuna voi laittaa vaikka ATF:ää, mutta olisi syytä selvittää mihin liemet katoaa ja sitten vaihtaa kaikki nesteet oikeisiin. Tehostajan suodattimenkin voisi samalla vaihtaa uuteen, se on siellä säiliön sisällä.
Jeh. Vajaalta näytti. Saiskohan Biltemasta öljyä ja myös tuon suodattimen?

http://turhatieto.info/mese/tehostin.jpg

Taidan ostaa samalla ilmansuodattimen. Ja uudet kesärenkaat pitäis ostaa, ei kellään sattuis olemaan Hankookin Ventus Prime 2:sta kokemusta?
Kokemuksesta suosittelen esim. tuota motonetista hyllyssä olevaa MB-Ohjaustehostin öljyä (tiskiltä löytynee se suodinkin n. 6e oli minun meseen...) ohjaustehostin öljyä
joka on tarkoitettu mersuihin olikohan febi tai bilstein,.. bilteman ym. lisäaineet voipi kovettaa ne tiivisteet ja vuoto vaan pahenee jne....

hintakaan ei paha ja litra riitti tuohon 300D turboon ainakin>loppu se tippa silloin toinen tällöin mitä ATF öljyillä ilmeni siellä tehostimen alapuolella....johtunee lisäaineistuksesta tms. viskositeetista??> eli tiivisteet jne. tykkää mesen suunnittelemasta litkusta enemmän eikä kovetu vuotavaksi?

Kannattanee vähän kurkata olisko pumpun alapuoli öljystä märkä tai joku letkun liitos tms. jo heikossa kunnossa?
Kiitos vinkistä. Ei tuo ole kyllä koskaan muistaakseni "alle laskenut", en ainakaan ole työpaikan parkkihallissa vaalealla betonilattialla läikkiä huomannut. Mutta johonkin se sieltä kadonnut.

Motonetiin siis huomenna.

Mr. Z
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”