W124 ei sammahda

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

W124 ei sammahda

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Joo elikkäs sellanen -91 300 d sedan automaatti, ei sammu virta-avaimesta. Vähän aikaa sitten sammui sillain että virrat nollille ja laittoi d päälle ja kaasua ja jarrua samaan aikaan niin sammui.
mutta nyt ei enään edes sllain. Tuossa kaverin kanssa mietittiin, että mikä vois olla; noh ensin tutkittiin alipainevuotoja mut ei oikein löytynyt sellaisiakaan, eikä kuulu mitään kauheeta suhinaakaan. Sen jälkeen tuli mieleen kun imi sitä letkua mikä sit sammuttaa vehkeen niin tuli vettä sieltä putkesta?!
eli voiko olla että alipaine säiliöissä olis vettä kertynyt ja sen takia ei sammu :o
Ja sammuu normaalisti sieltä pumpussa olevassa stop napista tietenkin! mutta ahdistaa vaan sieltä käydä aina sammutteleen :)

onko kellään kokemuksia=)
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Se pumpunpäällä oleva alipainekello voi olla rikki. Edelliseen 250 farkkuun piti vaihtaa. Laita sammutinkelloon irtoletkunpätkä, paina sammutinvipu alas ja tuki sormella letkunpää. Jos vipu lähtee liikkumaan niin sammutin vuotaa.

Alipaineletkuista sammumattomuutta on aiheuttanut sammutinkellon päällä oleva kumiletkun pätkä (oli halki),ja tehostimelle menevästä isosta alipainelinjasta hehkureleen luona haarautuva parinsentin mittainen kumiletkun pätkä on myös ollut pari kertaa irti/murtunut, silloin ei sammu :D

On noita sammumattomia tähtösiä ollut useampia :mrgreen:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jos koittais koskenkorvaa syöttää vähän enemmän kerralla, autolle siis, ei kuskille. Laittas vaikka heti 50 litraa kerralla tankkiin. Luulisin sen olevan puolentoista tonnin malmiläjälle sellanen paukku, että sammuisi? Krapulahan siitä voi tosin tulla, seuraavana päivänä saattais olla melkoset bonanzat.
Kein siknatuur
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3675
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Hannu.H kirjoitti:Se pumpunpäällä oleva alipainekello voi olla rikki. Edelliseen 250 farkkuun piti vaihtaa. Laita sammutinkelloon irtoletkunpätkä, paina sammutinvipu alas ja tuki sormella letkunpää. Jos vipu lähtee liikkumaan niin sammutin vuotaa.

Alipaineletkuista sammumattomuutta on aiheuttanut sammutinkellon päällä oleva kumiletkun pätkä (oli halki),ja tehostimelle menevästä isosta alipainelinjasta hehkureleen luona haarautuva parinsentin mittainen kumiletkun pätkä on myös ollut pari kertaa irti/murtunut, silloin ei sammu :D

On noita sammumattomia tähtösiä ollut useampia :mrgreen:
Onko kellään tietoa/käsitystä voiko "ite" ruuvattu pumppu aiheuttaa hidastunutta sammumista.

Omaan autoon tuli vaihd(at)ettua toinen kones männä talvena, vanhassa konhessa oli Mynäpumppu ja tässä "uudessa" joku ihan ite säädetty. Kulkupuoli on "hiukan" parempi joten ei ole toistaiseksi viittinyt koskea. 8)

Sammuminen vaan ottaa aikaa noin 5 sek eli kerkiää ottamaan avaimet pois lukosta, nousemaan autosta ja pistämään ovetkin kiinni ennenkuin Mersun tyhjäkäynti alkaa laskea ja sammuu. Eihän tuo ominaisuus sinällään itseä pääkäyttäjänä haittaa mutta joskus nolottaa kun on pomoja ja asiakkaita kyytillä... :lol:

Bensamoottorin synkka/alipainemittari pompsahtaa tappiin eli paineen taso on varmaan ihan ok, jarrujen tehostus ja valojen korkeussäätö ym toimivat kaikki ihan ok. Alipainepumpulla + mittarilla testailin virtalukon venttiilin toimintaa. Toimii just niinkuin pitää.

Silmämäärällä ja näppituntumalla on kaikki muoviputket ja kumiletkut ehjiä ja paikallaan, sammutinrasiankin jo kerkesin vaihtamaan. Tuolla alipainepumpulla (eli kone käynnissä ja käsipumppu kiinni pumpun sammutinletkuun) sammuu hiukan paremmin kuin avaimesta.

Tuli tuossa mieleen että voiko syöttöjä "väärin" rukkaamalla saada tuon sammuttimen jotenkin vajaakäytölle? Tähän viittaisi ym juttujen ohella se että auton saa pidettyä kaasulla käynnissä sammutuksesta huolimatta. Eikös tuo sammutin normaalitilanteessa mene kaasuvaijerista ohi?
:roll:
Vai voiko olla niin hyvä tuuri että uusikin sammutinrasia on sökö kuten vanhakin. Ainakaan eivät tunnu käsipumpulla ja mittarilla testaten vuotavan kumpikaan. :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3675
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

No ? :?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3675
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Taidanpa alkaa vanhasta rasiasta rakentelemaan vaijerisammutinta, onhan tämä nykytekniikka taas kerran todettu epäluotettavaksi, ja vieläpä toiminnaltaan niin salaiseksi ettei Meseltäkään tietoa löydy. :no:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3675
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Elli lyhyesti: Onko mahdollista omilla ruuvauksilla saada rivipumpun säädöt niin sekaisin että sammutin ei jaksa mennä kunnolla päälle? :help:

Säätöön on pumppu menossa joka tapauksessa, tämä asia vaan kiinnostaa,
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3675
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tämä on taas näitä elämän suuria mysteereitä. :roll:
Konepellin alle en ole muutamaan viikkoon kurkannutkaan, ja nyt toissapäivänä alkoi auto sammumaan just niinkun kuuluu. Eli avaimesta kun kääntää niin latausvalo palaa pari sekkaa ennenkuin on kone pysähdyksissä. :D

Olisko tekemistä talvilaadun kanssa? Keskiviikkona kun tuon tervehtymisen huomasin oli auto ollut ammattiin liittyvissä "lehdenjakohommissa" koko aamupäivän eli käytännössä ronksottamassa tyhjäkäyntiä tienposkessa ja väliin lyhyitä siirtymiä kävely/juoksuvauhdilla. Olisko tuossa joku paikka norjistunut jotenkin? :?

En valita, hyvä näin! 8)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3675
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Toimii sammutin tänä päivänäkin vallan moitteettomasti, tosi mysteeri. :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”