
hehkujen vaihto 124.seen , paljonko pitäisi purkaa
hehkujen vaihto 124.seen , paljonko pitäisi purkaa
Jos nyt noita hehkuja koittaisi vaihtaa vihdoin tuohon vm 85 124.seen, mutta riittääkö kun koitan saada sen imusarjan vain pois, vai pitääkö kaikki putket avata jne. Edellisess kotterossa oli se ekä hehku sökö ja piti siihen ostaa niveliä ja sopivia jatkoja että onnistui ja siinä minulle riitti se yhden rikkinäisen vaihtaminen. Nyt olen ajatellut vaihtaa kaikki kerralla. 

Ei tartte ottaa muutako se ilmanputsari koppa pois, en oo kyllä varma tarviiko etes sitä
Mutta helppo vaihtaa jos imusarjan irrottaa.

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
No jos imusarjan ottaa, niin lähteekö se siitä ilman niitä dieseliputkien irroittamista. no voi olla että kokeilen jopa irroittamassta imusarjaa. oli vaan viimeksi aika vaikea jumppa tai sitten vaan väärä tyyli, hetken päästä menen tutkailemaan tilannettaMultiviri kirjoitti:Ei tartte ottaa muutako se ilmanputsari koppa pois, en oo kyllä varma tarviiko etes sitäMutta helppo vaihtaa jos imusarjan irrottaa.

Ei tartte ottaa suutinputkia pois jos imusarjan irroittaa, näin muistelisin. En kyllä lupaa mitään. Saa olla taipuisat sormet jos ilman sarjan irroitusta ottaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Se olikin sitten monivena missä niitä ei tarttenu irroittaa 

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Siis voi hyvät hyssykät
, miksiköhän tätäkin hommaa piti venyttää näin kauan , no kait sen takia kun viime duunipaikassa oli sähköpaikka ja kotona myös ja homma toimi
, nop nyt sitten ollut duunien suhteen hetki rauhallista ja kuun lopussa alkaa uudet kujeet ja siellä ei ole sähkö toisessa päässä ja mese jää sinne jollei hehkuta. Yksi elektroniikka kuru , joka näilläkin sivuilla pyörii, niin että se ei ole koko totuus , jos ohmimittari näyttää oikeastaan ok. Todellisuus tulee siitä että sen tulpan pitää hehkua. Minä mittasin joskus alku syksystä noita ja jännitettä tuli moneen paikkaan ja ohmitkin näytti ok . Nyt sitten ostin kaikki tulpat ja lähdin täältä saatujen ohjeiden mukaan vaihtamaan ja muuten tuo oli hyvä vinkki ainakin minulle, että putsarinkopppa kokonaan pois, niin se auttoi jo kummasti. Viimeksi vm 92 mallisen kanssa tumpuloin sen ykköstulpan kanssa ihan vaikka kuinka ja loput taisi olla ehjia ja sai olla vaihtamatta. Nyt homma kesti minulta noin 2h ja lopuksi mittasin tulpat kädessä
ja kaksi oli ihan loppu ja yksi näytti 40ohmia ja yksi oli ok lukemissä jotain 1.5 ohmia. Eikun kottero tulille ja hehkuvalokin pitkästä aikaa toimi
. Kyllä tässä se osaamattomuuden kynnys myös on pelissä tai ainakin siihen on hyvä vedota
, nyt olisi vielä yksi tuohon samaan hommaan, kun tuo lopetti silloin heti kun ostin ja kilvitin , niin starttaamisen avaimesta. Laitoin jossain vaiheessa nappistartin. Laitoin myös uuden virtalukon pohjan, mutta mistäköhän sitä tosiaan pitäisi lähteä etsimään. Mitkä johdot siihen avaimesta starttaamiseen vaikuttaa. Tuossa kun äsken noita hehkuja vaihdoin, niin silmiini tuli ruskea maadoitus piuha, joka oli maadoitettu siitä imusarjan päältä jostain ja se oli kova kuorestaan ja murteella yhdestä kohtia ja säikeitä poikki, Onkohan tämä minkä kanssa tekemisissä. Taisi muuten mennä siihen hehkurelenippuun. Kiitos muuten noista hehkun vaihtoa auttavista vinkeistä.





Ja mie en koskenu putkiin ja imusarjan otin pois kymppi venasestathabandit^ kirjoitti:Kyllä minä taivuin irrottamaan ne suutinputket 250D:stä, ei muuten saanut imusarjaa käteen.

Näin jälkeen päin ois ollu viisasta koittaa ottaa eka vain se ilmanputsarin koppa eikä pelkkää imusarjaa..
E46 330D & E46 328i
Ootko mitannu et tuleeko startin herätejohtoon startin päähän jännitettä silloin kun avaimesta koitat startata?supersepe kirjoitti:Nyt on sitten auto pelittänyt hyvin , paitsi että tuo starttaus on vielä nappistartilla, kun avaimesta ei starttaa. avain kyllä kääntyy sinne starttiasentoon mutta ei sitten muuta. Niin ja pohja vaihdettu![]()
E46 330D & E46 328i
Enpä nyt muista , kun sitten vaan innostuin laittamaan napin siihen tilalle jossain vaiheessa. oletetaan ettei tulisi, niin mikä olisi seuraava solmukohta. Tuleeko suoraan virtalukolta johto. Siinä oli niin hyvä tuuri kun ostin ja auto seissyt hyvällä hoidolla 6v ja pikku jumpan jäleen katsastus ja sen jälkeen lähes heti tämä startti vaiva , no ....niin napilla pelittää hyvin eli.....Dixon kirjoitti:Ootko mitannu et tuleeko startin herätejohtoon startin päähän jännitettä silloin kun avaimesta koitat startata?supersepe kirjoitti:Nyt on sitten auto pelittänyt hyvin , paitsi että tuo starttaus on vielä nappistartilla, kun avaimesta ei starttaa. avain kyllä kääntyy sinne starttiasentoon mutta ei sitten muuta. Niin ja pohja vaihdettu![]()

Onko sulla supersepe automaatti vai manuaali tuo?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mittaas se eka kuitenki.supersepe kirjoitti:Enpä nyt muista , kun sitten vaan innostuin laittamaan napin siihen tilalle jossain vaiheessa. oletetaan ettei tulisi, niin mikä olisi seuraava solmukohta. Tuleeko suoraan virtalukolta johto. Siinä oli niin hyvä tuuri kun ostin ja auto seissyt hyvällä hoidolla 6v ja pikku jumpan jäleen katsastus ja sen jälkeen lähes heti tämä startti vaiva , no ....niin napilla pelittää hyvin eli.....Dixon kirjoitti:Ootko mitannu et tuleeko startin herätejohtoon startin päähän jännitettä silloin kun avaimesta koitat startata?supersepe kirjoitti:Nyt on sitten auto pelittänyt hyvin , paitsi että tuo starttaus on vielä nappistartilla, kun avaimesta ei starttaa. avain kyllä kääntyy sinne starttiasentoon mutta ei sitten muuta. Niin ja pohja vaihdettu![]()
Sitten onko tämä automaatti? Ettei olis se tunnistin rikki kun keppi pitää olla P tai N asennossa startatessa.
Tuo löyty googlella jossa on pari vinkkiä johdoista ja liittimistä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 03&start=0
E46 330D & E46 328i
Katsotaan , manuaalivaihteinen kotteroDixon kirjoitti:Mittaas se eka kuitenki.supersepe kirjoitti:Enpä nyt muista , kun sitten vaan innostuin laittamaan napin siihen tilalle jossain vaiheessa. oletetaan ettei tulisi, niin mikä olisi seuraava solmukohta. Tuleeko suoraan virtalukolta johto. Siinä oli niin hyvä tuuri kun ostin ja auto seissyt hyvällä hoidolla 6v ja pikku jumpan jäleen katsastus ja sen jälkeen lähes heti tämä startti vaiva , no ....niin napilla pelittää hyvin eli.....Dixon kirjoitti:Ootko mitannu et tuleeko startin herätejohtoon startin päähän jännitettä silloin kun avaimesta koitat startata?
Sitten onko tämä automaatti? Ettei olis se tunnistin rikki kun keppi pitää olla P tai N asennossa startatessa.
Tuo löyty googlella jossa on pari vinkkiä johdoista ja liittimistä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 03&start=0
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Nojoo, en nyt muista oliko tuo mahdollista ilman syöttöputkien irrotusta vai ei. Otin kaikki hilppeet käteen, kun kannen nostin kerran pois ja paikalleen omasta. Saattoihan tuo olla, että imusarja irtoaa ilman syöttöputkien tms irroitusta. Helppo se vaan oli vaihtaa ne hehkut ilman imusarjaa. 

530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04