Auto on w124 250D -88.
Sain hommattua hyväkuntoisen ennakonsäätimen/vuoristoran.
Uusi ennakonsäädin pitäisi laittaa paikoilleen ettei motti hajoa.
Vanhassa vuoristoradassa on orkosta korkeimmalla kohdalla ja näyttäisi olevan uudemmanmallinen alipainepumppu vielä hyväkuntoisena.
Pystyykö ennakonsäätimen vaihtamaan ruiskutuspumpun ollessa autossa kiinni vai onko pumppu irroitettava?
Pitääkö uusi ennakonsäädin laittaa justiinsa oikeille booreille paikoilleen missä vanhakin oli, eli pitääkö olla tasapainossa. Pumpun ennakon voi tarkistaa ja säätää vaihdon jälkeen.
Ennakonsäätimen vaihto
Kyllä se käytättää pumpun irti. Aika työmaa se on sinne vaihtaa jos pumppua ei ota irti. Ketjulle ei tahdo saada niin paljoa löysää jotta ratas tulisi pois ilman vinoon kampeamista.
Ja jos pumppu on kiinni niin ratasta ei saa käännettyä vinoon.
Ketjunkiristin siis myös irti. Ja pumpun akselin pultissa on vasenkätinen kierre.
Rattaan ei tarvi olla tietyllä poorilla. Riittää kun säätää lopuksi pumpun kohdalleen.
Ja jos pumppu on kiinni niin ratasta ei saa käännettyä vinoon.
Ketjunkiristin siis myös irti. Ja pumpun akselin pultissa on vasenkätinen kierre.
Rattaan ei tarvi olla tietyllä poorilla. Riittää kun säätää lopuksi pumpun kohdalleen.
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 04.11.2010 13:57
- Paikkakunta: Mikkeli
Tulipa käytyä eilen Jyväskylässä ja samalla reissulla KL-varaosista lähti mukaan hydrauliset venttiilinnostimet.
Jos vaihtais nostimet ja samassa remontissa kun nokka-akseli on irti ja ketju löysällä niin jospa sais sen verran enempi löysää että sais vuoristoradan vaihdettua.
Uudessa ennakonsäätimessä ei ollut kiinni ennakonsäätöpainoja/jousia mutta eiköhän ne saa irroitettua ja siirrettyä uuteen säätimeen.
Jos vaihtais nostimet ja samassa remontissa kun nokka-akseli on irti ja ketju löysällä niin jospa sais sen verran enempi löysää että sais vuoristoradan vaihdettua.
Uudessa ennakonsäätimessä ei ollut kiinni ennakonsäätöpainoja/jousia mutta eiköhän ne saa irroitettua ja siirrettyä uuteen säätimeen.