300 turbodieseli käy kun 2-tahti kelkka!??

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
janezki1978
Viestit: 3
Liittynyt: 06.3.2013 10:39
Paikkakunta: helsinki

300 turbodieseli käy kun 2-tahti kelkka!??

Viesti Kirjoittaja janezki1978 »

Eli sellainen ongelma olis kun....vaihdatin polttoainepumpun o-renkaat ja kupariprikat pumpun polttoaine linjalähtöihin.nyt rempan jälkeen käy tosi huonosti vaikka tarkastin että kaikista suuttimille menevistä linjoista tulee löpöä. mikähän mättää??
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joku paineventtiili lipsahtanut poikittain.
janezki1978
Viestit: 3
Liittynyt: 06.3.2013 10:39
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janezki1978 »

käytän nyt itse lähdöt auki ja tarkastan paineventtiilit! onko mitään eritysitä mitä pitäis tässä operaatiossa ottaa huomioon ettei menis käsi taas päähän :)
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Sulla olis oltava erikoisavain joka käy painelähtöihin.
Avaimen voi myös tehdä itsekin pitkään hylsyyn hitsaamalla painelähdön lukitusrenkaan, dieselpajalta tai purkaamoilta löytyy lukitusrenkaita.

Painelähdöt on vedettävä momenttiin.
Sain paikallisesta Vehosta ohjeen painelähtöjen kiristyksestä.

Suora lainaus ohjeesta:
Jotta paineventtilikannattimien tiivisterenkaat tulisivat oikeaan asentoon, kiristä paineventiilinkannatin 30Nm tiukkuuteen, löysää ja kiristä uudelleen 30Nm tiukkuuteen, löysää taas ja kiristä sitten lopulliseen tiukkuuteen 30+5Nm. Liian voimakkaasti kiristettäessä saattaa ruiskutuspumpun elementtien matala- tai korkeapainepuolelle syntyä vuoto pumpun kotelon kieroutumisen seurauksena.

Paineilmalla huolellinen putsaus ennen painelähtöjen avausta!
Varovasti painelähtö irti kierteeltä, sen sisällä on jousi.
Takaisin laittaessa on oltava tarkkana että paineventtiili pysyy keskellä.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jos olet käyttänyt autoasi korjaamolla vie sinne takaisin ennenkuin alat tekemään itse mitään. Vaadi että autosi toimii normaalisti ilman erillistä maksua.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
janezki1978
Viestit: 3
Liittynyt: 06.3.2013 10:39
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janezki1978 »

kiitoksia kovasti neuvoista! ilmeisesti vika on nyt ruiskusuuttimessa jonne on mennyt likaa. kannattaako käyttää itse suutin pois ja puhdistaa vai viedä asiantuntevalle pajalle? pitääkö aukaisupaineet säätää uudelleen jos suutinta käyttää pois?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Se suuttimen runko voi olla sit oikeesti kiinni. Ruuvipenkki pitää olla kunnolla kiinni pöydässä. Osat kun laitetaan nippuun, niin pinnat hiotaan lasin päällä. 800 hiekkapaperilla.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”