vesivuoto
vesivuoto
ok eli mersusta sytty jäähdytysnestevalo palamaan. paineistin järjestelmän minkä jälkeen löysin yläletkusta pienen nirhauman klemmarin alta, vuoti ihan vähän nestettä. aattelin et homma selvä ja letku vaihtoon. valutin vedet pihalle mitkä laitoin paineistuksen ajaksi ja kasasin kaikki kuntoon, uudet nesteet sisälle jne. heti kun sain kaikki kasalle niin kaikki uudet nesteet tuli pumpulta pihalle. no nyt on uus pumppu ja kl:tä tulossa hihna, ja kaikki kiristin-hilppeet.
ELI kysymys kuuluu mistä tämä kaikki johtui? kiristimen iskari ainakin aluks kalkatti et onko ollu osasyyllinen asiaan? nesteet myös kesti sisällä jonkun aikaa (n.1 h) vaikka autoa käytti siinä välissä... nyt on kauhee ressi päällänsä
ELI kysymys kuuluu mistä tämä kaikki johtui? kiristimen iskari ainakin aluks kalkatti et onko ollu osasyyllinen asiaan? nesteet myös kesti sisällä jonkun aikaa (n.1 h) vaikka autoa käytti siinä välissä... nyt on kauhee ressi päällänsä
Paineistin sen siihen tarkotetulla käsipumpulla, laitoin vähän reilu yhen barin painetta ja ne laski siitä vaan pari pykälää puoleen tuntiin, mistä luulin sitten et ne on johtunu siitä yläletkusta kun siitä pisaraa valutti.. Pumpulta tuli vedet läpi noin tunti sen jälkeen ku olin jo laittanu jo uudet nesteet ja uusinu sen letkun..
Nyt vaihettu pumppu, hihna ja kaikki kiristinhilppeet ja nesteet sisällä. MUTTA jostain syystä vesi ei kierrä kunnolla, syyläri on kylmä, alaletku on kylmä.... Mökkiin puhaltaa lämmintä. mistä mahtais johtua? Ensin ei kiertänyt yläletkussakaan vesi mut siinä ylhäällähän on ilmausroppu? Avasin sen ja kupla hävis mut silti ei vesi kierrä muualla?. APUA
On se OM602.
Luulen et ei oo kone lämmenny ees tarpeeks et termari ois auki ainakkaa kunnolla.
Vai kauako käyttelitte vai ajoitteko? Jos pakkasta jonku verran ja paikallaan antaa tyhjää käyä ja sisälle kuumaa puhaltaa laittaan lämppärin ni ei se välttämättä lämpene niin paljoa et termari aukeis.
Jos neste ei kierrä autolla ajaessa ni alkaa kyllä se lämpöviisari nousta sinne punaselle asti.
Luulen et ei oo kone lämmenny ees tarpeeks et termari ois auki ainakkaa kunnolla.
Vai kauako käyttelitte vai ajoitteko? Jos pakkasta jonku verran ja paikallaan antaa tyhjää käyä ja sisälle kuumaa puhaltaa laittaan lämppärin ni ei se välttämättä lämpene niin paljoa et termari aukeis.
Jos neste ei kierrä autolla ajaessa ni alkaa kyllä se lämpöviisari nousta sinne punaselle asti.
E46 330D & E46 328i
no ei se lämpene tyhjäkäynnil ees +10 asteessa kovin paljoa yli 60c. Tuos ku omaa om602 290 turboa käyttelin -5c pakkases pari tuntia, ni lämpömittari oli jossai 50-60c mastossa. heti ku lähti ajeleen ni nous 90:een.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Onkos sulla sitte termari miten uus? 603 konees mulla -13 kelissä nostaa siihe 80-90 vaikka parkissa.Sergey kirjoitti:no ei se lämpene tyhjäkäynnil ees +10 asteessa kovin paljoa yli 60c. Tuos ku omaa om602 290 turboa käyttelin -5c pakkases pari tuntia, ni lämpömittari oli jossai 50-60c mastossa. heti ku lähti ajeleen ni nous 90:een.
Entises 602 koneessa laski lämmöt 60 asteesee parkissa, termari oli varmasti jo sökö siinä mutten menny vaihtaan ko autossa oli kuuma ja tarkeni.
E46 330D & E46 328i
Dixon, termarin ikää ei taida tietää kukaan. Kyllä se sit ajaessa nousee heti sinne 90 pintaan, mut tyhjäkäynnillä ei.
Jos kylmänä lähtee ajamaan niin lämmintä alkaa tulemaan 5km jälkeen (kaketsu-toppila väliä kun ajanut pari kertaa). 18km jälkeen on n. 90c lämmintä ja pidemmällä en ookkaa käyny.
Jos kylmänä lähtee ajamaan niin lämmintä alkaa tulemaan 5km jälkeen (kaketsu-toppila väliä kun ajanut pari kertaa). 18km jälkeen on n. 90c lämmintä ja pidemmällä en ookkaa käyny.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.