vesivuoto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

vesivuoto

Viesti Kirjoittaja jerektio »

ok eli mersusta sytty jäähdytysnestevalo palamaan. paineistin järjestelmän minkä jälkeen löysin yläletkusta pienen nirhauman klemmarin alta, vuoti ihan vähän nestettä. aattelin et homma selvä ja letku vaihtoon. valutin vedet pihalle mitkä laitoin paineistuksen ajaksi ja kasasin kaikki kuntoon, uudet nesteet sisälle jne. 8) heti kun sain kaikki kasalle niin kaikki uudet nesteet tuli pumpulta pihalle. no nyt on uus pumppu ja kl:tä tulossa hihna, ja kaikki kiristin-hilppeet.

ELI kysymys kuuluu mistä tämä kaikki johtui? kiristimen iskari ainakin aluks kalkatti et onko ollu osasyyllinen asiaan? nesteet myös kesti sisällä jonkun aikaa (n.1 h) vaikka autoa käytti siinä välissä... :shock: nyt on kauhee ressi päällänsä
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Miten paineistit sen? 1.2-1.4 kiloa tais olla maksimi mitä korkki pitää kierrossa, 2 kiloa enenpää tuskin kannattaa laittaa?

Ettei vaan kompuralla 8 kiloa sinne painetta syylärinkorkin reiästä. :lol:
E46 330D & E46 328i
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Paineistin sen siihen tarkotetulla käsipumpulla, laitoin vähän reilu yhen barin painetta ja ne laski siitä vaan pari pykälää puoleen tuntiin, mistä luulin sitten et ne on johtunu siitä yläletkusta kun siitä pisaraa valutti.. Pumpulta tuli vedet läpi noin tunti sen jälkeen ku olin jo laittanu jo uudet nesteet ja uusinu sen letkun..
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

ok. sitten lienee pumppukin ollut jo valmis ennen paineistusta. Tai sen stefa.
E46 330D & E46 328i
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Jep, vanhojen nesteiden seassa (mitä ei paljoa ollu jälellä) ni ei ainakaan näyttäny olevan paskaa tai öljyä.. Onneks ei kerenny lämpöjä nostaa.. :shock:
Mut onks tässä nyt suurempaa huolta kun nuo uudet hilppeet kii ja ajoon? :?
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Nyt vaihettu pumppu, hihna ja kaikki kiristinhilppeet ja nesteet sisällä. MUTTA jostain syystä vesi ei kierrä kunnolla, syyläri on kylmä, alaletku on kylmä.... Mökkiin puhaltaa lämmintä. :evil: mistä mahtais johtua? Ensin ei kiertänyt yläletkussakaan vesi mut siinä ylhäällähän on ilmausroppu? Avasin sen ja kupla hävis mut silti ei vesi kierrä muualla?. APUA
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Millä koneella tää on?

Nostaako se mittariston mukkaan lämpöjä? ~90 asteessa yleesä nököttää mittari.
E46 330D & E46 328i
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

2.5 diisseli, oliks moottori siis om.602 :) vuosimallia 91
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Ja niin, lämmöt nous kokeillessa 80 ja ehkä pikkasen yli. Mittarin viiksi teki klassisen notkauksen lämpöjen noustessa (kuulemma, kaveri oli kabiinissa) mikä pitäs kuulua asiaan?
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

On se OM602.

Luulen et ei oo kone lämmenny ees tarpeeks et termari ois auki ainakkaa kunnolla.

Vai kauako käyttelitte vai ajoitteko? Jos pakkasta jonku verran ja paikallaan antaa tyhjää käyä ja sisälle kuumaa puhaltaa laittaan lämppärin ni ei se välttämättä lämpene niin paljoa et termari aukeis.

Jos neste ei kierrä autolla ajaessa ni alkaa kyllä se lämpöviisari nousta sinne punaselle asti.
E46 330D & E46 328i
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Auto ollu lämpimässä rempan ajan eli 2päivää. Kone oli tyhjäkäynnillä n.15-20 min, neste ei tosiaan kierrä kunnolla oikeestaan missään ni lopeteltii. Lämmöt ei noussu korkeeks mut pelottaa toi et ei neste kierrä.. Vaatiiko vaan kunnon ajoa et lähtee kiertoo vai jonkullaista ilmausta. Etc? :(
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ei nää tartte ilmausta, itekseen ilmautuu.


Luulen et ei muuta kuin vähän ajoa et alkaa termari aueta ja syylärikin sitten lämpee sen myötä. Kattelee mittaria että pysyy lämmöt ok. Mittään vastuuta en ota jos keittää. :lol:
E46 330D & E46 328i
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no ei se lämpene tyhjäkäynnil ees +10 asteessa kovin paljoa yli 60c. Tuos ku omaa om602 290 turboa käyttelin -5c pakkases pari tuntia, ni lämpömittari oli jossai 50-60c mastossa. heti ku lähti ajeleen ni nous 90:een.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Kiitoksia tähän mennessä kaikesta avusta, palataan sit maanantaina jos ei skulaa :D
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Sergey kirjoitti:no ei se lämpene tyhjäkäynnil ees +10 asteessa kovin paljoa yli 60c. Tuos ku omaa om602 290 turboa käyttelin -5c pakkases pari tuntia, ni lämpömittari oli jossai 50-60c mastossa. heti ku lähti ajeleen ni nous 90:een.
Onkos sulla sitte termari miten uus? 603 konees mulla -13 kelissä nostaa siihe 80-90 vaikka parkissa.

Entises 602 koneessa laski lämmöt 60 asteesee parkissa, termari oli varmasti jo sökö siinä mutten menny vaihtaan ko autossa oli kuuma ja tarkeni. :)
E46 330D & E46 328i
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Mullakaa hirveen nopee pakkasella nouse lämmöt tyhjäkäynnillä, joku 10 min vähintää käyttelen silti aina ennenku lähen ajaan vaikka ei lämpöjä pahemmin kerkee nostaa..
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Dixon, termarin ikää ei taida tietää kukaan. Kyllä se sit ajaessa nousee heti sinne 90 pintaan, mut tyhjäkäynnillä ei.

Jos kylmänä lähtee ajamaan niin lämmintä alkaa tulemaan 5km jälkeen (kaketsu-toppila väliä kun ajanut pari kertaa). 18km jälkeen on n. 90c lämmintä ja pidemmällä en ookkaa käyny.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mulla tosiaa nostaa tyhjäkäynnilläki omassa 603 koneessa. entises 602 konees laski vaa ko oli varmasti termari vika.
E46 330D & E46 328i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”