OM103 öljynpaine ja tyhjäkäynti

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

OM103 öljynpaine ja tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

124 300 TE vm -92 OM103 moottorin tyhjäkäynti on n. 500 r/min. Mistähän tuota voisi koittaa nostaa? Näyttäisi speksit olevan jossain 700 r/min.

Toinen juttu: Öljynpaineet on pienillä kierroksilla (alle 1000 r/min) lämpöisellä koneella lähes nolla auton öljynpainemittarin mukaan, mutta yli 1000 r/min nousevat rivakasti normaaliin.
Olisiko öljyn laadulla merkitystä, käytän Teboilin täyssynteettistä 5 W 50 öljyä, vai öljynpaineanturissa vika, vai koneessa väljyyttä. Autolla on ajettu vain 85 tkm.

Muuten auto toimii hyvin, kulkee ja vetää niin kuin pitää.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mää oon käyttäny kaikissa kolmessa M103:ssa 5- tai 10W/40:ä öljyjä (riippuen vuodenajasta), saattaa olla tuo 50:n liian lirua kuumana :nocando:

Mulla painuu lämpösellä koneella kiepit melkeen 500 kun vaihde on päällä, vapaalla ei laske ihan nuin alas.

:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Näytti olevan palstalla muillakin samoja juttuja 103:n kanssa.

Tuo öljynpaineasian korjaus täytyy aloittaa uusimalla anturi. Katsellaan siitä sitten eteenpäin tyhjäkäyntikierrosluvun säätöä.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Tährellinen kirjoitti:Näytti olevan palstalla muillakin samoja juttuja 103:n kanssa.

Tuo öljynpaineasian korjaus täytyy aloittaa uusimalla anturi. Katsellaan siitä sitten eteenpäin tyhjäkäyntikierrosluvun säätöä.
Mää lähtisin vaihtamalla ne ölpät :wink:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

dry kirjoitti:
Tährellinen kirjoitti:Näytti olevan palstalla muillakin samoja juttuja 103:n kanssa.

Tuo öljynpaineasian korjaus täytyy aloittaa uusimalla anturi. Katsellaan siitä sitten eteenpäin tyhjäkäyntikierrosluvun säätöä.
Mää lähtisin vaihtamalla ne ölpät :wink:
Öljynvaihto onkin juuri ajankohtainen. Vaihdan hieman paksumpaan laatuun ja samalla myöskin öljynpaineanturin, jonka juuri ostin.
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Nyt näyttää öljynpainemittari oikein.
Vika oli öljynpaineen anturissa.

Tyhjäkäynti on vielä mitä sattuu ja lisäksi alkoi käymään tosi huonosti. Pätkii ja tussauttelee imusarjaan. Isommilla, yli 2000 rpm, kierroksilla käy paremmin.
Mikä siihen nyt tuli?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”