Paisarista nesteet pihalle W124 230e

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Thom_
Viestit: 2
Liittynyt: 29.6.2014 15:50

Paisarista nesteet pihalle W124 230e

Viesti Kirjoittaja Thom_ »

Ostin kyseisen mersun muutama päivä sitten ja heti ongelmia... Ajattelin kysästä täältä, kun en ole alan asiantuntija. Auto seisoi noin 10 min tyhjäkäynnillä ja rupesi sitten työntämään nesteitä pihalle paisarin "ylivuotoletkusta". lämmöt olivat tämän tapahtuman aikana noin 100-110 asteen välissä, eivätkä missään vaiheessa nousseet lähellekkään punaista. Nestettä tuli noin 0,5 litraa ulos. Kun sammutin auton ja käynnistin uudelleen, ei nestettä tullut enää pihalle, mutta omituista kuplintaa tapahtui paisarissa. Parin päivän päästä lisäsin nestettä järjestelmään ja taas sama homma, paitsi että ne tuli täyttöreiästä ulos ja tällä kertyaa noin 2 litraa. Mahtaako joku tietää mistä voisi olla kysymys, kun auto toimii muuten normaalisti, ei nosta lämpöjä, eikä jäähdytinnestettä sekoitu öljyn sekaan ja pakokaasukin on ok?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Helpoimmillaan viallinen paisuntasäiliön korkki
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

lisäksi visko rikki ettei tuuletin toimi --> kiehuu
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Thom_
Viestit: 2
Liittynyt: 29.6.2014 15:50

Viesti Kirjoittaja Thom_ »

Tuuletin toimii kyllä. Mitenkäs toi kansipahvi tai kannen tiiviste?
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Sergey kirjoitti:No viskon toiminta selviää sillä että lämpimällä koneella ottaa sormilla siitä kiinni jos se on rikki ja pystyy pitämään kiinni.

Jos se on ehjä, sormet lähtee mukaan/menee viipaleiksi :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei taida bensanelosessa olla viskoa ?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Muistelisin että 230 bensassa on visko.

Onko paisuntasäiliössä paljon painetta?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

olikoha se sillä sähkökytkimellä jo? Jossai autos mul oli se jumitettu että pyöri ropelli aina. Kyl minulla on muistaakseni ollu jossai M102 koneessa visko. 124 vai 201? en muista. Saattoha tuo olla 123

No jokatapauksessa, ropelli kun ei pyöri kunnolla ni keittää :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
PTu
Viestit: 25
Liittynyt: 19.10.2010 18:58

Viesti Kirjoittaja PTu »

Ainakin -88 230te:ssä on sähkömagneettikytkimellä se rupeli. Autosta kuulee kyllä selvästi vonkumisen kaasuttaessa silloin kun flekti on kytkeytyneenä pyörimään. Joskus ihan säikähtää tarpeeksi kuumalla kelillä kun lähtee liikennevaloista kiihdyttämään ja kuuluu se flektin ääni.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Joo. Tuossa tilanteessa piti itsellä joskus tarkistaa ratista, ettei Mersun merkki ollut muuttunut Volvon merkiksi. Samanlainen pöhinä kuin ainakin 200-sarjan Volvoissa. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”