Tänään toteutui sitten se mitä olen jo pitkään pelännyt tapahtuvaksi, eli kupeen 5mm paksu alumiinipohjapanssari kohtasi voittajansa ja antautui. Ensin pohjakosketus kiveen, öljyt mäelle kylillä, kuorma-auton lavalla tallille ja tutkimaan, saldona yksi kappale korjauskelvottomia ö-pohjia. Pikainen katselmus ja käsillä kopeloiminen ei ainakaan vähentänyt vit*tusta, vaikuttaa melko ahtaalta väliltä pujottaa tuota öljypohjaa pois? Onko joku foorumilainen irroittanut tuota ja tuleeko pelkästään kohottamalla konetta vähän vai vaatiiko koko koneen pois nostamisen? Mikäli sikäli joltain muuten löytyy ko. koneeseen ehjä öljypohja/halpa kokonainen kone josta saisi pohjan/halpa varaosa-auto josta saisi pohjan niin yhteyttä saa ottaa?
Kiitos ja Anteeksi
Olli
M103 Öljypohjan irroitus?
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Muutama vuosi sitten ajoin itsekin pohjan kiveen.
Kyllä se tuli sieltä houkuttelemalla kun tunkkasin koneen niin ylös, että oli reilusti konepellin yli (kuvatkin jossakin tilanteesta). Ehkä otin kallistuksenvakaajan irti. Muisti pettää ja joku kertoo varmaan tarkemmin.
Haljennut pohja näkyi olevan vielä tänä kesänä mökillä liiterin seinustalla, jos siitä olis apua esim. hitsaten.
Kyllä se tuli sieltä houkuttelemalla kun tunkkasin koneen niin ylös, että oli reilusti konepellin yli (kuvatkin jossakin tilanteesta). Ehkä otin kallistuksenvakaajan irti. Muisti pettää ja joku kertoo varmaan tarkemmin.
Haljennut pohja näkyi olevan vielä tänä kesänä mökillä liiterin seinustalla, jos siitä olis apua esim. hitsaten.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05