300CE mystinen käyntihäiriö

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

300CE mystinen käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Kyselin tätä jo tuolla mersufooruminkin puolella mutta sielä alkoi vastaustahti hiljentymään ja hätä on kova.
Ilmeni sellainen onkelma että 300CE ei ota kaasua. Ilmenee yleensä paikalta lähdettäessä ja muuten hitaissa nopeuksissa. Kun kaasua pumppaa pohjaan muutaman kerran, se sitten ampaiseekin liikkeelle. Esiintyy useammin kun kone on kylmä. Todella kiusallinen vaiva varsinkin näin kaupungissa ajettaessa
Lisäksi muita havaintoja jotka voisi(?) liittyä oireeseen (tai en minä tiedä, en tajua autoista :roll: )
1) Kun koneen ajaa kuumaksi ja sammuttaa, on hankala saada käyntiin seuraavalla starttauskerralla (jos siis ei ole kerennyt ihan kylmetä kone)
2) Putkista sylkee ulos jotain nestettä? Bensaa, vettä? Tyhjäkäynnillä röpsöttelee maan märäksi :shock:
3) Laatikko heittää joskus vapaalle n. sekunniksi 2 -> 3 tai 3 -> 4 vaihtaessa
4) ''Kylmällä'' (10 asteen tietämillä) ei tahdo pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä, ei myöskään vastaa kaasuun -> ei saa edes poljettua lämpimäksi
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Niin ja ilmamäärämittarin potentiometri on vaihdettu ja säädetty ylimmän ja keskimmäisen pinnin väliin 0.7v
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Onkohan paisuntasäiliössä minkä väristä lientä? Kerääkö paineita paisariin?
Kein siknatuur
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

virranjakajan osat missä kunnossa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Paisarissa oli kirkasta lientä eikä se ainakaan sihauttanu ku korkin avas. Virranjakajan osia ei ole vielä katteltu, omat taidot ei taida riittää siihen ja 'kotimekaanikko' on reissussa. Kolmesti sain nyt startata ennen kun jäi käymään tyhjäkäyntiä ja alkoi ottamaan kaasua.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

paisarissa kirkasta ----> lienee vettä.. kannattaa nestee vaihtaa sinne.. ja ehkä halvimpana ostaisin uuden korkin siihen!

Neste = jähytinneste
® Mesen linttaklubi
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Se liemi ainakin maistu makeelta. Onko se sitten jotain veden ja jäähdytinnesteen sekotusta? Lämmöt on ollu normaalit.

Vaihdettiin polttoainesuodatin niin oireet on nyt vähän ainakin helpannut, nykyään saattaa lähteä jo ihan normaalisti ekalla startilla tai sitten tokalla, ja kaasuun vastaa yleensä kunhan saa sen käyntiin. Eli silloin ei vastaa jos pitää kahdesti startata -> ekalla startilla ei ota kaasua ja sammahtaa.
Large
Viestit: 43
Liittynyt: 24.11.2013 18:21
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Large »

Mulla teki kolmesatku vastaavaa kiusaa kun oli lambdan johtosarja hapettunut apparinjalkatilassa olevasta liittimestä, kannattanee tarkastaa mikäli on lambda varustettu tuo sun auto?
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Ja sitä kun ihmettelit että pakoputkesta tiputtelee vettä niin se on ihan normaalia. Ellei sitä nyt sieltä tule oikeasti paljon.

Esim huomaa hyvin kun ajaa jonkun toisen auton perässä joka lähtee kiihdyttämään niin sieltä putkestahan tulee vettä melko paljonkin. Normaali polttoaineen palamisen sivutuote ymmärtääkseni.
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Kiitos lambdavinkistä, pitää katsastaa ensitilassa!

Nyt on alkanut kylmemmillä keleillä käymään normaalisti eli kerrasta käyntiin ja kiekat vähän vajaa 1000 ja vastaa kaasuun normisti, tuntuu että vetojakin on enemmän mitä "yleensä".

Ja joo, ei sitä ainetta putkesta nyt niin kuin kraanasta tuu mutta kuitenkin sellasena sumuna että maa kastuu jos kauemmin paikallaan seisoo. En oo aiemmin vissiin sitten vaan huomannut :lol: Hyvä tietää ettei oo vakavaa, aina oppii uutta.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jäähdytinnesteen seassa on vettä, se on normaalia ja maistuu makealta. Tuo virranjakajan kansi on tosiaan yksi hyvä vaihtoehto. Se on kiinni muistaakseni parilla ruuvilla.
Kein siknatuur
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Missä tuo virranjakaja siis on? Oon käsi autojen kanssa ja tää on eka jossa itse jotain yritän korjata.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jasmu kirjoitti:Missä tuo virranjakaja siis on? Oon käsi autojen kanssa ja tää on eka jossa itse jotain yritän korjata.
Seuraa tulpan johtoja. Pitäisi löytyä siitä mustasta kopasta kannen päästä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tuossa linkin ekalla rivillä on kuvia virranjakajasta. Tuo punainen on nimenomaan virranjakajan kansi.

http://www.google.fi/search?q=m103+virr ... CAYQ_AUoAQ



Kun avaat virranjakajan, löytyy sieltä ns. pyörijä. Tämä jää autoon kiinni ja virranjakajan kansi lähtee irti. Virranjakajan kannen keskellä on pieni hiilenpala (näkyy linkin kuvissa). Tämä hiili on kiinni jousen päässä, varo ettei hiili tipu jonnekin mootttorin syövereihin.

Normaalisti kipinä kulee virranjakajan läpi moottoriin. Virranjakaja voi kuitenkin olla hapettunut, kostea tms. niin ettei kipinä pääsee jatkamaan matkaa. Tästä syntyy luonnollisesti epätasainen käynti.

Mikäli saat jakajan kannen auki, voit puhdisttaa ne kannen reunoilla olevat mustat härvelit, vaikka kynsiviilan päällä. Lisäksi voit puhdistaa pyörijän (=propellin näköinen osa itse jakajassa, ei kannessa) samaisella kynsiviilalla. Mikäli käynti paranee, kannattaa koko virranjakaja vaihtaa. Puhdistus on vain ensiapua.
Kein siknatuur
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Kiitoksia neuvoista! Pitää ottaa työn alle tuo virranjakajan kansi joku päivä
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Virranjakajaan en ole vielä saanut aikaiseksi katottua mutta osaako kukaan sanoa mistä johtuu tämä että n. 10 asteen tienoilla käynnistyy huonosti mutta kun lämpötila on lähempänä 5 astetta käynnistyy yleensä heti ekalla ja vastaa heti myös kaasuun?

Mersufoorumilla on ehdoteltu myös että yj-relettä pitäisi katsella, onko se mikä näistä (jos kuvassa edes näkyy?)
Kuva
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Se on tuo oikeanpuolimmaisin, jossa metallirunko, musta kansi jonka päällä kirkas läppä :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Selvä, pitääpä sitökin koittaa saada aikaiseksi tutkailtua tässä vkl. Huomasin muuten tänään, että kun auto oli yön parkissa vähän nokka alaspäin niin käynnistyi paremmin heti ja otti kaasuakin heti parkissa. Ajossa kuitenkin vielä teki tuota kaasuun vastaamattomuutta. Viittaisko johonkin polttoainepuolelle ja minne päin sielä?

Edit: Jaa, olikin näköjään vaan joku yhden kerran ihme, seuraavalla kerralla kun oli nokka alaspäin sai startata lähemmäs 5 kertaa ennen kuin jäi käyntiin.
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Hemmetti enhän mä saanut edes tuota relettä irti niistä johdoistaan :oops: Sulakkeen nyt tarkistin kun en pimeällä jaksanut sen enempää räpeltää ja se oli ihan ehjä. Tuli tuossa mieleen että voisko kone saada liikaa bensaa? Starttaillessa jos erehtyy painamaan kaasua niin yleensä kierrokset laskee niinkuin tukehtuisi. Tätä esiintyy nyt kylmemmillä keleillä. Kylmäkäynnistyssuutin, lämpötila-anturi?

Ajattelin vielä tuota vaihdettua potikkaa mitata että onko se nyt varmasti sen 0.7v. Muistaakseni säädettiin "rajoihin" mutten sitten ole varma onko ne kuitenkin liian kaukana tuosta 0.7v:stä.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Mites se lambda ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Katoin jalkootilasta ja näytti olevan ihan kunnossa eikä hapettumia.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mites se jakajan kansi ja pyörijä
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

lambda, v-jakajan kansi+pyörijä(ota bosch) ja seokset oikein niin olet jo pitkällä.monet pyörittelee seoksia korvakuulolla,se ei ole oikea tapa.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

heissan taas. auto oli tutulla korjaajalla muttei saatu vikaa päälle kun oli lämpötila pihalla 0 tietämillä :roll: on nyt toiminut kylmemmillä kutakuinkin normaalisti, mutta on edelleen tehottoman tuntuinen ajossa. toissapäivänä teki sellaisen tempun, että käynnistyi normaalisti mutta seuraavalla startilla sai hinkuttaa vaikka kuinka kauan, ja tuntui ettei edes yrittänyt käynnistyä. ei siis lupaillut. sain sen sitten lopulta kuitenkin käyntiin. tuttu veikkaili että voisi olla bensapumpun puolella vikaa. onko jotain mitä tällainen maallikko osaisi näin itsekseen (ilman nosturia) tutkailla tuon bensapumpun suhteen, johtoja yms?

ja virranjakajaan ei ole vieläkään tullut katsottua :oops:
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Tein havainnon että bensapumpun suunnilta kuuluu sellainen suhina kuin rengasta tyhjättäisiin. Viittaisko bensapumpun elinkaaren loppuun?
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Moro taas.
Nyt on autoa vähän hipistelty mutta tää kaasuun vastaamattomuus ei oo kdonnut mihinkään. Vaihdettiin virranjakajan osat ja bensapumput, nyt käy ihan hyvin ja käynnistyy normisti mutta tosiaan yllä mainittu ongelma on kiusana edelleen. Lisäksi useimmiten sellasta tehottomuutta kiihdyttäessä (ollut aina, en muista mainitsinko asiasta aiemmin?) Erityisesti huomaa kun kylmänä lähtee liikkeelle.

Voiko sen aiheuttaa automaattiloota? Tai se että tässä on 30TDT:n laatikko? Jotain säätöjä pielessä tmv? Vai voisiko kaasun "välityksessä" olla jotain häikkää, jos niin mistä sitä kannattaa etsiä?
Jasmu
Viestit: 18
Liittynyt: 16.9.2014 17:45

Viesti Kirjoittaja Jasmu »

Eikö kukaan tiedä? Alkaa mennä käämi tämän kanssa (auto myös myynnissä jos jotain kiinnostaa niin paiskaa yv)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”