Tiedän että tästä samasta aiheesta on tehty ainakin 100eri kysymystä foorumilla, mutta silti jää vielä kysymyksiä..
Auto on vm.85 200D, ja minua mietityttää pumpun säädöissä nyt parikin asiaa.
-Miten 200D mallissa mahtuu ruuvaamaan pumpun takakannen irti kun siinä on ö-suodatin noin 1cm päässä?
-löysin netistä ainakin 100eri mielipidettä siitä, mikä ruuvi siellä kannen alla tekee mitäkin, eli mistä lisätään syöttöä ja mihin suuntaan sitä ruuvia kuuluu kääntää? Ilmeisesti jotain tapahtuu myös tyhjäkäynnille samalla, mutta mitä, ja mistä ruuvista sitä säädetään ja mihin suuntaan? Mieluiten kuvien kanssa ohjeet jos mahdollista

-mikä on ajoitusmerkki kampiakselin hihnapyörällä, onko se se pieni tappi vai peltilärpäke, en ole katsonut onko autossani edes jompaakumpaa/kumpaakaan enkä mene nyt vesisateeseen sitä tarkistamaankaan
-missä kaikkialla pumpussa kiertää moottoriöljy, ja mitkä ovat paikkoja josta se yleensä vuotaa, moottorin pumpun puoleinen kylki ihan öljyssä, valon kanssa näkee kuitenkin että kannentiivisteestä vuoto ei tule vaan siellä on kanteen asti kaikki ihan puhtaana eli vuoto on vasta kannentiivisteen jälkeen? Vuotokohta on leveähkö koska koko koneen kylki öljyssä.
-kuvitellaan että ruuvaisin pumpun 4kpl 13mm pultit kaikki irti, myöskin suihkuputket, jos haluaisin irrottaa koko pumpun. Pumppua käsittääkseni pyörittää jakoketju, onko pumpun päässä ratas suoraan ketjussa kiinni joka sitten tipahtaa jonnekin jakopäänkoteloinnin sisälle? Vai voiko pumpun huoletta irroittaa ilman että ketju tippuu koneen sisälle?
-kuinka paljon mitäkin ruuvia pumpusta kannattaisi ensi alkuun kääntää? K arvo on tällä hetkellä muistaakseni 0,67 ja max arvohan on kai 2joten varaa olisi säätää.
Varmaan oli vielä muitakin kysymyksiä mutta päivitän ne tänne sitten kun muistan, kiitos jo valmiiksi vastauksistanne!
Koittakaa sitten selittää koko homma rautalangasta vääntämällä, vaikka autoja paljon korjailenkin ihan työkseni niin näihin pumppuhommiin en ikinä ole koskenut
