Morjens !
Moottrista kuuluu toisinaan sellaista "nokivasaran kilkatusta" , en osaa yksilöidä tarkemmin kuuluuko se enemmän koneen ollessa lämpimänä kuin kylmänä. Mielestäni kylmänä enemmän.
Joku tuttuni kertoi että voisi olla hydrauliset ventiilin nostimet menossa...
Mitäpä olette mieltä ja jos on kyse noista H-nostimista, niin pitääkö samalla vaihtaa/vaihdattaa muitakin osia?
Kuinkahan kauan tullaisella kilkuttimella kannattaa ajella...onko isompi tuho tulossa jos ei heti käy asiaan kiinni?
Kiitos etukäteen kaikille jotka viitsivät kommentoida.
Eetu
w124 300D vm91 toisinaan kilkattelee
Alipainepumppukin osaa äänensä antaa. Yleensä sen ääni hiukan muuttuu, jarrua jos vaikka ihan paikallaa reilusti pumppailee. Epäsäännöllisen säännöllinen raksutus.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Omastani saman mallin 300D:stä vaihdatin hydraulinostimet. Samalla vaihdettiin jakoketju koska venttilikoppa avattiin. Ketjunkiristimen voi vaihtaa ulokpuolelta. Nämä tein ennakoivasti ja mitäänvakavia oireita ei ollut. Autoni kone käy siististi kaikissa olsuhteissa. Hankin osat ja teetin työn vehossa.
Ilmeisesti ainoa osa minkä tarvitset lisäksi on venttilikopan tiiviste. Työmääräksi muistelen 3...4 h ammattimieheltä (kaikki edellä olevat työt).
Niin alipainepummpukin menee vaihtoon kun ajomäärää on tarpeeksi ja sehän vaikuttaa myös automaatin vaihtoihin. Alkuperäinen alipainepumppu voi pudotaa laakerikuulansa kampikammioon ja aiheuttaa lisä päänvaivaa. Niin hyvä auto W124 on niin kyllä se laittaa omistajansa pohtimaan tiettyjä huoltotöitä.
Ilmeisesti ainoa osa minkä tarvitset lisäksi on venttilikopan tiiviste. Työmääräksi muistelen 3...4 h ammattimieheltä (kaikki edellä olevat työt).
Niin alipainepummpukin menee vaihtoon kun ajomäärää on tarpeeksi ja sehän vaikuttaa myös automaatin vaihtoihin. Alkuperäinen alipainepumppu voi pudotaa laakerikuulansa kampikammioon ja aiheuttaa lisä päänvaivaa. Niin hyvä auto W124 on niin kyllä se laittaa omistajansa pohtimaan tiettyjä huoltotöitä.
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011