250D jakopäänkotelon vaihto/kierrevika kiristimes
250D jakopäänkotelon vaihto/kierrevika kiristimes
haku ei tuottanut tulosta,joten : 124 250 d -89 moniurahihnan hihnankiristin löystynyt ja hajottanut jakopään kopasta sen ison pultin kierteen (n. 18mm ).
Mitäs kaikkea irrotetaan, että saadaan jakopääkotelo käsiin ja vaihtoon?
Esim. alipainepumpun alla/ takana ruiskupumpun ratas(ko) ?
Luonnollisesti kammen hihnapyörän iso pultti .
Vinkit jne tervetulleita, kiitos etukäteen neuvoista.
Mitäs kaikkea irrotetaan, että saadaan jakopääkotelo käsiin ja vaihtoon?
Esim. alipainepumpun alla/ takana ruiskupumpun ratas(ko) ?
Luonnollisesti kammen hihnapyörän iso pultti .
Vinkit jne tervetulleita, kiitos etukäteen neuvoista.
Paljon pittää purkaa näköjään, kattelin tuota kolmesatasen systeemiä noin päällisin puolin.
Se pumpun ratas ompi vasenkätisellä jengalla jos moisen tarvitsee irtotella. Ainakin mulla oli komesatkussa, lienee yhtä sylinteriä lukuunottamatta vermeet pitkälti samaa logiikkaa 250 mallissakin?
Tsemppiä projektiin!
Se pumpun ratas ompi vasenkätisellä jengalla jos moisen tarvitsee irtotella. Ainakin mulla oli komesatkussa, lienee yhtä sylinteriä lukuunottamatta vermeet pitkälti samaa logiikkaa 250 mallissakin?
Tsemppiä projektiin!
Ihte en jaksinut alkaa kotiloa vaihtelemaan Kuappiin, joten tehimmä patentin joka pelittää edelleen maineikkaasti 
viewtopic.php?p=658983#658983

viewtopic.php?p=658983#658983
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Hovijalavan konsti, tai Piltiimistä Fordin s.-tulpankierteenkorjuusarja, siinon kierreholokkia monenpitusta ja niille kierretappi.
Tapille kannattanee sorvata tai vaikka löytää sopiva ohjainholokki, jotta lähtee linjassaan menemään. Tappi on kartiokas, joten sitä joutunee lyhentämään, viimeistään jahka kierre on lähtenyt alulleen. 


Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Re: 250D jakopäänkotelon vaihto/kierrevika kiristimes
Syöttöpumpun ratasta ei tarvi irrottaa. Mutta ne pumppua kiinni pitävät pultit pitää ottaa irti.peja kirjoitti: Mitäs kaikkea irrotetaan, että saadaan jakopääkotelo käsiin ja vaihtoon?
Esim. alipainepumpun alla/ takana ruiskupumpun ratas(ko) ?
Luonnollisesti kammen hihnapyörän iso pultti .
Laturi+jalka irti, tehostinpumppu tottakai.
Perhana en muista että pitikö vesipumppu jalkoinen irrottaa myös.
Ja sitten se työläin homma. Öljypohjaa pitäisi raottaa. Onnistuu ilmankin mutta kasatessa on vaarana että kannentiiviste ottaa itseensä kun jakokoppaa painaa siihen kannen ja öljypohjan väliin.
Tehtävä suoritettu, ei kovin paha homma, kammen hihnapyöräkin lähti helposti ylhältä ja alapuolelta yhtä aikaa kammeten, ja sen pultti startin avulla irti.
Vesipumppua ei tarvinnut irrottaa.
Löysäsin / irrotin reilusti öljypohjan ruuveja, että pääsi tulemaan alaspäin.
12- 13 kpl ruuveja oli jakokopassa.
Ventiilikopan alta 2kpl (m8 ) kannen etupultteja pois.
Ja jakokopan alla ei ollut mitään tiivistettä , kysyin tiivistettä liikkeestä, vastaus ei kuulu olla, laitoin "tiivisteliimaa" .
Vesipumppua ei tarvinnut irrottaa.
Löysäsin / irrotin reilusti öljypohjan ruuveja, että pääsi tulemaan alaspäin.
12- 13 kpl ruuveja oli jakokopassa.
Ventiilikopan alta 2kpl (m8 ) kannen etupultteja pois.
Ja jakokopan alla ei ollut mitään tiivistettä , kysyin tiivistettä liikkeestä, vastaus ei kuulu olla, laitoin "tiivisteliimaa" .
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla