Olisi tarkoitus jossain vaiheessa ennen kesäkuuta vaihdella autoon uudet meno ja paluulinjat tankilta konehuoneeseen. Auto on sedani eli tankki tavaratilan ja takapenkkien välissä. Olisko ne hyvä tehdä ne uudet putket 8mm jarruputkesta vai onko parempia vaihtoehtoja? Kauhean paljoa niitä ei tarvitse siellä kelkan alla onneksi taivutella kun tulevat melko vähillä mutkilla sinne. Jarruputken vääntelin sinne juuri viikko sitten uuden ja se olikin hankalampi saada ne viimiset mutkat sinne tehtyä. Onhan tuo 8mm putki varmasti aika paljonkin jäykempää. Nyt vähän vinkkejä kiitos, selviäiskö tällä reseptillä hommasta->
-auto nosturille
-tankilta lähtevä kumiletku lyttyyn lukkopihdeillä
-kampeaa sen vanhan putken letkusta irti ja virittelee letkun päähän jonkun toisen pitkän kumiletkun mitä kautta valuttelee polttoaineet johonkin kanisteriin
-ja tottakai tankki mahdollisimman tyhjäksi ajettu ensiksi. Sitten nyppäsee myös sen toisen putken siitä paluuletkusta irti ja valuttelee sieltä tavarat pois jos sieltä jotain tulee
-irrottaa vanhat kumiletkut tankista (klemmareilla ihan vaan kiinni tankin lähtönipassa vai milleen se on siellä????)
-laittaa uudet orkkis kumiletkut sinne paikalleen
-taivuttelee bilteman tms 8mm jarruputkesta uudet linjat sinne.
Pari kysymystä.
Onko se tankilta lähtevän letkun sisähalkaisija 8mm että sopii jarruputkeen jonka halkaisija tuon 8mm?
Kumpi on meno ja kumpi paluuputki (näitähän ei kannata sekottaa keskenään saattaisi tulla jotain käyntihäiriöitä) eli tankissa on kuskinpenkillä istuvan näkövinkkelisä auton vasemmalla puolella ja auton oikeella puolella letkunlähdöt tankissa. Toinen siinä lähellä viimeistä korikiinnikettä takapään putkille ja toinen siellä siitä noin 30cm oikealle päin.
Ja sitten ei kai muuta kun tankki täyteen ja ajelemaan?
Uusia putkia ei edes tarvitse ihan eteen asti vetää. Turha sitä sinne on mennä räpeltämään laittaa siitä kuskin jalkotilan kohdalta kumiletkulla sinne vanhaan putkeen kiinni koska se on yhä kuin uutta se putki siellä edessä. Ainut mätä kohta on siellä kelkan alla ja siitä takapyörän edestä mistä ne aina rupeaa vuotamaankin ja tästäkin autosta se on jo korjattu kertaalleen laittamalla sinne kumiletkua putken tilalle noin 50cm pätkä... Tämä kumiletku myös niin vanhaa että näyttää murtuvan jo niin siksi haluan vaihtaa kokonaan uudet putket sinne.
Onko kukaan yrittänyt laittaa ihan orkkisputkia sinne jotka valmiiksi taiteltu, saako niitä mitenkään sinne kelkan alle taiteltua ilman että paljoa tartteis taivutella sitä alkuperäistä putkea? Mitä materiaalia alkuperäinen putki edes on, onko taivuteltavissa kovinkaan helposti?
Uudet polttoainelinjat
Tässä kysymys, joka minuakin askarruttaa, vielä jos tankin ottaa irtipois, että saa koko matkalta putken ja letkut vaihdettua, mutta kuinka vaikia homma se on???
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Peltinen paluuputki alkoi omasta röntästä pari vuotta takaperin vuotaa ja ihan 8mm nailonputkesta tekaisin sitten uuden tilalle kun sattui nurkistä löytymään kiepillä uutta. Hyvin on pitänyt ja sopi alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi