Käyntihäiriö

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Auto on 124 300te benziini. Oire on seuraava: 2-5 ajokilometrin ajon jälkeen kun sammttaa ja starttaa uudestaan, niin käy huonosti ja sammuu, mutta ku pitää kierroksia niin saa taas käymään kunnolla. tämän se on tehnyt muutaman kerran kuukauden välillä, mutta tänään samaisen lyhyen ajon jälkeen vika uusiutui ja tälläkertaa en edes sammuttanut autoa, vaan olin D päällä paikallani.
Tuntuu kuin olisi sähköön viittaava vika. autoola on ajettu 194.000 ja vuosimalli -86 ja siis kutosen bensakone oljyt ja suodatin vaihdettu 3000 km sitten.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

yy öö,ainakin jos lähtee käymään vajaalla,eli neljällä tahi viidellä sylinterillä hetkeksi,löytyy vika luultavasti vuotavista suuttimista.Aika usein näissä pensoissa sitä vikaa että "puolilämpöisenä" lähtee vaikeasti käymään,rytkyttää aluksi...
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Vika kun ilmenee harvoin. oisko joku poksi joka vois tollee tehä?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Omaan vaihdoin suuttimet ja kyllä se parani. Helteillä kuumana lähti hiukan konkaamalla käyntiin, kylmänä aina hyvin.

Edelleen on sellainen vika / ominaisuus, että kuumana pitää ensin hiukan näpätä startilla ja sitten vasta käyntiin. Tuon kun jättää tekemättä joutuu hiukan pidempään starttaamaan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Onko suuttimet pahasa paikasa ku en oo paljo noita autoja rassailli ja on eka ruiskupeli. Maksavatkin vissii jonniiverran.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jyrki kirjoitti:Onko suuttimet pahasa paikasa ku en oo paljo noita autoja rassailli ja on eka ruiskupeli. Maksavatkin vissii jonniiverran.
Ei ne nyt niin pahassa paikassa ole. Ilmanputsarin todennäköisesti joutuu irrottamaan mutta sitten ne ovatkin näkösällä. Suuttimen päässä on muistaakseni 14 mm:n kanta ja jakajan puolella 12 mm:n kanta. Ennenkuin jakajan puolen liitoksia irrottaa, kannattaa liitokset putsata kunnolla. Saattaa myös onnistua ilman määräjakajan pään irrotustakin. Omasta tosin irrotin. :nocando: Jotain rättiä kannattaa pitää avattavan pään ympärillä – bensaa todennäköisesti vähän turskahtaa. Paineen voisi tieten poistaa systeemistä esim. nyppäämällä bensapumpun rele irti ja starttaamalla. Myös bensatankin korkkia kannattaa raottaa.

Suuttimet kustantavat 30-40 euroa / kpl vähän riippuen mistä ostaa. Siihen päälle suuttimen tiiviste muutamia euroja / kpl.

Vaihto-ohjeet täällä. Ovat tosin yhtä ylimalkaiset kuin ylläolevat ohjeet. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Kiitos ohjeista. Olivat erittäin selvät ja tyhjentävät. Tutkailen vielä tulppat ja muut semmoset ekaks. On nimittäin emäntä kotihoidontuella ja joutuu VÄHÄ kirraamaan vyötä. :evil:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kannattaa tietysti tarkistaa myös virranjakaja sekä pyörrin 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Samaalla tietty nekin vaikka ievät oo vanhat. Kiitos
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Kannattaa tietysti tarkistaa myös virranjakaja sekä pyörrin 8)
On sitä törmätty semmoseenkin että pyörijä on sorvannut kantta. Syynä väljä virranjakajan akseli. No sittenhän se jakaja on täynnä metallipölyä tai silppua :arrow: jakajassa asuu ukkonen. :kele: Mahdollinen salamointi näkyy kyllä kannessa harmaina jälkinä. :idea:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

HVM kirjoitti:On sitä törmätty semmoseenkin että pyörijä on sorvannut kantta. Syynä väljä virranjakajan akseli. No sittenhän se jakaja on täynnä metallipölyä tai silppua :arrow: jakajassa asuu ukkonen. :kele: Mahdollinen salamointi näkyy kyllä kannessa harmaina jälkinä. :idea:
Tässä tapauksessa tuo tarkoittaisi sitä, että nokka-akseli olisi väljä :shock:
Tai sen päässä oleva pyörijän kiinnityskappale.

Mikä ei ihan mahdotonta sekään ole :lol:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
jyrki
Viestit: 229
Liittynyt: 03.10.2005 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Mutta luulisi häiriön olevan sillon jatkuvaa.
Tämä häikkä ilmenee harvoin ei päivittäistä eikä edes joka viikko, jollei nyt sitten ala renaamaan jatkuvasti.
Aamulla siis teki eikä sen jälkeen oo reistannu. :?:
kaapro55
Viestit: 5
Liittynyt: 11.6.2006 12:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kaapro55 »

:( Joo mulla on 300 E -90 katti ja ihan sama vika! Sammui aina muutaman minuutin pästä ja KUN ODOTIN VÄHÄN AIKAA NIIN TAAs PÖRÄHTI KÄYNTIIN! Hinautin pirssin Alppilan Autohuoltoon ja ne teki mielestäni laillisen ryöstön kun löysivät vian paskasesta virranjakajan kannesta ja pyörtimestä ja lasku oli 383 erkkii!!! Siis tutkimuksesta ja uudesta v.jakajan kannesta ja pyörtimestä! Iteltä menee tasan 2 minuuttiam vastaavaan hommaan! Ja tiedän tasan tarkkaan mitä uudet Boschin osat maksaa! Vein sen siksi sinne merkkikorjaamoon kun sanoivat, että pitää panaa töpseliin, että vika löytyy on kuulemma niin erikoinen! Voi vittu kaikkeen halpaan sitä menee!
Kun pyysin vanhaa kantta ja pyörrintä takas niin olivat kuulemma hukanneet ne! No nyt se kyllä käy normaalisti mutta kuinka kauan niin mene ja tiedä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jakajankansi ja pyörrin maksavat satasen verran.
Käyntihäiriöissä ne ovat ensimmäinen paikka mikä tarkastaa, niissä on niin usein vikaa.

Edellämainitun laskun (383 euroa) suuruuteen en ota kantaa, se on mahdotonta näin sivusta.

Tähän:
Siis tutkimuksesta ja uudesta v.jakajan kannesta ja pyörtimestä! Iteltä menee tasan 2 minuuttiam vastaavaan hommaan!
sanoisin että miksi ihmeessä et sitten tutkinut ja korjannut itse, olisit säästänyt monta sataa ? :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”