Syöttöä lisää,300d
sekin kävi mielessä mutta enhän minä puu silmä huomannut että millä itse pumppu on kiinni ja että mitä kaikkea pitäis irrottaa...dealer kirjoitti:Yksi vaihtoehto on ottaa pumppu irti.
Ei sekään nyt ihan vasemmalla kädellä ohimennen onnistu mutta sittenpä on mukava ruuvata kun pumppu on käsissä.
kumpiko noista nyt sitten ois se nopeampi vaihtoehto jos kaikki menis ok?? ottaen huomioon että ei ole monttua/ajoramppeja...
ainiin ja paljonko muuten kannattaa syöttöjä säädellä,onko 2 kierrosta jo liikaa tuohon vapari nuhapumppuun??
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
no joo kaipa sitä pitäis uskaltoo...300 D farkku kirjoitti:Ota vaan PP D rohkeasti yhteyttä. Ei hän purematta nielle.Mr_nice kirjoitti:Paljon se tommonen liikkeessä säädättämässä käyttäminen sit suunnilleen kustantaa??
mutta ensin pitää kyllä vielä udella että onko kellään mitään hajua toimisko että jos laittais lambdan (onko näissä edes semmosta) johdon väliin potenttio metrin ja sillä tavalla huijais että kone olis muka liian laihalla?? yks kaveri vaan puhu että tollein oli joku jotain olikohan nyt foordin syötönohjausta huijannut,että siis eihän meillä ole hajua käviskö tuo sama mersuun...
^Tuota noin.
Diesel on aina liian laihalla, mekaaninen pumppu.
Syötön säätö on näissä Om 601-617 koneissa helppoa, syöttöjen tasaus taas vaatii asiantuntijan (PPD).
Itsekin saa säädettyä jos vain uskaltaa.
Maksimikierrosten lisääminen nostaa syöttöjä keskikierroksilta ylöspäin. Pelkkä vetävien kierrosten lisääminen parantaa kulkua.
Ohjeita löytyy tästäkin kirjoituksesta kuvien kanssa.
Diesel on aina liian laihalla, mekaaninen pumppu.
Syötön säätö on näissä Om 601-617 koneissa helppoa, syöttöjen tasaus taas vaatii asiantuntijan (PPD).
Itsekin saa säädettyä jos vain uskaltaa.
Maksimikierrosten lisääminen nostaa syöttöjä keskikierroksilta ylöspäin. Pelkkä vetävien kierrosten lisääminen parantaa kulkua.
Ohjeita löytyy tästäkin kirjoituksesta kuvien kanssa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
jep jep,no kyllähän mulla oli pumppu auki ja luulin että ois helppo homma mutta kun olikin kansi saatu vihdoin ja viimein 4 tunnin purkamisen jälkeen auki niin selvis että tuo pumppu on jo sillä jollain ELR-järjestelmällä joten ei siellä mitään syöttö ruuvia löytynytkään vaan oli vaan niitä ihmeen kiekkoja enkä äkkiseltään mistään löytänyt että miten tuossa sit syöttöä sain muka nostettua...maksimi kierroksia säädin sillein että se "pultti" on melkein sen lukitus mutterin tasalla,vaikutus todella minimaalinen mielestäni...Sami R kirjoitti:^Tuota noin.
Diesel on aina liian laihalla, mekaaninen pumppu.
Syötön säätö on näissä Om 601-617 koneissa helppoa, syöttöjen tasaus taas vaatii asiantuntijan (PPD).
Itsekin saa säädettyä jos vain uskaltaa.
Maksimikierrosten lisääminen nostaa syöttöjä keskikierroksilta ylöspäin. Pelkkä vetävien kierrosten lisääminen parantaa kulkua.
Ohjeita löytyy tästäkin kirjoituksesta kuvien kanssa.
ja tosiaan nyt kun sain sen 4 tunnin purun + 3 tunnin kasauksen (joo purku oli osittain pimeellä yksin,kasauksessa kaveri apuna) jälkeen auton vielä pyörimään niin ei kyllä innostais purkaa ihan heti uusiks,niin sillä just tuota lambdan kautta huijaus juttua kyselin...
jep jep juu,niin minä epäilinkin,muituiluahan tuo oli vaan kun kaveri vaan vihjas jotain semmosta että joku ois jotain tiiseli foortiva sillein viritelly...en tiedä,aika tiukka voi olla opiskelija pudjetille tuo PPD,pitää miettiä ja kysellä...Rässi66 kirjoitti:Minkä hel*vetin lambdan? Ei oo W124 Diisseli mersussa lambdaa, soppaa tulee sen mitä pumppu antaa.
Ei maha olla missään diiselissä? Ainahan ne menee ilmaylimäärällä.
Mie lähtisin nyt jo sinne PPD:lle...
että melkein pitäis ehkä olla isompi motti jo ja mielummin föönillä kun liikkeessä lähtee käyttämään...
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Seli seli, niin se olin minäkin opiskelija kun kävin. Pumpun säädön jälkeen on vaan säästynyt rahaa, nimittäin polttoainekuluissa.Mr_nice kirjoitti:En tiedä,aika tiukka voi olla opiskelija pudjetille tuo PPD,pitää miettiä ja kysellä...
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
- M3rsu 2ooD
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18.7.2007 20:20
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
MB
Onko mersua valmistettua 300TD (ei farmarina) niin manuaali laatikolla ku ite oon semmosta ettiny, mut ei oo löytynyt ku automaatti laatikolla Ja ne automaatti laatikot eivät kuulema kestä?
- jiipee
- Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
- Viestit: 1241
- Liittynyt: 29.9.2005 20:40
- Paikkakunta: Sukeva
Re: MB
300TD on vapari farmari, 300tdt on turpodieseli farmari, eli vissiin tarkoitat 300D turpodieseli sedania. Kaikki 300 turpodieselikoneiset on automaatilla. Kyllähän ne nuo automaatitkin kestää, kun vaan välillä muistaa vaihtaa öljyt sineen lodjuun.M3rsu 2ooD kirjoitti:Onko mersua valmistettua 300TD (ei farmarina) niin manuaali laatikolla ku ite oon semmosta ettiny, mut ei oo löytynyt ku automaatti laatikolla Ja ne automaatti laatikot eivät kuulema kestä?
- M3rsu 2ooD
- Viestit: 6
- Liittynyt: 18.7.2007 20:20
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Itsellä samankaltaisia ongelmia 250D:n kanssa. Eli kun syöttöä ruuvaa lisää niin tuo yläkulmassa oleva tyhjäkäynnin säätö ei vaikuta mitenkään. Mutta jos vakio syötöillä sitä kiristää niin myöskin nousee tyhjäkäynti. Missä vika ja mitä ruuvataan seuraavaksi??K.puska kirjoitti:Tuossa eilen tuli värkättyä pumpun kanssa ihan kyllästymiseen ja toivottumuuteen saakka .
kun netissä on ollut semmone kuva, misä on syöttöpumput (w123 ja w124) aukastu. No tähän kyseiseen kuvaan on kirjotettu yhen pultin kohalle että tyhjäkäynnin "raaka" säätö. Eli pumpun oikealla yläkulmassa kun takaapäin katotaan.
Tämän kyseisen säätäminen ei vaikuta yhtään mitään mihinkään
Jos joku heittäs vinkin että mikä tässä hommassa on nyt niin että ei toimi tuo tyhjäkäynnin säätö.
Säädettiin tyhjäkäynti "kohilleen" tyhjäkäynnin voimaa määrittävällä pultilla. Ja tästähän ei taas mittää hyötyä ollu, kun ei voi liikkeele lähtiä ilman kaasun painamista Kun se on "tapissa" saakka..
...Nii ja mustaakaan ei vielä tuu kummemmin
Täh? Ei kai mersu ole koskaan tehnyt 200 vaparia sähköohjatulla pumpulla. 220d kyllä ja siihen paras lääke on nakata luukaksen pumpulla kuikkaa ja asentaa tilalle sopivasti ruuvattu mekaaninen boschin rivipumppu.Mr_nice kirjoitti:eikö kellään ole mielessä miten tuota sähköhöysteillä varustettua pumpun reuhkaa sais säädettyä antamaan lisää soppaa?? siis noin kotikonstein...
vähän liian laiska tuo 200 vapari,kun ei saa edes konttia mustaks vaikka on valkonen auto...
Lisätietoa viewtopic.php?t=1895
I drive an Opel. What's your excuse?
kyllä tuossa räppänässä vaan on se joku mikä ihmeen ELR vai mikä onkaan niin sen takia ei ole koko syöttöruuvia missään näkyvissä siellä pumpun kannen alla...ja on muuten aika paskamainen purkaakkin siihen pisteeseen että uudestaan pääsis käsiks sinne kannen alle...Melitos kirjoitti:Täh? Ei kai mersu ole koskaan tehnyt 200 vaparia sähköohjatulla pumpulla. 220d kyllä ja siihen paras lääke on nakata luukaksen pumpulla kuikkaa ja asentaa tilalle sopivasti ruuvattu mekaaninen boschin rivipumppu.Mr_nice kirjoitti:eikö kellään ole mielessä miten tuota sähköhöysteillä varustettua pumpun reuhkaa sais säädettyä antamaan lisää soppaa?? siis noin kotikonstein...
vähän liian laiska tuo 200 vapari,kun ei saa edes konttia mustaks vaikka on valkonen auto...
Lisätietoa viewtopic.php?t=1895
jos ainoa vaihtoehto on tosiaan lähteä viemään auto päälle 300 km päähän säädettäväks niin kait sitä pitää sinnitellä luumulla talvi ja vaihtaa keväällä auto,ehkä jopa johonkin föönilliseen rakkineeseen...
PPD;llä on oikein joustava palvelu.Ite kävin arkipyhänä (matkaa tuli n.900 km. yhteensä ),aamulla kun viiden aikaan lähti,niin hyvissä ajoissa alkuillasta oli kotona .Mr_nice kirjoitti:
jos ainoa vaihtoehto on tosiaan lähteä viemään auto päälle 300 km päähän säädettäväks
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Itsekin olen harkinnut tuota PPD:a, mutta ei ole ollut aikaa käväistä.
Lisäksi hiukan epäilyttää kajota tehtaan säätöihin. Jokin peruste
MB:lla varmasti on, miksi auto on säädetty tehtaalla heikoksi.
Unohdetaan tässä yhteydessä nyt suurimman tehon kasvattaminen
suurilla kierroksilla ja ajatellaan vain alhaisia kierroslukuja. Suurilla
kierroksilla ja tehoilla on vaikutusta osien kestävyyteen, joten
rajoitukset on helppo ymmärtää.
Eikös diesel toimi niin, että sitä ilmaa saa olla ylimääräistäkin ja
sen takia ei tarvita kaasuläppää. Kaasupoljin säätää, paljonko
polttoainetta ruiskutetaan poltettavaksi. Periaatteessa siis kaasupolijinta
enemmän painamalla saa enemmän ainetta menemään ja tehoa on
enemmän. Kannattaisiko pumpun sijasta siis säätää kaasuvivustoa
eikä pumppua, jos haluaa vain enemmän vääntöä pienellä kaasulla?
Vai mennäänkö siinä pumpun säädössä yli niin, että polttoainetta
saadaan ruiskutettua enemmän kuin mitä saataisiin vakiopumpulla
kaasu pohjassa (tietyllä kierrosluvulla, joka on alhainen)?
Silloin polttoainetta voisi tulla jopa niin paljon, että
ilma ei riitä sen polttamiseen, vaan osa jää palamatta ja auto
savuttaa. Savutuksen takia valmistaja ei sitten olisi valmiiksi säätänyt
ruiskutusta suurelle. Jos käyttäjä ja katsastaja hyväksyy lievän
savutuksen, niin lisää vääntöä saadaan säädöllä.
Pieni merkitys väännön kasvattamisella on myös eri sylinterien
välisen ruiskutuksen tasaamisella. Tällä ei ole nähdäkseni
merkitystä osakaasulla, ainoastaan kaasu pohjassa saadaan
suurin vääntö ja pienin savutus, kun kaikissa pytyissä on sama
määrä polttoainetta. Osakaasulla ilmaa on riittävästi ja ainostaan
pyttyihin ruiskutetun polttoaineen kokonaismäärällä on väliä
riippumatta jakaumasta sylinterien välillä.
Vaan jos säädöllä lisätään ruiskutusta ja osa polttoaineesta
jää palamatta ja muuttuu savuksi, mihin perustuu väite säädön avulla
pienentyneestä polttoaineen kulutuksesta? Eikö kulutus ole pienin, kun
kaikki polttoaine palaa kunnolla?
Lisäksi hiukan epäilyttää kajota tehtaan säätöihin. Jokin peruste
MB:lla varmasti on, miksi auto on säädetty tehtaalla heikoksi.
Unohdetaan tässä yhteydessä nyt suurimman tehon kasvattaminen
suurilla kierroksilla ja ajatellaan vain alhaisia kierroslukuja. Suurilla
kierroksilla ja tehoilla on vaikutusta osien kestävyyteen, joten
rajoitukset on helppo ymmärtää.
Eikös diesel toimi niin, että sitä ilmaa saa olla ylimääräistäkin ja
sen takia ei tarvita kaasuläppää. Kaasupoljin säätää, paljonko
polttoainetta ruiskutetaan poltettavaksi. Periaatteessa siis kaasupolijinta
enemmän painamalla saa enemmän ainetta menemään ja tehoa on
enemmän. Kannattaisiko pumpun sijasta siis säätää kaasuvivustoa
eikä pumppua, jos haluaa vain enemmän vääntöä pienellä kaasulla?
Vai mennäänkö siinä pumpun säädössä yli niin, että polttoainetta
saadaan ruiskutettua enemmän kuin mitä saataisiin vakiopumpulla
kaasu pohjassa (tietyllä kierrosluvulla, joka on alhainen)?
Silloin polttoainetta voisi tulla jopa niin paljon, että
ilma ei riitä sen polttamiseen, vaan osa jää palamatta ja auto
savuttaa. Savutuksen takia valmistaja ei sitten olisi valmiiksi säätänyt
ruiskutusta suurelle. Jos käyttäjä ja katsastaja hyväksyy lievän
savutuksen, niin lisää vääntöä saadaan säädöllä.
Pieni merkitys väännön kasvattamisella on myös eri sylinterien
välisen ruiskutuksen tasaamisella. Tällä ei ole nähdäkseni
merkitystä osakaasulla, ainoastaan kaasu pohjassa saadaan
suurin vääntö ja pienin savutus, kun kaikissa pytyissä on sama
määrä polttoainetta. Osakaasulla ilmaa on riittävästi ja ainostaan
pyttyihin ruiskutetun polttoaineen kokonaismäärällä on väliä
riippumatta jakaumasta sylinterien välillä.
Vaan jos säädöllä lisätään ruiskutusta ja osa polttoaineesta
jää palamatta ja muuttuu savuksi, mihin perustuu väite säädön avulla
pienentyneestä polttoaineen kulutuksesta? Eikö kulutus ole pienin, kun
kaikki polttoaine palaa kunnolla?
Pumpusta ei tosiaan kaasuvivustoa säätämällä saa sen enempää löpöä ulos. Eli pumpun säätöihin pitää kajota, jotta se eri kierrosluvuilla syöttää enemmän polttoainetta.Jarkko N kirjoitti:Itsekin olen harkinnut tuota PPD:a, mutta ei ole ollut aikaa käväistä.
Lisäksi hiukan epäilyttää kajota tehtaan säätöihin. Jokin peruste
MB:lla varmasti on, miksi auto on säädetty tehtaalla heikoksi.
Unohdetaan tässä yhteydessä nyt suurimman tehon kasvattaminen
suurilla kierroksilla ja ajatellaan vain alhaisia kierroslukuja. Suurilla
kierroksilla ja tehoilla on vaikutusta osien kestävyyteen, joten
rajoitukset on helppo ymmärtää.
Eikös diesel toimi niin, että sitä ilmaa saa olla ylimääräistäkin ja
sen takia ei tarvita kaasuläppää. Kaasupoljin säätää, paljonko
polttoainetta ruiskutetaan poltettavaksi. Periaatteessa siis kaasupolijinta
enemmän painamalla saa enemmän ainetta menemään ja tehoa on
enemmän. Kannattaisiko pumpun sijasta siis säätää kaasuvivustoa
eikä pumppua, jos haluaa vain enemmän vääntöä pienellä kaasulla?
Vai mennäänkö siinä pumpun säädössä yli niin, että polttoainetta
saadaan ruiskutettua enemmän kuin mitä saataisiin vakiopumpulla
kaasu pohjassa (tietyllä kierrosluvulla, joka on alhainen)?
Silloin polttoainetta voisi tulla jopa niin paljon, että
ilma ei riitä sen polttamiseen, vaan osa jää palamatta ja auto
savuttaa. Savutuksen takia valmistaja ei sitten olisi valmiiksi säätänyt
ruiskutusta suurelle. Jos käyttäjä ja katsastaja hyväksyy lievän
savutuksen, niin lisää vääntöä saadaan säädöllä.
Pieni merkitys väännön kasvattamisella on myös eri sylinterien
välisen ruiskutuksen tasaamisella. Tällä ei ole nähdäkseni
merkitystä osakaasulla, ainoastaan kaasu pohjassa saadaan
suurin vääntö ja pienin savutus, kun kaikissa pytyissä on sama
määrä polttoainetta. Osakaasulla ilmaa on riittävästi ja ainostaan
pyttyihin ruiskutetun polttoaineen kokonaismäärällä on väliä
riippumatta jakaumasta sylinterien välillä.
Vaan jos säädöllä lisätään ruiskutusta ja osa polttoaineesta
jää palamatta ja muuttuu savuksi, mihin perustuu väite säädön avulla
pienentyneestä polttoaineen kulutuksesta? Eikö kulutus ole pienin, kun
kaikki polttoaine palaa kunnolla?
Savutuksen saa katsastusta varten tarpeeksi alhaiseksi säätämällä alppiventtiilistä syöttöä pienemmälle
Jos kaasu on aina niin pohjassa, että auto savuttaa, niin ei varmasti kuluta vähempää kuin ennen Pienempi polttoaineen kulutus perustunee juurikin tasattuun sylinterien väliseen syöttöön (liekö vähäinen merkitys tällä) ja suurempaan vääntöön alhaisemmilla kierrosluvuilla. Jos sama määrä polttoainetta syötetään pienemmällä kierrosluvulla saman väännön aikaansaamiseksi, niin kulutuskin on pienempi. Tai jotain sinnepäin.. Pasi tai joku muu asiantuntija selittäköön tarkemmin
Jos pumpusta ei tule enempää ainetta, kun painaa kaasua,
niin miksi auto sitten kiihdyttää?
Jos kaasuvivustoa säätää niin, että pumppu luulee polkimen
olevan syvemmällä kuin se onkaan, niin eikö pumppu syötä
enemmän ainetta (esim. 2000 rpm:lla)?
Miksi polttoainetta kuluisi osakaasulla vähemmän, kun syöttö on tasattu
sylinterien välillä, jos ilmaa kuitenkin riittää kaiken polttamiseen?
niin miksi auto sitten kiihdyttää?
Jos kaasuvivustoa säätää niin, että pumppu luulee polkimen
olevan syvemmällä kuin se onkaan, niin eikö pumppu syötä
enemmän ainetta (esim. 2000 rpm:lla)?
Miksi polttoainetta kuluisi osakaasulla vähemmän, kun syöttö on tasattu
sylinterien välillä, jos ilmaa kuitenkin riittää kaiken polttamiseen?
Siks, kun sieltä tulee kuitenkin tarpeeksi siihen kiihdyttämiseen Pumpusta tulee eri kaasupolkimen asennossa eri määrä ainetta. Toinen määrä riittää tasanopeuteen, toisella saadaan kiihtyvyyttä aikaiseksi. Säätämällä pumppua saadaan enemmän kiihtyvyyttä aikaiseksiJarkko N kirjoitti:Jos pumpusta ei tule enempää ainetta, kun painaa kaasua,
niin miksi auto sitten kiihdyttää?
Kun ei sitä kaasuvivustoa saa säädettyä niin. Jos saisi, niin toki olisin omastanikin itse sen säätänyt, enkä vienyt Pasille Jos poljin on jo täysin syvällä, niin ei auta kuin mennä pumpun sisälle ja säätää se pumpun sisäinen "poljin" suhteessa vielä syvemmälleJarkko N kirjoitti: Jos kaasuvivustoa säätää niin, että pumppu luulee polkimen
olevan syvemmällä kuin se onkaan, niin eikö pumppu syötä
enemmän ainetta (esim. 2000 rpm:lla)?
Voisko liittyä jotenkin siihen, että epätasaisella syötöllä tulee ylimääräistä "aaltoliikettä" eri sylinterien välille, joka sitten aiheuttaa turhaa energiahukkaa. En tiedä Siksi pyysinkin jotakuta oikeasti tietävää selittämään meille tietämättömille Sen verran "tapahtui tosielämässä" -kertomuksia tästä on kuitenkin olemassa, että uskon pienentyneeseen kulutukseenJarkko N kirjoitti: Miksi polttoainetta kuluisi osakaasulla vähemmän, kun syöttö on tasattu
sylinterien välillä, jos ilmaa kuitenkin riittää kaiken polttamiseen?
En oikeasti harkitse kaasupolkimen ruuvaamista, koska voihan
nilkkaa ojentaa syvemmälle. Yritän vain keksiä, millä perusteella
pumpun säätö toisi etua normaalissa ajossa. Jos pumpun säädöllä
saatu hyöty on lähinnä pään sisällä, niin taidan tyytyä nilkkaviritykseen.
Haluaisin ymmärtää hiukan enemmän tästä asiasta.
Asia on kokonaan toinen, kun mennään yli 4000 kierroksille, koska
silloin pumppu alkaa ruiskuttaa nuukemmin ja lopettaa homman
kokonaan, kun maksimikierrokset tulevat vastaan. Maksimitehoa
voi lisätä nostamalla kierrosrajaa. Siinä vaan tulee sitten jo
moottorin hengitys ja kestävyys vastaan.
nilkkaa ojentaa syvemmälle. Yritän vain keksiä, millä perusteella
pumpun säätö toisi etua normaalissa ajossa. Jos pumpun säädöllä
saatu hyöty on lähinnä pään sisällä, niin taidan tyytyä nilkkaviritykseen.
Haluaisin ymmärtää hiukan enemmän tästä asiasta.
Asia on kokonaan toinen, kun mennään yli 4000 kierroksille, koska
silloin pumppu alkaa ruiskuttaa nuukemmin ja lopettaa homman
kokonaan, kun maksimikierrokset tulevat vastaan. Maksimitehoa
voi lisätä nostamalla kierrosrajaa. Siinä vaan tulee sitten jo
moottorin hengitys ja kestävyys vastaan.
No tosiasiahan on että tehtaiden säädöt ovat yleensä suoraan sanottuna perseestä,varsinkin uusissa turbo autoissa saadaan ohjelmia muuttamalla tehoa enemmän koneelta pihalle jopa pienemmällä kulutuksella...
tämähän perustuu tietääkseni juuri polttoaineen,nokan (nokkien) ja sytytyksen ajoittamiseen paremmin toisiinsa nähden...ja kun koneesta saadaan enemmän huipputehoa,saadaan yleensä enemmän tehoa myös huipputeho alueen ulkopuolelle jolloin perus käyttöä ajatellen esimerkiksi jos nyt joutuu nilkka suorana vetämään koko kiihdytyskaistan,saadaan puolikaasulla samalla matkalla kiihtymään samaan vauhtiin...ja kuten autokoulussa opetetaan että rivakka kiihdytys on taloudellinen saadaan se poljin lattiaan polkasemalla lyhyemmällä matkalla haluttu vauhti jolloin voidaan höllätä takaisin matka kaasulle...
sitä en sitten tiedä onko hyöty vaan korvien välissä.Jos kyseessä on 200D mikä on laiskapaska jo muutenkin,ja arvio on säädönjälkeen saada ehkä vähän enemmän voimoo kun 250D;ssä on vakiona niin tuleeko hyöty olemaan mitään havaittavaa todellisuudessa...
mutta jos puhutaan esimerkiksi 300TDT;stä niin uskon hyödyn olevan suuri,ainenkin mitän juttua olen lukenut niin taitaa sitä löylyä kiukaasta saada peruskäyttöön riittävästi...
tämä oli sitten täyttä mutuilua koko sonta että elkää välittäkö kirjoitusvirheistä/musitakaan asia virheistä...
Itseä kiinnostaisi myös käyttö ppd;llä ja kysymystäkin tuli läheteltyä mutta lähinnä sit on juuri tuo että auttaako tuossa 200D;n luumussa mitään se operaatio vai pitääkö alkaa harkitsemaan autonvaihtoa ennemmin...
itse olisin ehkä jossain vaiheessa valmis taas syöttöjä nostamaan omakätisesti jos joku osais vaan kertoa mitenkä tuohon -94 vuoden rottelon nykimisen estolla varustettuun pumppuun niitä vois kotikonstein nostaa...
tämähän perustuu tietääkseni juuri polttoaineen,nokan (nokkien) ja sytytyksen ajoittamiseen paremmin toisiinsa nähden...ja kun koneesta saadaan enemmän huipputehoa,saadaan yleensä enemmän tehoa myös huipputeho alueen ulkopuolelle jolloin perus käyttöä ajatellen esimerkiksi jos nyt joutuu nilkka suorana vetämään koko kiihdytyskaistan,saadaan puolikaasulla samalla matkalla kiihtymään samaan vauhtiin...ja kuten autokoulussa opetetaan että rivakka kiihdytys on taloudellinen saadaan se poljin lattiaan polkasemalla lyhyemmällä matkalla haluttu vauhti jolloin voidaan höllätä takaisin matka kaasulle...
sitä en sitten tiedä onko hyöty vaan korvien välissä.Jos kyseessä on 200D mikä on laiskapaska jo muutenkin,ja arvio on säädönjälkeen saada ehkä vähän enemmän voimoo kun 250D;ssä on vakiona niin tuleeko hyöty olemaan mitään havaittavaa todellisuudessa...
mutta jos puhutaan esimerkiksi 300TDT;stä niin uskon hyödyn olevan suuri,ainenkin mitän juttua olen lukenut niin taitaa sitä löylyä kiukaasta saada peruskäyttöön riittävästi...
tämä oli sitten täyttä mutuilua koko sonta että elkää välittäkö kirjoitusvirheistä/musitakaan asia virheistä...
Itseä kiinnostaisi myös käyttö ppd;llä ja kysymystäkin tuli läheteltyä mutta lähinnä sit on juuri tuo että auttaako tuossa 200D;n luumussa mitään se operaatio vai pitääkö alkaa harkitsemaan autonvaihtoa ennemmin...
itse olisin ehkä jossain vaiheessa valmis taas syöttöjä nostamaan omakätisesti jos joku osais vaan kertoa mitenkä tuohon -94 vuoden rottelon nykimisen estolla varustettuun pumppuun niitä vois kotikonstein nostaa...
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland