lisäilma luistin huolto pikaisesti apuja

Katso myös W201.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

lowmans kirjoitti:imuvuotoa ei löytyny.. osaakos kukaan sanoa millon tohon luistin liittimeen kuuluu tulla jännite? eihän nyt koko ajan saa olla kuitenkaan?!
entä ilmamassa mittarin liitäntä imukanavan ??
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kyllä mä koitin sinnekkin suihkia startteria..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

tää lähinnä napsahtaa auki ja täts it
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No ekö siinä jännitteen vaihtelulla saadaan säätö aikaan.Ja napaisuuden vahdolla???

Palasin tonne alkuun: Nuoli osoittaa huohotinputkeen.....? Mielestäni en tosin tiedä nuolen pitäis osoittaa virtausuuntaan eli moottoriin päin tiä sitte onko vaikutusta.

Mutta olis varmaan halvin konsti lainata toimiva moottori kokeilun ajaksi niin sais eliminoitua kalliin osan kunnon halvimman kautta.
Muistaakseni tyhjkm. tekee edestakaista liikettä ja humppaaminen johtuu kulumisesta jota ei voi korjata muutakuin uusimalla osa.

Nyt tuli pitkäst muistivaraista korjatkaa ettei neuvot johda aivan ketuille :roll:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

joo kyllä se sinne huohottimeenpäin on ja ei sitä oikeen voi muutenkaan sinne laittaa vaikka samaa mieltä tuosta virtaus suunta asiasta olen.. jännite pysyy samana käynnistymisen jälkeen liitin irrallaan mitattuna sitähän ei sitten tiedä miten se motikka tuohon vaikuttaa kun liitin on paikallaan..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

jaa katsos mut on ylennetty :shock:
:lol: :D
eipä ois voinu paremmin osua heh joutokäynti spessu
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

cdi kirjoitti:Muistaakseni tyhjkm. tekee edestakaista liikettä ja humppaaminen johtuu kulumisesta jota ei voi korjata muutakuin uusimalla osa.
Juu, askelmoottori heiluttelee eestaas senmukaan kun käskyä tulee.
Humppaamista :shock: aiheuttaa myös likaantuminen; luisti ei ehdi toimia tarpeeksi nopeasti.
Pahasti likaantunut luisti ei liiku kun sitä putkenreiästä kevyesti liikuttelee pikkumeisselillä.
wiimax.fi
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

[Juu, askelmoottori heiluttelee eestaas senmukaan kun käskyä tulee.]

tuota noin nii.. mikäs järki siinä sitten on?
askel moottori missä? ettei kuitenki joku rele? esim tuo ylijännite juttu kun tuntuu jotenki liittyvän aiheeseen ainakin noiden sähökaavioiden mukaan
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niintuota, siis pienentää tai suurentaa reikää ilmalle kulkea. :D
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

dealer kirjoitti:Niintuota, siis pienentää tai suurentaa reikää ilmalle kulkea. :D
totta se jostaki sen käskyn saa eikä heiluttele ihan vaan omaksi iloksi?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No se pyrkii pitämään tyhjäkäynnin tasaisena säätelemällä lisäilmaa kaasuläpän ohi samoin kun kylmäkäynnistyksessa.Likaantumisesta en osaa sanoa mitään,mutta yksi vaihtoehto on että kollektorinpää on kulunut optimaaliselta säätöalueelta ja heittelee laidasta laitaan säätöalueen yli.

Onko muuten mahdollista että kikkula on jo kerran uusittu ja korvaava otettu Audista???? :roll:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

ei mitään tietoo tuo krhm "yksilö" on ollu mulla vasta vuoden..
mitkähän anturit ja tunnistimet mahtaa tuon möykyn muuveihin vaikuttaa?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No se saa Ke ohjainlaite pistokkeelta 1 ja 3 poxilta käskynsä ja virtaa ylivirtasuojan releen pistokkeelta 87 Tietysti olettaen että laitteen tyyppi on onnistuttu oikein tunnistamaan. :idea:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

jos osais saksaa vois olla meleko guru tässäki asiassa
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&thold=
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No samoja suomennoksia kattelen mutta puuttuu mittausvälineet kuten esim oskiloskooppi.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

noko sais ees suomeks ton tekstin niin vois olla viisaampi..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

lowmans kirjoitti:ei mitään tietoo tuo krhm "yksilö" on ollu mulla vasta vuoden..
Lypsetään lisätietoa.

Minkäs aikaa tää tyhjäkäyntivika on ollu?

Entä oletko tehnyt/teettänyt jotain muutoksia konehuoneen puolella?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

lowmans kirjoitti:jos osais saksaa vois olla meleko guru tässäki asiassa
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&thold=
Sujuuko lontoo? ->Sama sivu lontooksi.

Näppärä työväline. :wink: http://babelfish.altavista.com/
big jopo
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

CDTA kirjoitti:
lowmans kirjoitti:ei mitään tietoo tuo krhm "yksilö" on ollu mulla vasta vuoden..
Lypsetään lisätietoa.

Minkäs aikaa tää tyhjäkäyntivika on ollu?

Entä oletko tehnyt/teettänyt jotain muutoksia konehuoneen puolella?
teki viime syksynä saman tempun että pörähti käyntiin ja sammui heti ja silloin annoin lähinnä valohoitoa eli nyin vain piuhoista ja letkuista niin ja vaihoin ilmansuodattimen akkuhan siinä tyhjeni kokeillessa ja latauksen jälkeen toimi taas normaalisti.. nyt sitten lopputalvesta alko nuo kiekat jäämään tonne 1500 mutta eihän se talvella niin haitannu joskus tosin pyöri melkein 2000 paikkeilla ja sillon sitte ajettiin kaupungissa lähinnä jarrulla nyt sitten ajattelin tuon paljon puhutun luistin putsata ja vot here we are... koneeseen ei ole mitään muutoksia tehty
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

audimies kirjoitti:
lowmans kirjoitti:jos osais saksaa vois olla meleko guru tässäki asiassa
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&thold=
Sujuuko lontoo? ->Sama sivu lontooksi.

Näppärä työväline. :wink: http://babelfish.altavista.com/

kas tämäpä saattaa viisautututtaa jo kummasti! kiitos paljon!! :D
kaiken minkä huollan myös korjaan!
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tasinen liian suuri tyhjäkäynti viittaa myös potentiometri vikaan :!:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Benzo kirjoitti:Tasinen liian suuri tyhjäkäynti viittaa myös potentiometri vikaan :!:
Tai kaasuvivuston mikrokytkinvikaan. :idea:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

HVM kirjoitti:
Benzo kirjoitti:Tasinen liian suuri tyhjäkäynti viittaa myös potentiometri vikaan :!:
Tai kaasuvivuston mikrokytkinvikaan. :idea:
niet :lol: tähän uskallan sanoa vastalauseen :wink: , sen verran tuli opiskeltua tuon ruiskun sielunelämää kun itellä renas aikoinaan, kaikkea ei vaan enää oikeen muista :oops:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

itse mikrokytkin on mitattu ja todettu toimivaksi.. mitä potikkaa tarkoitatte? ilmamäärämittariako?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tässä noin ylesesti jotakin ruiskun vikoja.. vikoja voi olla toki muitakin mutta,,,

Potentiometri eli potikka, sieltä kuluu langat/vastukset, jotka rauhoittaa tyhjäkäynnin, se sijaitsee ilmanputsarin alla ruiskussa oleva musta "isompi" musta laatikko. Tasainen korkeampi tyhjäkäynti aiheutuu myös tästä viasta.

Ylijänniterele aiheuttaa myös oireita tyhjäkäyntiin, mutta niin, että välillä kierrokset seilaa, sekä kaasunpainalluksen jälkeen kierrokset jäävät hetkeksi esim, noin 2000 kierrosta, ja sitten ne laskee normaaliksi.

Ruiskun säädöt pielessä tai lambda hajalla jos ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, tai välillä sammuilee esim, liikennevaloihin ja lähtee heti starttaamalla uudelleen käymään, alipainevuotokin mahdollinen.

Mutta ensin kannattaa kokeilla Fortea (vianor myy ainakin) se putsaa suuttimet hyvin, jos ei auttanut, ajat Boschin huoltoon, diagnoosi on edullinen, eikä tarvi vaihdella osia turhaan, pelkkä potikka on jo 400 € :idea: mutta parhaassa tapauksessa kyse ei ole kuin siitä, että ruiskun säädöt on pielessä, ne pitäis säädättää uudelleen noin 100 tonnin välein, renaaminen alkaa yleensä sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman mitään ennakko varoituksia, se ei tarvi kun kulumaa tulee pikkusen sopivassa kohti niin auto käy heti sen verran laihemmalla ettei enää toimi :wink:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Tuota tuo potikka jos oikein arvaan on ilmamassamittarin lautasen asentotunnistin ja antaa lautasen asetotiedon boxille ei säädä mitään.

Ja sen ruuvit on vahalla blommattu,tahtoo sanoa sitä että välttämättä sitä potikkaa ei saa kotkonstein samaan asentoon takaisin.Se kannataa tarkistaa vastusmittarilla ja käsinpainelemella ilmamassamittarin lautasta.

Lambda anturia ei minulla olevat MB kytkentäkaaviot tunne.

Ylijännite suojareleen kautta järjestelmä saa virtansa.

Fortea suosittelivat pieneen määrään bensaa ja sen jälkeen suodattimet vaihtoon myös tankissa oleva. :shock:

Edit: olihan se lambda KE 3.1
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

no juu kyllä sen määrämiitarin potikanki oon mitannu ja toimi kyllä ilman katkoksia..kallis säätövastus kumminki tohon hintaan värkkäis jo ite trimmeristä vastaavan! :shock:
eli siis järjestelmä saa virtansa ylijännite releeltä hmm jos siinä siis on vikaa niin ei varmasti toimi oikein(raapii päätään) ehkä se on sitten tuon luistin jälkeen seuraava tarkemman tutkimisen paikka :idea:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

lowmans kirjoitti:no juu kyllä sen määrämiitarin potikanki oon mitannu ja toimi kyllä ilman katkoksia..kallis säätövastus kumminki tohon hintaan värkkäis jo ite trimmeristä vastaavan! :shock:
eli siis järjestelmä saa virtansa ylijännite releeltä hmm jos siinä siis on vikaa niin ei varmasti toimi oikein(raapii päätään) ehkä se on sitten tuon luistin jälkeen seuraava tarkemman tutkimisen paikka :idea:
Siis pystyt kyllä itse toteamaan kotikonstein potikasta että se toimii, mutta sitä mahdollista vikaa et pysty kotikonstein toteamaan, olikos hassusti selitetty, siis vaikka mittaat että se toimii, niin se vika siinä vielä voi olla, joka oireet mahdollisesti aiheuttaa :lol: :shock:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

Siis pystyt kyllä itse toteamaan kotikonstein potikasta että se toimii, mutta sitä mahdollista vikaa et pysty kotikonstein toteamaan, olikos hassusti selitetty, siis vaikka mittaat että se toimii, niin se vika siinä vielä voi olla, joka oireet mahdollisesti aiheuttaa
mutta jos potikka toimii ja on ehjä niin eihän se vika siis ole siinä vaan esim liuúlle tulevassa jännitteesä?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

lowmans kirjoitti:
Siis pystyt kyllä itse toteamaan kotikonstein potikasta että se toimii, mutta sitä mahdollista vikaa et pysty kotikonstein toteamaan, olikos hassusti selitetty, siis vaikka mittaat että se toimii, niin se vika siinä vielä voi olla, joka oireet mahdollisesti aiheuttaa
mutta jos potikka toimii ja on ehjä niin eihän se vika siis ole siinä vaan esim liuúlle tulevassa jännitteesä?
kyllä siinä melkein sais olla myös "seosmittarit" kiinni, vaikka potikka olisi ns, "ehjä", kotimittauksilla, niin se ei kerro koko totuutta asiasta eikä sen kunnosta, ne vastukset siellä sisällä kuluu, ja jossakin vaiheessa alkaa oireilla, vaikka laite "olisi ehjä" .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”