entä ilmamassa mittarin liitäntä imukanavan ??lowmans kirjoitti:imuvuotoa ei löytyny.. osaakos kukaan sanoa millon tohon luistin liittimeen kuuluu tulla jännite? eihän nyt koko ajan saa olla kuitenkaan?!
lisäilma luistin huolto pikaisesti apuja
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
No ekö siinä jännitteen vaihtelulla saadaan säätö aikaan.Ja napaisuuden vahdolla???
Palasin tonne alkuun: Nuoli osoittaa huohotinputkeen.....? Mielestäni en tosin tiedä nuolen pitäis osoittaa virtausuuntaan eli moottoriin päin tiä sitte onko vaikutusta.
Mutta olis varmaan halvin konsti lainata toimiva moottori kokeilun ajaksi niin sais eliminoitua kalliin osan kunnon halvimman kautta.
Muistaakseni tyhjkm. tekee edestakaista liikettä ja humppaaminen johtuu kulumisesta jota ei voi korjata muutakuin uusimalla osa.
Nyt tuli pitkäst muistivaraista korjatkaa ettei neuvot johda aivan ketuille
Palasin tonne alkuun: Nuoli osoittaa huohotinputkeen.....? Mielestäni en tosin tiedä nuolen pitäis osoittaa virtausuuntaan eli moottoriin päin tiä sitte onko vaikutusta.
Mutta olis varmaan halvin konsti lainata toimiva moottori kokeilun ajaksi niin sais eliminoitua kalliin osan kunnon halvimman kautta.
Muistaakseni tyhjkm. tekee edestakaista liikettä ja humppaaminen johtuu kulumisesta jota ei voi korjata muutakuin uusimalla osa.
Nyt tuli pitkäst muistivaraista korjatkaa ettei neuvot johda aivan ketuille
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
joo kyllä se sinne huohottimeenpäin on ja ei sitä oikeen voi muutenkaan sinne laittaa vaikka samaa mieltä tuosta virtaus suunta asiasta olen.. jännite pysyy samana käynnistymisen jälkeen liitin irrallaan mitattuna sitähän ei sitten tiedä miten se motikka tuohon vaikuttaa kun liitin on paikallaan..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Juu, askelmoottori heiluttelee eestaas senmukaan kun käskyä tulee.cdi kirjoitti:Muistaakseni tyhjkm. tekee edestakaista liikettä ja humppaaminen johtuu kulumisesta jota ei voi korjata muutakuin uusimalla osa.
Humppaamista aiheuttaa myös likaantuminen; luisti ei ehdi toimia tarpeeksi nopeasti.
Pahasti likaantunut luisti ei liiku kun sitä putkenreiästä kevyesti liikuttelee pikkumeisselillä.
wiimax.fi
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
No se pyrkii pitämään tyhjäkäynnin tasaisena säätelemällä lisäilmaa kaasuläpän ohi samoin kun kylmäkäynnistyksessa.Likaantumisesta en osaa sanoa mitään,mutta yksi vaihtoehto on että kollektorinpää on kulunut optimaaliselta säätöalueelta ja heittelee laidasta laitaan säätöalueen yli.
Onko muuten mahdollista että kikkula on jo kerran uusittu ja korvaava otettu Audista????
Onko muuten mahdollista että kikkula on jo kerran uusittu ja korvaava otettu Audista????
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
jos osais saksaa vois olla meleko guru tässäki asiassa
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&thold=
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&thold=
kaiken minkä huollan myös korjaan!
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Sujuuko lontoo? ->Sama sivu lontooksi.lowmans kirjoitti:jos osais saksaa vois olla meleko guru tässäki asiassa
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&thold=
Näppärä työväline. http://babelfish.altavista.com/
big jopo
teki viime syksynä saman tempun että pörähti käyntiin ja sammui heti ja silloin annoin lähinnä valohoitoa eli nyin vain piuhoista ja letkuista niin ja vaihoin ilmansuodattimen akkuhan siinä tyhjeni kokeillessa ja latauksen jälkeen toimi taas normaalisti.. nyt sitten lopputalvesta alko nuo kiekat jäämään tonne 1500 mutta eihän se talvella niin haitannu joskus tosin pyöri melkein 2000 paikkeilla ja sillon sitte ajettiin kaupungissa lähinnä jarrulla nyt sitten ajattelin tuon paljon puhutun luistin putsata ja vot here we are... koneeseen ei ole mitään muutoksia tehtyCDTA kirjoitti:Lypsetään lisätietoa.lowmans kirjoitti:ei mitään tietoo tuo krhm "yksilö" on ollu mulla vasta vuoden..
Minkäs aikaa tää tyhjäkäyntivika on ollu?
Entä oletko tehnyt/teettänyt jotain muutoksia konehuoneen puolella?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
audimies kirjoitti:Sujuuko lontoo? ->Sama sivu lontooksi.lowmans kirjoitti:jos osais saksaa vois olla meleko guru tässäki asiassa
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... r=0&thold=
Näppärä työväline. http://babelfish.altavista.com/
kas tämäpä saattaa viisautututtaa jo kummasti! kiitos paljon!!
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Tässä noin ylesesti jotakin ruiskun vikoja.. vikoja voi olla toki muitakin mutta,,,
Potentiometri eli potikka, sieltä kuluu langat/vastukset, jotka rauhoittaa tyhjäkäynnin, se sijaitsee ilmanputsarin alla ruiskussa oleva musta "isompi" musta laatikko. Tasainen korkeampi tyhjäkäynti aiheutuu myös tästä viasta.
Ylijänniterele aiheuttaa myös oireita tyhjäkäyntiin, mutta niin, että välillä kierrokset seilaa, sekä kaasunpainalluksen jälkeen kierrokset jäävät hetkeksi esim, noin 2000 kierrosta, ja sitten ne laskee normaaliksi.
Ruiskun säädöt pielessä tai lambda hajalla jos ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, tai välillä sammuilee esim, liikennevaloihin ja lähtee heti starttaamalla uudelleen käymään, alipainevuotokin mahdollinen.
Mutta ensin kannattaa kokeilla Fortea (vianor myy ainakin) se putsaa suuttimet hyvin, jos ei auttanut, ajat Boschin huoltoon, diagnoosi on edullinen, eikä tarvi vaihdella osia turhaan, pelkkä potikka on jo 400 € mutta parhaassa tapauksessa kyse ei ole kuin siitä, että ruiskun säädöt on pielessä, ne pitäis säädättää uudelleen noin 100 tonnin välein, renaaminen alkaa yleensä sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman mitään ennakko varoituksia, se ei tarvi kun kulumaa tulee pikkusen sopivassa kohti niin auto käy heti sen verran laihemmalla ettei enää toimi
Potentiometri eli potikka, sieltä kuluu langat/vastukset, jotka rauhoittaa tyhjäkäynnin, se sijaitsee ilmanputsarin alla ruiskussa oleva musta "isompi" musta laatikko. Tasainen korkeampi tyhjäkäynti aiheutuu myös tästä viasta.
Ylijänniterele aiheuttaa myös oireita tyhjäkäyntiin, mutta niin, että välillä kierrokset seilaa, sekä kaasunpainalluksen jälkeen kierrokset jäävät hetkeksi esim, noin 2000 kierrosta, ja sitten ne laskee normaaliksi.
Ruiskun säädöt pielessä tai lambda hajalla jos ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, tai välillä sammuilee esim, liikennevaloihin ja lähtee heti starttaamalla uudelleen käymään, alipainevuotokin mahdollinen.
Mutta ensin kannattaa kokeilla Fortea (vianor myy ainakin) se putsaa suuttimet hyvin, jos ei auttanut, ajat Boschin huoltoon, diagnoosi on edullinen, eikä tarvi vaihdella osia turhaan, pelkkä potikka on jo 400 € mutta parhaassa tapauksessa kyse ei ole kuin siitä, että ruiskun säädöt on pielessä, ne pitäis säädättää uudelleen noin 100 tonnin välein, renaaminen alkaa yleensä sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman mitään ennakko varoituksia, se ei tarvi kun kulumaa tulee pikkusen sopivassa kohti niin auto käy heti sen verran laihemmalla ettei enää toimi
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Tuota tuo potikka jos oikein arvaan on ilmamassamittarin lautasen asentotunnistin ja antaa lautasen asetotiedon boxille ei säädä mitään.
Ja sen ruuvit on vahalla blommattu,tahtoo sanoa sitä että välttämättä sitä potikkaa ei saa kotkonstein samaan asentoon takaisin.Se kannataa tarkistaa vastusmittarilla ja käsinpainelemella ilmamassamittarin lautasta.
Lambda anturia ei minulla olevat MB kytkentäkaaviot tunne.
Ylijännite suojareleen kautta järjestelmä saa virtansa.
Fortea suosittelivat pieneen määrään bensaa ja sen jälkeen suodattimet vaihtoon myös tankissa oleva.
Edit: olihan se lambda KE 3.1
Ja sen ruuvit on vahalla blommattu,tahtoo sanoa sitä että välttämättä sitä potikkaa ei saa kotkonstein samaan asentoon takaisin.Se kannataa tarkistaa vastusmittarilla ja käsinpainelemella ilmamassamittarin lautasta.
Lambda anturia ei minulla olevat MB kytkentäkaaviot tunne.
Ylijännite suojareleen kautta järjestelmä saa virtansa.
Fortea suosittelivat pieneen määrään bensaa ja sen jälkeen suodattimet vaihtoon myös tankissa oleva.
Edit: olihan se lambda KE 3.1
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
no juu kyllä sen määrämiitarin potikanki oon mitannu ja toimi kyllä ilman katkoksia..kallis säätövastus kumminki tohon hintaan värkkäis jo ite trimmeristä vastaavan!
eli siis järjestelmä saa virtansa ylijännite releeltä hmm jos siinä siis on vikaa niin ei varmasti toimi oikein(raapii päätään) ehkä se on sitten tuon luistin jälkeen seuraava tarkemman tutkimisen paikka
eli siis järjestelmä saa virtansa ylijännite releeltä hmm jos siinä siis on vikaa niin ei varmasti toimi oikein(raapii päätään) ehkä se on sitten tuon luistin jälkeen seuraava tarkemman tutkimisen paikka
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Siis pystyt kyllä itse toteamaan kotikonstein potikasta että se toimii, mutta sitä mahdollista vikaa et pysty kotikonstein toteamaan, olikos hassusti selitetty, siis vaikka mittaat että se toimii, niin se vika siinä vielä voi olla, joka oireet mahdollisesti aiheuttaalowmans kirjoitti:no juu kyllä sen määrämiitarin potikanki oon mitannu ja toimi kyllä ilman katkoksia..kallis säätövastus kumminki tohon hintaan värkkäis jo ite trimmeristä vastaavan!
eli siis järjestelmä saa virtansa ylijännite releeltä hmm jos siinä siis on vikaa niin ei varmasti toimi oikein(raapii päätään) ehkä se on sitten tuon luistin jälkeen seuraava tarkemman tutkimisen paikka
mutta jos potikka toimii ja on ehjä niin eihän se vika siis ole siinä vaan esim liuúlle tulevassa jännitteesä?Siis pystyt kyllä itse toteamaan kotikonstein potikasta että se toimii, mutta sitä mahdollista vikaa et pysty kotikonstein toteamaan, olikos hassusti selitetty, siis vaikka mittaat että se toimii, niin se vika siinä vielä voi olla, joka oireet mahdollisesti aiheuttaa
kaiken minkä huollan myös korjaan!
kyllä siinä melkein sais olla myös "seosmittarit" kiinni, vaikka potikka olisi ns, "ehjä", kotimittauksilla, niin se ei kerro koko totuutta asiasta eikä sen kunnosta, ne vastukset siellä sisällä kuluu, ja jossakin vaiheessa alkaa oireilla, vaikka laite "olisi ehjä" .lowmans kirjoitti:mutta jos potikka toimii ja on ehjä niin eihän se vika siis ole siinä vaan esim liuúlle tulevassa jännitteesä?Siis pystyt kyllä itse toteamaan kotikonstein potikasta että se toimii, mutta sitä mahdollista vikaa et pysty kotikonstein toteamaan, olikos hassusti selitetty, siis vaikka mittaat että se toimii, niin se vika siinä vielä voi olla, joka oireet mahdollisesti aiheuttaa