Om 602, momentit hukassa.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Om 602, momentit hukassa.

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tässä tulis vääjäämättä kannentiivisteen vaihto eteen :evil: , mitkä ovat kannenpulttien momentit :?:

-Taspa :? (tapsa)
Tähdellisen parantola
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Re: Om 602, momentit hukassa.

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

tapio89 kirjoitti:Tässä tulis vääjäämättä kannentiivisteen vaihto eteen :evil: , mitkä ovat kannenpulttien momentit :?:
Sitää miekii oon tässä pohtinna ja että olikos mersussa venyvät pultit jotta pittääkös nekkii vaihtoo. :twisted:
En ou alottanna ko ei ou vielä Esson paarista virallista tiaknoosia. :roll: EsimerkkiErkiltä ja just sitä kaiken luotettavinta asiantuntijalausuntoo. :lol:
Jospaha sen jokkii kertos, ei ou mullakkaa missää pumakassa niitä momenttija. :oops:
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 09.1.2008 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VALMET 5oo -69
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Aivan ne pultitkin, ootettaanpa että yksi mies huomaa huutomme, LIIIITEERIIIIII :!: :help: :halm:

-Tapsa :lol:
Tähdellisen parantola
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Esson paari on hyvin luotettava vaihtoehto. :ope:
Tähdellisen parantola
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Mikäs se Tapiolla sai kansremonttii.

Mulle ne viisas että ku tartissa rytkyttää.
Ni tällee mulle sanottii näellä sanoella:
SANO VUA MINU SANONEE ; KANSPAHVI SE NOISSA MÄNNÖÖ. :pappa: :lol: :lol:

En kyll oo vielä iha valmis uskomaan, 245t ja just mittasin hehkut ja viime kesänä asensin uudet.
Suutimet on laitettu 15 t sitten uusiks.
Joku mystinen ilmavaiva luulisin, kunha täs kerkee ni tutkin.
Muute toimii oikein asialliseti, eikä mittää mene sekaisin eikä kuluta.
Mutta pahimpaan on jo hyvä varautua, onhan se tuo ketjun vaihto kumiskin edessä lahi vuosina.
Ei se tieto hukkaan mee.
VALMET 5oo -69
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Toi mun 250Ree on -87 joten niissä on kansipahvissa heikko kohta nostajien öl-painekanavassa joka alkaa ajan kanssa vuotamaan, ja tulee oireita kuten kuumana tyhjäkäynnillä rupeaa nostajat raplattamaan ja öljynpaine tippuu alas. Öljyä vuotaa myös reilusti kannentiivisteen välistä. Ja nyt viimeisimpänä niittinä huomasin moniuraremmin kiristäjää vaihtaessa että jäähdytysvesiletkussa öljykerros :cry: :idiot:

Vai että niin arvelivat sun tapauksessa. :shock: Eli ei lähe kunnolla käyntiin?

-Tapsa
Tähdellisen parantola
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

tapio89 kirjoitti:

Vai että niin arvelivat sun tapauksessa. :shock: Eli ei lähe kunnolla käyntiin?

-Tapsa
Nii jus ne Essonpaari Carinamiehet, jotka ei ikinä oo konetta avannu, suunsa kylläkin :lol: :lol: :lol:

Pikkuuse kakistelee startissa kylymänä,sitämukaa kaikki sylinterit kerrallaan mukaan ja kun pikkuse antaa kaasua ni käy niinku kuuluukin.
Ei mittää muita oireita.
Vetää niinku ku pitääki, ei sauhuta tyhjäkäynnill'ä sinistä, ei harmaata.
Vain se srtartis pien rytkyttämine. Kyll se periaatteessa helposti lähtee muuten mutta epäbalanssia. :lol:
Jos oikei kuvittelee ni pien sinine pöllähdys ilman lohkolämmitystä.
Ajetaan vika ulos :lol: :lol:
VALMET 5oo -69
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Täytyy kotona vilkuilla kirjoista niitä momenttia ja kääntökulmia, jos ei joku ehdi ensin. Ainakin joissakin koneissa oli annettu pulttien maksimipituus, jos sen yli ovat venyneet niin vaihtoon.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

OM601, OM602 Kiristys vaiheittain: 1.vaihe:15Nm, 2.vaihe35Nm, painumisaika 10min. 4.vaihe 90 astetta. OM602 Kiristetään kolmospytyn takaa kuskin puolelta aloittaen=1:arrow: 3-4O, 3V, 3O, 4V, 4O, 2-3V, 2-3O, 4-5V, 4-5O, 2V, 2O, 5V, 5O, 1-2V, 1-2O, 5-xV, 5-xO, 1V, 1O, x-1V, x-1O.
Kaikki M8 Ruuvit 25Nm. Lähteenä MB Taulukot -93.
X on siis se olematon sylkkä O=oikea, V=vasen. Jos tarvihtee tulkintaa niin yvetä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

KIITOKSET EASYRAIDERILLE :lol: .
Kyll selviää kiristystiukkuus ja -järjestys. :lol:
Eikös koko yläpään sarjas tuu kuvakin mukana, pelkässä tiivistees ei tainnu olla, :roll: , niinkös se oli.
Pitikös mersus vaihtaa pultit joka kerta. :roll:
VALMET 5oo -69
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

1.vaihe:15Nm, 2.vaihe35Nm, painumisaika 10min. 4.vaihe 90 astetta
Eiks tuosta puutu yks "90 astetta" ? :roll:
Tiivistesarjan mukana on lappu jossa momentit ja järjestys.
Järjestys kannattaa merkata tussilla kanteen ennen kiristelyn aloittamista.
Pultteja ei ole välttämätöntä uusia jolleivät ne ole liikaa venyneet, minä uusin aina mittailematta.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kannattaa tarkistaa puuttuuko. Onhan siinä tiivisteessäkin ohjeet. Itse ainakin muistelen kiritäneeni lopuksi kaksi kertaa 90 astetta.

Se toinen 90 astetta on kyllä henkisesti aika kova pala. Pultinkatkeamissyndrooma voi alkaa vaivata. Itse pystyin jatkamaan remonttia vasta yön yli toivuttuani. :lol: Ihan tiedoksi vain, eivät ne venyvät pultit oikeasti katkea. Ne vain tuntuvat siltä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”