käy ei käy ce300-24v -91

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

käy ei käy ce300-24v -91

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

elikkäs mikäs mahtaa taas olla rotassa(mersussa) vikana kun lähtee hienosti ensin käyntiin mutta sammuu hetija lähtee seuraavalla käyntiin tekee tätä yleensä aina mutta tänä aamusti ei edes yrittänyt lähteä niin lopetin sahaamisen ja menin takaisin sisälle.. perk!ele ! .. Että ehdotuksia kaipailisin ..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

vika arvattu voi poistaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

ljlhl
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

vika arvattu voi poistaa
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Kerro nyt meille muillekkin mikä se arvaus oli?
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

käynnistys suuttimen johto oli löysällä sen kun paino kiinni niin rupes raksuttaa
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

eero1989 kirjoitti:käynnistys suuttimen johto oli löysällä sen kun paino kiinni niin rupes raksuttaa
Onneksi hoksasit ennenkuin kuin oli vehkeet levällään vian haun takia :D
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

niinpä!
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kuinka paljon pitäisi olla lataus jännite kun mittaa navoista tyhjä käynnillä?V?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Eikös se jotakin 13,5-14V pitäisi kai olla että lataus riittää?
Ja virtalaitteet, valot yms päällä tietysti.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

eli 13,90 riittää kun pyöritti hieman laiskasti niin ajattelin varmistaa kun akku on melko tuore
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

eipä ollut pitkä ilo siitäkään nyt tekee samaa oli suuttimen piuha missä asennossa vaan ei ole lainkaan kivaa enää :cry:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Vois olla bensapumpun rele mykkänä. Kuuluuko surahdus auton alta, kun väännät virrat päälle?
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kyllä kuuluu melko pitkä surina kun vääntää virrat päälle ..bensaa tulee niin että pitäisi riittää.. voiko noista mennä käynnistyssuutin kun lähtee yhtä huonosti käyntiin oli siinä johto kiinni tai ei... kaasua kun painaa niin lähtee käyntiin ja käy kunhan pitää kierroksia vähän aikaa n.2000rpm.. on vaan melko vittumaisessa paikassa se käynnistys suuttimen toinen ruuvi.. mutta tänään lähtee sekin kunhan saan tallin lämpimäksi!
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Mulla ainakin meni m103:sta kerran käynnistyssuutin tukkoon. Paineilmalla ja cleanerillä tuo aukesi.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

nyt on melko varmaa tietoa siitä ettei käynnistyssuuttimessa ole mitään vikaa.. mutta mitä ihmetelen seuraavaksi? lisäilmaventtiiliä ?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

no niin vika toivottavasti löydetty/korjattu lisäilmaventtiili ei liikkunut kun ehkä 2mm .. WD40 ja mopon akkulaturilla virtaskaa lisäilmaventtiilin napoihin nopealla on/off/on/off liikkeellä ja välillä WD40 sumua väliin niin kauan että venttiili liikkuu täysin ... sitten takasin paikoilleen ja huh käy mutta sammuu 1min käynnin jälkeen kun seinään kappas yksi johto oli unohtunut irti se kiinni ja käyntiin tyhjäkäynti seilaa ja sammuu .. pientä tutkimista ja mikään muu ei voi olla vialla kun perussäätö ja säätämään vähän aikaa säädettyäni totesin että lisäilmaventtiili on ollut jo edellisen omistajan aikoihin jumissa ja se on pyörittänyt perussäätö ruuvia niin kauan että on saanut vehkeen jotenkin käymään nyt käy paljon paremmin kun koskaan .. täytyy vaan säätää se vielä jossain missä saa sondin putkeen jos saisi vielä hienommin käymään.. taisi mersu vaan pelästyä megasguirt sivustojen surffailua ja rupes taas toimimaan 8)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Perussäätöä ei normaali huoltomies saa kohdalleen.
Pitää olla epänormaali. :lol:

Eli: Säätö onnistuu ainoastaan EHA:n virtaa seuraamalla. Sekin homma.edellyttää taatusti kunnossa olevaa auton omaa lambda-anturia.
Mittari mA-alueelle ja EHA:n johtojen väliin. Kone varmasti kuumaksi ja seurataan virtaa. Virta tulee olla 0mA +/-1 suuntaansa. Haetaan sille alueelle varovasti seosruuvia kääntelemällä. Lopuksi sitten voi tarkistaa pakokaasuanalysaattorilla, pitäisi sattua alueelle.
Työ tehdään näin siksi, että säädölle jäisi alue millä toimia.

Lucky-Dockilla on oma boschin laite tähän hommaan, mutta työn voi tehdä näinkin.
Mittariksi käy laadukas yleismittari esim. Fluke tällä minun systeemillä.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

en tiedä EHA :lol: mutta eikös tuo perussäätö tehty tuosta joutokäyninseoksen säätö ruuvista.. eli mistä pitää mitata??
tyhmät kysymykset 1 ^
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Joutokäynnille ei ole omaa seosruuvia. Ruuvi mitä pyöritit vaikuttaa koko kierrosalueella.
EHA on sähköllä toimiva, seosta säätävä palikka määräjakajan kyljessä.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Alfamer kusettaa... eli ilmamäärämittarin anturilta pitää mitata? ja mistä navoista kun siinä on kolme napaa??
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

eero1989 kirjoitti:Alfamer kusettaa... eli ilmamäärämittarin anturilta pitää mitata? ja mistä navoista kun siinä on kolme napaa??
Öö. Siinä kolminapaisessa on säätövastuksen kolme napaa ja sen avulla ei taida pystyä seosta mittaamaan. Muuttuuhan senkin arvo pikkuisen kun säätöruuvia kääntää mutta ei siitä mitään iloa ole.

Sanoiko Alfamer, millä aparaateilla mittaukset pitäisi suorittaa?

Katso jäsen romun viesti. Se EHA:n liitin on myös kiinni määräjakajassa mutta toisella puolella kuin ilmamääräläpän anturi. Siinä on kaksi napaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

paine-eronsäädin?


Alfamer kertoo: Seossuhteen tarkkaa säätöä varten tarvitaan pakokaasuanalysaattori,joka mittaa CO-pitoisuuden... puhutaan vaan joutokäyntiseoksen säädöstä.. siinä lukee myös että ellei pakokaasuanalysaattoria ole käytössä niin säädä niin että moottori käy mahdollisimman tasaisesti.. ajattelin kumminkin säätää sen ns. ohjearvoihin
kun nyt saan sen tietooni että mistä mitataan..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

niin onko se tuo?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

eero1989 kirjoitti:niin onko se tuo?
Se on EHA juu.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kun pääset kiinni asiaan, tarkasta virta myös kierroksilla esim 2000r/min. Virran tulisi pysyä aikalailla aloillaan.
Laitappa myös se alhvameeri nyt syrjään suosiolla, ettei mee mehtään muuten hyvä säätö. :director: :!:

Ai, nii: Sytkäpuoli tulee olla myös tip-top kunnossa ennen säätöä. Ja ilmavuodot myös tarkasti tutkailtu, jne,jne.
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Lainasin kirjastosta semmossen korjausoppaan, tais olla just alhvameerin tekeleitä, yleensä siinä oli jostain rekkuleesta laitettu kuvakin melkein mustalla pohjalla joku musta varjo ja musta nuoli että siinäpä se. Muttei sen parempaa tietoo että mistä päin autoo kuva oli otettu... Totesin aika huonoksi opukseksi.

Oiskohan noita jossain helpommin luettavia oppaita? Kattelin Amazoonista mut se on vähäsen vaikee plokata silti...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”