300d tyhjäkäynti outo / kirroslukumittari hetken pois pelist

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

300d tyhjäkäynti outo / kirroslukumittari hetken pois pelist

Viesti Kirjoittaja BigA »

Moro!

Tässä kauppareisulla laitoin meseä käyntiin ja huomasin, että käyntiääni oli hivenen outo. :( Samoin kierroslukumittari oli poissa peristä elikkä nollilla.(kone siis ei aivan kylmä, kun olin sen kotoa kaupan pihaaan ajanut n. 3 km)
Lähdin liikkeelle ja auto mielestäni käyttäytyi normaalisti, mutta kierroslukumittari heräsi henkiin vasta 2 km jälkeen.
Sitten kotipihassa sammutin ja käynnistin heti uudelleen. Ensin käyntiääni vähän "vaisumpi" ja mittari kuollut. n. 4 sek. kuluttua normalisoitui ja mittari ilmoittti 700 kiekan kierrokset, jotka siinä normaalisti on?

Olisiko tämä sitä, että joku pytty ei käynnisty heti vai mistä olisi kysymys?
Jos siitä kiikastaa, niin mitä tehtävissä?

Oli juuri viime viikolla huollossa ja moottoriöljyt/puhdistaja vaihdettin sekä ilmanpuhdistin.
Ei muuta!
Silloin kävi korjaajan mukaan aivan jees!

Ainut korjattava asia on, että taka äänenvaimentimessa on reikä ja hivenen siis "tsupattaa"... Eihän se voi aiheuttaa tuollaista reaktiota??

Mielipiteitä kaivataan... Ajattelin käydä nyt kylämänä käynnistämässä ja katsomassa miten käyttäytyy!
Viimeksi muokannut BigA, 05.3.2008 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300D / - 93 (farkku)
Volvo 740 (2,3) - 89 (Sedan)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29373
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Veikattas taasen ylijännitesuojareleen oikkuilua. :roll:
Usein kiekkamittarin toimimattomuuden ja käyntihäiriöiden lisäksi ABS valo palaa, tiedä sitten ...
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja BigA »

Joo-o. Kävin käynnistämässä kylämänä äsken ja lähti normaalisti.
Sitten taas sama homma, elikkä taas käynttiin ja vähän höristen. Sitten taas "piristyi" ja kiekat nousi normaaliin...
Onkos se ylijänniterele niitä mustia palikoita siellä konehuoneessa apukuskin puolella?
300D / - 93 (farkku)
Volvo 740 (2,3) - 89 (Sedan)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”