Imuilman lämmitys

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Imuilman lämmitys

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

On ne paskoja nämä korinvaihdot... :x

Asentaja kertoi että autossani kuuluisi olla imuilman lämmitys.. Ilman suodatinkopan alla. Löysä johto vaan lepää siinä. Olen miettinyt mihin se kuulee. Lisäksi kuuluisi olla joku rele ja joku boksi kuulemma.

Voisiko joku kertoa mitä kaikkea tähän systeemiin kuuluu olla. Olisiko jollain myydä nämä laitteet minulle? Kommunikoi ECU tämän laitteen kanssa myös? Auto siis -91 124 230 tea (ke-jet).

Olivatko saksankorit ilman tätä varustelua mutta johto kulkee moottorin kanssa suomikorista (ruumisauto) ja siten jäänyt löysälle?

Olen kohta käynyt saman reitin kuin jiiär läpi mutta ei vielä käy ihan kunnolla (mutta paremmin kyllä). Oiskohan tämä yksi askel kohti täydellisyyttä....?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Enpä oo KE-jetissä nähny imuilman esilämmitystä vielä :o
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

enpä ole minäkään moisesta kuullu Kuva

itellä on ke-jet vm.90 ja siinä ei ainakaan ole.. korjaamosoftakaan ei tunne tälläistä...

ke-jetissä on imuilman lämpötilaanturi, mutta ei sitä ilmaa mitenkään lämmitetä :?

oiskohan asentaja puhunu puppua, vai onko tämä joku äärimmäisharvinainen laite?
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Imuilman lämpötila anturi on kyllä paikoillaan (ja johto) suodatinkopin kyljessä. Asentaja on kyllä ruuvannut Mersuja kauan ja muuten tuntuu asiat ovat hanskassa.
Haiskahtaakohan nyt tämä 220 tai väykkys mallien juttuja?
Lisää ehdotuksia?
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

imuilman lämmitys

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Käsittääkseni juttu on näin: ruiskuvehje ei tarvitse imuilman lämmitystä, koska siinä ei ole venturikohtaa, mihin jäätä muodostuisi (niinkuin kaasarin kurkussa). Päinvastoin, viileä ilma on eduksi, se parantaa täytösastetta.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Paitsi K/KE-jetissä on se läppä mikä tahtoo jäätyä, varsinkin vanhemmiten kun kone hieman huohottaa öljyä siihen läpän päälle.Isoilla pakkasilla jotkut voivatkin vaatia sen imutorven ottamista pois keulilta.

Ja lämmitintä en ole kyllä ikinä nähnyt/kuullut että sellaista voisi ollakaan tuollaisessa :shock:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Monojettiissä nähny ainoona ruutakoneena.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Re: imuilman lämmitys

Viesti Kirjoittaja Swataia »

nollajakari kirjoitti:Käsittääkseni juttu on näin: ruiskuvehje ei tarvitse imuilman lämmitystä, koska siinä ei ole venturikohtaa, mihin jäätä muodostuisi (niinkuin kaasarin kurkussa). Päinvastoin, viileä ilma on eduksi, se parantaa täytösastetta.
kyllä, nimenomaan siksi välijäähdyttimiä käytetään kun kylmässä ilmassa on enemmän happea kuin lämpimässä. ja kun palotilaan saadaan mahtumaan enemmän happea voidaan sinne myös laittaa enemmän polttoainetta joka saadaan palamaan puhtaana... tästä suurempi teho kostealla ja kylmällä ilmalla :D

kyllähän se huohotusletku lämmittää myöskin samalla sitä ilmamäärämittarin läppää näissä k / ke-jetronic ruiskuissa.. :roll:
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

En ollut itse paikalla muuta asentaja näytti kaverille (työskentelemässä samalla korjaamolla) toisessa autossa eli 90-luvun 190 2,3? bensa. Siinä oli tämmöinen laite. Tiedä sitten... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”