Kampiakselin jakopään tiivisteen vaihto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
ryhann
Viestit: 41
Liittynyt: 04.10.2007 23:14
Paikkakunta: iisalmi

Kampiakselin jakopään tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja ryhann »

mitenkäs vittumainen on tuon kampiakselin etummaisen tiivisteen vaihto?
kusoo nimittäin ihan hyvin öljyä eestä, aivan vaarma en oo että olis kampiakselin tiiviste vaan luuulisin kun ei oikeen muukaan voisi olla
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei mielestäni mikään ihmeellinen homma ole :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Syylärit summuut eistä haitontieltä ja alapyörä naponeen irti. Meisselillä kampien tai parilla kyrprokkiruuvilla kiskasten se vanaha kumihuuli pois. Uusi tehva vaikka iisolla hylsyllä taputellen kohilleen ja suoraan, öljyä väliin. Se mutka-akselin kunikaspultti voi vaan olla v*mäinen kieritellä auki ja kiinni hierojan työkaluilla, momentti on jotain 300Nm. Pulttipyssy on kova sana siinä. Ainiin ja siinä taitaa olla puolkuukiila siinä kampiaksilassa, sitei passaa puottoo ölijypohjaan jos muuallekaan hävyksiin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Jos on ilmastointi niin kenno kannattaa ruuvata irti vaikka kylmäaineet karkaavatkin. Sitä ei muuten saa fiksusti pois edestä ilman että putket katkeaa. Kokeiltu on.... :oops:

Se kampiakselin hihnapyörä saattaa olla aika tiukkaan kiinni joten siihen kannattaa värkätä sopiva ulosvetäjä koska reunoilta kampeamalla sen kumin alla oleva metalli murtuu suhteellisen helposti.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Wike kirjoitti:Se kampiakselin hihnapyörä saattaa olla aika tiukkaan kiinni joten siihen kannattaa värkätä sopiva ulosvetäjä koska reunoilta kampeamalla sen kumin alla oleva metalli murtuu suhteellisen helposti.
Saattaapa siinä särkyä jopa isompikin ulosvetäjä :roll: Paikalleen laitettaessa voi helpottaa hommaa liimaamalla kiilan paikoilleen jo etukäteen. Voi olla hankala laittaa paikoilleen jos kiilaura on hiukkasenkaan kulahtanut.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”