leima pitäisi saada pikaisesti mersuun että pääsee töissä kulkemaan. kävin katastuksessa ja löivät ajokiellon päästöjen takia CO näytti 8,99 eli käy rikkaalla?? (muut arvot CO2 =8,6 . HC ppm =590, O2 =1.) Mikä mahtaa tehdä sen että käy rikkaalla??? onkohan ihan säädöissä vai voiko olla joku osa rikki joka vaikuttaa tuohon että käy rikkaalla?(vaikuttaako lambda???tai se että autossa on 3.0l:sen jetronic ecu/aivoboksi,siis tämä akkua lähempi boksi kampaliittimellä) KOKEMUKSIA jollain samasta ongelmasta...millä korjaantui??
MB W124 , 260E kat ,vm.86
apua tarvitaan....vieläkin
apua tarvitaan....vieläkin
Viimeksi muokannut juki, 07.4.2008 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rikkaallahan tuo käy.
Lambda rikki tai sitten tuo sähköpoksi ei ole yhteensopiva moottorisi kanssa. Kolmas vaihtoehto on että jostain syystä sähköaivo pitää ryyppyä päällä lämpimälläkin koneella. Tuon voisi aiheuttaa esim rikkinäinen lämpöanturi / piuha poikki / liitin hapettunut jolloin sähköaivolle ei tule tietoa että moottori on käyntilämpöinen.
Lambda-anturista on juttua tässä: viewtopic.php?t=19325
Lambda rikki tai sitten tuo sähköpoksi ei ole yhteensopiva moottorisi kanssa. Kolmas vaihtoehto on että jostain syystä sähköaivo pitää ryyppyä päällä lämpimälläkin koneella. Tuon voisi aiheuttaa esim rikkinäinen lämpöanturi / piuha poikki / liitin hapettunut jolloin sähköaivolle ei tule tietoa että moottori on käyntilämpöinen.
Lambda-anturista on juttua tässä: viewtopic.php?t=19325
I drive an Opel. What's your excuse?
Melitos kirjoitti:Rikkaallahan tuo käy.
Lambda rikki tai sitten tuo sähköpoksi ei ole yhteensopiva moottorisi kanssa. Kolmas vaihtoehto on että jostain syystä sähköaivo pitää ryyppyä päällä lämpimälläkin koneella. Tuon voisi aiheuttaa esim rikkinäinen lämpöanturi / piuha poikki / liitin hapettunut jolloin sähköaivolle ei tule tietoa että moottori on käyntilämpöinen.
Lambda-anturista on juttua tässä: viewtopic.php?t=19325
pitääpä tarkistaa/mittailla huomenissa tuo lambdan kunto.Vaikka en kyl usko et siinä välttämättä vikaa on kun käy ihan normaalisti.Muutama päivä sitten vielä oli vikaa juuri tässä ecu/aivoboksissa...oireili silleen et lähti käyntiin normaalisti ja kävikin ihan hyvin,mut pari minuuttia käytyään alkoi röpöttämään ja loppujen lopuks sammui..käyntiin ei lähtenyt ennen kuin irrotti tuon "kampaliittimen" tuosta ecu/aivoboksista.Hommasin toisen aivoboksin joka on kylläkin 3.0 litrasen boksi(jetronicin tämäkin mutta muutama numero heittää "varaosanumerossa"),käy sillä mielestäni normaalisti...mutta ne päästöt perkule! ohjaako tämä boksi seosta eli voisiko olla tosiaan et kävisi rikkaalla sen takia et on 3.0 litrasen boksi
lambda? oliskohan se...
eli mittasin lambdan yleistesterillä ja mittari näytti 0.00-0.01 tyhjäkäynnillä.kun kaasutteli niin lukema heilui miten sattuu 0.01-0.09 välillä.Tarkemmin kun seurasin niin kyllähän tuo näytti savuttavankin normaalia enemmän...eli oliskohan tämä vika nyt sitten siinä lambdassa ???? käynti on kyllä mielestäni normaalia koko kierros alueella,jos lambda rikki niin pitäisikö sen vaikuttaa käyntiin esim.alkaa "röpöttämään" tai jotain sellasta?
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 19.1.2008 20:05
- Paikkakunta: Pori
Vaihda pois, lambda ei kovin kallis ole. Jos ei siitä parane, niin sitten voi sen vanhan laittaa takaisin ja uuden hyllyyn ootteleen vähäksi aikaa... Mittarille jos kovin alhaisia lukemia, niin laihaa huutelee. Ja pensaahan se pruuttaa lisää kun vaan pystyy. Jos oikein muistan.
Voihan sitä silti koettaa elvyttää esim. asetyleeni-happiliekillä, kärjestä punaiseksi, muttei niin että ihan tuhanteen asteeseen nousee... ja samalla vastusmittarilla tutkailee että herääkö. Muistan näin että joskus joku esitteli...
Voihan sitä silti koettaa elvyttää esim. asetyleeni-happiliekillä, kärjestä punaiseksi, muttei niin että ihan tuhanteen asteeseen nousee... ja samalla vastusmittarilla tutkailee että herääkö. Muistan näin että joskus joku esitteli...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla