kansipahvin vaihtaja ja hioja ??? mistä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

kansipahvin vaihtaja ja hioja ??? mistä

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

niin ja pahin painajaiseni toteutui vaan ei tässä auta nyyhkiä.
olen jo jonkun aikaa seuraillut muiden vastaavia oireita jäähdytin nesteen kulumisesta. vaihdettiin vesipumppu ja vuoto vaan jatkui. kun sitä paikallisti niin kyllä se kannen ja rungon välistä valuu.
mitä se maksaa ja mistä löydän tekijän...nämä nyt ensiksi.
auto on muuten ihana ja ajokin varsin huoletonta kun muistaa vettä lisätä ja se pitää tsekata kyllä joka aamu ja ilta. nyt ei ole pariinsataan kilometriin pahemmin vuotanut kun olen ajanut nätisti.
siitä huolimatta tänään syylärissä kuului kuplinta ja paisunta säiliökin poreili tai kupli jonkin aikaa.
vuoto on ulospäin ettei öljyt ole vielä sekaisin muttei kovin kannata ajaa enään sillä kun korjaamolle.
en halua et koko kansi halkeaa jos onnella selviäisin vain tiivisteellä ja hiomisella.
eli korjaajat lohjan nummi-pusulan karkkilan jne. alueelta...vinkkejä kiitos. :? :oops: :cry:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tiiviste maksanee viitisenkymppiä missä tahansa varaosaliikkeessä. Vaihto käy normalilla remonttiosaamisella varustetulta ihmiseltä, ei tarvitse spesiaalimiestä. Pitää kuitenkin tietää mitä tekee.

Kannen koneistus onnistuu missä tahansa konepajassa missä on jyrsinkone (eli käytännössä missä tahansa konepajassa). Jos kaveripiiristä löytyy joku metallimies, niin kysäse siltä. Vartin homma. Kossupullo on aika vakiopalkka. :wink:

Voihan kannen toki viedä korjaamollekin. Jos eivät osaa (eli ei ole koneita) siellä tehdä, niin osaavat ainakin neuvoa mistä löytyy lähin apu. Maksanee viitisenkymppiä (puhdas arvaus).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: kansipahvin vaihtaja ja hioja ??? mistä

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

lottamilla kirjoitti:niin ja pahin painajaiseni toteutui vaan ei tässä auta nyyhkiä.
olen jo jonkun aikaa seuraillut muiden vastaavia oireita jäähdytin nesteen kulumisesta. vaihdettiin vesipumppu ja vuoto vaan jatkui. kun sitä paikallisti niin kyllä se kannen ja rungon välistä valuu.
mitä se maksaa ja mistä löydän tekijän...nämä nyt ensiksi.
auto on muuten ihana ja ajokin varsin huoletonta kun muistaa vettä lisätä ja se pitää tsekata kyllä joka aamu ja ilta. nyt ei ole pariinsataan kilometriin pahemmin vuotanut kun olen ajanut nätisti.
siitä huolimatta tänään syylärissä kuului kuplinta ja paisunta säiliökin poreili tai kupli jonkin aikaa.
vuoto on ulospäin ettei öljyt ole vielä sekaisin muttei kovin kannata ajaa enään sillä kun korjaamolle.
en halua et koko kansi halkeaa jos onnella selviäisin vain tiivisteellä ja hiomisella.
eli korjaajat lohjan nummi-pusulan karkkilan jne. alueelta...vinkkejä kiitos. :? :oops: :cry:
niin auto on mb 200dsl, automaatti ja -94 ,mittarissa 588000..joka päivä 100km pelkkää työmatkaa.
oireillut on jo vesien suhteen pitkän aikaa. kerran kuussa, kerran viikossa ja nyt lähes päivittäin. paraimmillaan parikin litraa tökänny sinne lisää 100km. jälkeen.
kaikki muut syyt on eliminoitu et täs ollaan.
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

Sivonen kirjoitti:Tiiviste maksanee viitisenkymppiä missä tahansa varaosaliikkeessä. Vaihto käy normalilla remonttiosaamisella varustetulta ihmiseltä, ei tarvitse spesiaalimiestä. Pitää kuitenkin tietää mitä tekee.

Kannen koneistus onnistuu missä tahansa konepajassa missä on jyrsinkone (eli käytännössä missä tahansa konepajassa). Jos kaveripiiristä löytyy joku metallimies, niin kysäse siltä. Vartin homma. Kossupullo on aika vakiopalkka. :wink:

Voihan kannen toki viedä korjaamollekin. Jos eivät osaa (eli ei ole koneita) siellä tehdä, niin osaavat ainakin neuvoa mistä löytyy lähin apu. Maksanee viitisenkymppiä (puhdas arvaus).
joo niinpä tietenkin. ei tuolla lähikorjaamossa ainakaan tee mitään kun ei ole koneita.
eiköhän jostain joku löydy ja ukko asialle ettei tule valohoitoa... :wink: uusi kansi ainakin maksaisi yli tonnin.
ja veholla maksaa varmaan kaksi..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kansi löytynee jostain käytettynä huomattavasti uutta halvemmalla jos tarvetta ilmenee.

Kannentiivisteen vaihto osineen, öljyineen töineen koneistuksineen kaikkineen tulee maksamaan 700-800 euroa kun kansi oiotaan ja koeponnistetaan jne ...
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

dealer kirjoitti:Kansi löytynee jostain käytettynä huomattavasti uutta halvemmalla jos tarvetta ilmenee.

Kannentiivisteen vaihto osineen, öljyineen töineen koneistuksineen kaikkineen tulee maksamaan 700-800 euroa kun kansi oiotaan ja koeponnistetaan jne ...
kiitos. nyt tiedän mitä odottaa. noin tonnin arvelin itsekin.
toivottavasti saan sen pian kuntoon.
ja jos kansi on rikki niin sit varmaan sekin.
miten paljon on itse syypää tälläiseen...tarkoitan lähinnä esim. kylmä auto. heti kiihdytys sataseen ja 100-120 seuraavat 50km. ja sama taas kylmänä illalla.
meillä on jo lohduttelusta päästy syytteleen ja itse koen lähinnä ajavani jonossa.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

lottamilla kirjoitti:
dealer kirjoitti:Kansi löytynee jostain käytettynä huomattavasti uutta halvemmalla jos tarvetta ilmenee.

Kannentiivisteen vaihto osineen, öljyineen töineen koneistuksineen kaikkineen tulee maksamaan 700-800 euroa kun kansi oiotaan ja koeponnistetaan jne ...
kiitos. nyt tiedän mitä odottaa. noin tonnin arvelin itsekin.
toivottavasti saan sen pian kuntoon.
ja jos kansi on rikki niin sit varmaan sekin.
miten paljon on itse syypää tälläiseen...tarkoitan lähinnä esim. kylmä auto. heti kiihdytys sataseen ja 100-120 seuraavat 50km. ja sama taas kylmänä illalla.
meillä on jo lohduttelusta päästy syytteleen ja itse koen lähinnä ajavani jonossa.


kyllä tuo on normaalia kulumista(kaikki väsyy aikanaa)ja eikössse juuri noin pijä tehäkki,et heti lähtä ajamaan eikä puolta päivää pihalla tyhyjäkäynnil ensis pijä :shock:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: kansipahvin vaihtaja ja hioja ??? mistä

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

lottamilla kirjoitti: eli korjaajat lohjan nummi-pusulan karkkilan jne. alueelta...vinkkejä kiitos. :? :oops: :cry:
Nummelasta löytyy kaksikin mersuihin erikoistunutta korjaamoa.
Kahvimaan Auto ja Auto C.A.P

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

dealer kirjoitti:Kannentiivisteen vaihto osineen, öljyineen töineen koneistuksineen kaikkineen tulee maksamaan 700-800 euroa kun kansi oiotaan ja koeponnistetaan jne ...
No johan on hintaa, datsunin kutosdiisseliin oli maksanut kannen hionta ja tiivisteen vaihto sivutöineen 350 euroa sisältäen osat ja työn...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No johan on hintaa, datsunin kutosdiisseliin oli maksanut kannen hionta ja tiivisteen vaihto sivutöineen 350 euroa sisältäen osat ja työn...
Höpö höpö.
Nissaniin maksaa yläpään tiivistesarja noin 120-150 euroa.
Kannen koeponnistukseen ja oikaisuun varataan saman verran, ollaan lähellä kolmeasataa.
Moottoriöljyn määrästä en tiedä mutta kai sitä kuutisen litraa menee, lisäksi suodatin ja muutama litra pakkasnestettä.

Nyt on tiedossa 300-350 euron rahareikä eikä vielä ole edes konepeltiä saatu auki japaninihmeestä ... korjaamolla saattavat veloittaa työstäkin jotain. :roll:

Muuten, Cedric / Laurel on kuuluisa kalliista osistaan, eihän siihen yhteen malliin tarvitse ostaa kuin hydraulinostimet niin siinä meni koko vastaavan auton ostohinta että heilahti. :shock:

Voidaanhan tässä kirjoittaa että kannentiivisteen vaihto maksaa 200D:hen 50 euroa, se on yläpään tiivistesarjan hinta kun tekaisee itse työt eikä vaihda yhtään mitään muuta osaa.
Sellaisen remontin tein isän 124:ään ja hyvin toimii - lisäetuna työllä ja osilla on ikuinen takuu. 8)
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mulla oli laurelin hanskalokerossa kuitti kansiremontista niin tasan 350 euroa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mulla oli laurelin hanskalokerossa kuitti kansiremontista niin tasan 350 euroa...
Esitä vaan kuitteja niin paljon kuin haluat mutta mikään autokorjaamo ei kansiremonttia datsuniin tuolla hintaa tee, älyäthän tuon itekkin kun pikkusen vaivaudut ajattelemaan.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Jospa se Laurelin kansi remontti onkin ollut venttiilikopan tiivisteen vaihdon hinta :roll: Siihen tuntus hinta täsmäävän :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mikko K kirjoitti:Jospa se Laurelin kansi remontti onkin ollut venttiilikopan tiivisteen vaihdon hinta :roll: Siihen tuntus hinta täsmäävän :lol:
Mikko perhana kerkes ensin :wink:
Just olin kirjoittamassa, jossa venttiilikannen remontti voi kustantaa 350€ sisältäen tiivisteen, työn ja jopa uuden venttiilikannen :shock:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

dealer kirjoitti:
Mulla oli laurelin hanskalokerossa kuitti kansiremontista niin tasan 350 euroa...
Esitä vaan kuitteja niin paljon kuin haluat mutta mikään autokorjaamo ei kansiremonttia datsuniin tuolla hintaa tee, älyäthän tuon itekkin kun pikkusen vaivaudut ajattelemaan.
joo jos 50 e tunti ja tunnissa ei vaihda juuri mitään :shock: en muista montako tuntii meni kun pensa tenavaa vaihoin kannentiivisteen,saatto olla päiväsydämen homma kaikkinensa
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Perhana ko se kuitti meni laurelin mukana mutta kyllä siihen oli ainakin eritelty työt ja kansi oli ainakin hiottu sen mukaan, samoin k-tiiviste oli vaihdettu (á 44,40 oli maksanutkin tuo tiiviste), venttiileillekkin tehty jotain. Tosin kyseessähän ei ollut autokorjaamo vaan Moottorikoneistamo Laitakari tms... Osat oli muistaakseni jotain parin satasen luokkaa ja työstä sitten loput että ompa siinä muutaman tunnin töitäki tehneet.
Mutta empä ole koskaan kuullut että venttiilikopan kansi hiottaisiin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

Re: kansipahvin vaihtaja ja hioja ??? mistä

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

Ari66 kirjoitti:
lottamilla kirjoitti: eli korjaajat lohjan nummi-pusulan karkkilan jne. alueelta...vinkkejä kiitos. :? :oops: :cry:
Nummelasta löytyy kaksikin mersuihin erikoistunutta korjaamoa.
Kahvimaan Auto ja Auto C.A.P
kiitti. kysäisen noista ensimmäisenä. ainahan korjaamoja löytyy mutta ton homman tekijöitä ei.
meil on noihin kesäautoihin itse kolmekin kannentiivistettä vaihdettu ja kaikki meni mönkään...tai jäi vaiheeseen... tää on sen verran hyvä auto et parempi kun joku osaava tekee.aion ajella sillä vielä pitkään kunhan nyt tästä "järkytyksestä" selviän.
katsastuksestakin meni pari viikkoa sitten ihan noin vaan läpi.
ilmoittelen sitten mitä maksoi kun sen aika tulee. kaikilla tää on ennen pitkään edessä vaikkei sitä kukaan omalle kohdalleen halua.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tossa vielä yhteystiedotkin:

Kahvimaan Auto Oy
Kotikallionkuja 11, 03100 NUMMELA
Puh 019 335322
Fax 019 333385
Matkapuh 0400 534163

Autohuolto C.A.P.
Peräsimentie 1, 03100 NUMMELA
Puh 09 224 31001


http://www.kahvimaanauto.fi/

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jos ei hämeenlinna ole liian kaukana,löytyy Autokorjaamo Taisto Ruoho oy sieltä.

pelkkiä mersuja siellä laitellaan,oikeastaan joka viikko joku kansihommakin tulee tehtyä.
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

JaniH kirjoitti:Perhana ko se kuitti meni laurelin mukana mutta kyllä siihen oli ainakin eritelty työt ja kansi oli ainakin hiottu sen mukaan, samoin k-tiiviste oli vaihdettu (á 44,40 oli maksanutkin tuo tiiviste), venttiileillekkin tehty jotain. Tosin kyseessähän ei ollut autokorjaamo vaan Moottorikoneistamo Laitakari tms... Osat oli muistaakseni jotain parin satasen luokkaa ja työstä sitten loput että ompa siinä muutaman tunnin töitäki tehneet.
Mutta empä ole koskaan kuullut että venttiilikopan kansi hiottaisiin...
Noniin selevishän tämä, tuossa on koneistamon lasku ja osat. Siihen kun lisätään kannen irroituksen ja takaisinpanon kulut , sekä öljyt ja nesteet niin ollaan melko lähellä dealerin hinta-arviota.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Oli siinä eroteltuna muunmuuassa pesu, purku ja kasauskin... Eipä nuissa kai tuntikausia mene jos osaa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oli siinä eroteltuna muunmuuassa pesu, purku ja kasauskin...
Juuri näinhän se on koneistamon laskussa. :wink:
Kansi pestään, puretaan ja kasataan.

Kyseessä on siis irtokannen koneistus + kannentiiviste joka usein ostetaankin koneistamolta koska sitä on monta eri paksuutta.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

joo jooo,kaikkihan ne aina väittää että ei mene kuin 2 tuntia kannen aukasuun,osienpesuun,purkuun,kasaukseen,lohkonputsaukseen,ja kannen takasinlaittoon,öljyjen ja nesteiden vaihtoon,ja lopuksi koekäyttöön.
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

laineracing kirjoitti:Jos ei hämeenlinna ole liian kaukana,löytyy Autokorjaamo Taisto Ruoho oy sieltä.

pelkkiä mersuja siellä laitellaan,oikeastaan joka viikko joku kansihommakin tulee tehtyä.
matkaa on 140km ja lämmöt nousee jo parinkymmenen km. jälkeen.....
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Varaa jo ihmeessä aika korjaukseen. Vedenkulutus on jo melkoista ja jos kuplii paisuntasäiliössäkin niin eiköhän ole rempan paikka. Kiertokangenkin voi saada kieroksi tuolla pelillä jos huonosti sattuu käymään-ja sitten ääni ei ole kaunista enää tyhjäkännillä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

kardaani kirjoitti:Varaa jo ihmeessä aika korjaukseen. Vedenkulutus on jo melkoista ja jos kuplii paisuntasäiliössäkin niin eiköhän ole rempan paikka. Kiertokangenkin voi saada kieroksi tuolla pelillä jos huonosti sattuu käymään-ja sitten ääni ei ole kaunista enää tyhjäkännillä.
Tuli mieleen vastaava tapaus takavuosilta, kun kaverin "kissantappomantassa" oli pahvi kussut. Pikkuhiljaa imeksi mehuja syyläristä ja lisäiltiin ja jännättiin kestääkö viikonlopun yli, maanantaina ottaisi kannen koulussa ylös. No jossain välissä auto oli sitten muuan tunnin parkissa ja sitten startatessa kuulosti ihan että akku olisi sippi. Prskls pytty täys, otetaanpa tulppia auki. Starttia ilman kynttilöitä ja kakkospytyn reiästä pukkas muutaman metrin ryöppy pihakoivuun, niin että tippui muutama oksanlatvus. Onneksi ei ollut naama enää ihan vieressä, kun avaimesta käännettiin. Piti siinä vielä pari kertaa vkl. aikana "kuivata sylinteri", mutta ajo jatkui. Olihan siellä sitten öljyissäkin vettä, muttei onneksi käynyt vielä laakereiden päälle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
lottamilla
Viestit: 25
Liittynyt: 20.9.2007 18:40
Paikkakunta: nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja lottamilla »

kardaani kirjoitti:Varaa jo ihmeessä aika korjaukseen. Vedenkulutus on jo melkoista ja jos kuplii paisuntasäiliössäkin niin eiköhän ole rempan paikka. Kiertokangenkin voi saada kieroksi tuolla pelillä jos huonosti sattuu käymään-ja sitten ääni ei ole kaunista enää tyhjäkännillä.
olen varannut jo ja huomenna vien sen. onneksi löytyi työkseen mersuja korjaava joka laittaa sen ja muutkin liikkuvat osat samalla.
pitää ajaa sillä vielä 30km ja jos se onnistuu niin syvä huokaus homma on osaavien käsissä...vaikka aika monta tuhatta km olen sillä jo noiden vesien kanssa pelannut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”