240 syö öljyä.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

240 syö öljyä.

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Mikähän voisi olla vika kun 240 bensakone syö öljyä litran tuhannelle kilometrille?
Once you get fat you never come back.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Olisko se kuitenkin 230 kone? :shock:

Öljyvuoto, venttiilinvarrenkumit, väljä kone... Siinäpä ne yleisimmät. Mittaa puristuspaineet, sillä selviää onko väljä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Aivan 230 siis. Puristukset hyvät ja ventiillivarrenkumit äskettäin vaihdettu. Eikä oikein vuodakaan.
Once you get fat you never come back.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos kone käy vähän aikaa paikallaan ja polokasee kaasua niin pölläyttääkö siniset sauhut :?:
miten mittasit sylinterien puristus paineet :?:
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Kyllä kun vähänkin enemmän kaasua painaa niin työntää savua, vaikka jos ohittaa ja painaa vähän enemmän kaasua. En mitannu ite vaan paikallinen korjaamo, taattu ammattimies ja sanoi ettei puristuksissa vikaa ole.
Once you get fat you never come back.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Lutikka kirjoitti:Kyllä kun vähänkin enemmän kaasua painaa niin työntää savua, vaikka jos ohittaa ja painaa vähän enemmän kaasua. En mitannu ite vaan paikallinen korjaamo, taattu ammattimies ja sanoi ettei puristuksissa vikaa ole.
mittasko se vielä erikseen öljyn kanssa,jos öljyllä nostaa reilusti paineita niin kone väljä :idea: no entäs venttiili varsien tiivisteet :?: olikos ne uusittu,jos ohjurit väljät tai sitten ohjurin kumit eivät ole paikallaan :roll:
tai sitten niitä ei ole edes vaihdettu :shock: sitten vois olla sellanen mahollisuus että venttiilikopassa sisällä oleva huohotin systeemiin kuuluva pelti kotelo on tukkeutunut ja se vetää öljyä sieltä koneeseen :?
280 oli tällästä vikaa kun ajoi kurviin niin aina pölläytti sauhua ja kurvas toiseen suuntaan niin ei yhtään savua :arrow: ei muuta kun koppa pois ja purkaa sisustan pesee kunnolla ja kasaa ja takasin paikalleen
en tiijä onko sulla sellasta peltiä siellä ollenkaan,mutta helppohan se on kattoo ja tarkistaa :idea:
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Mistä se huohotin kotelo löytyy? On vähän tuon kaltaisia oireita. Varsienkumit on ilmeisesti vaihdettu, vaikka niitäkin vähän epäilen, onkohan millainen homma vaihtaa? Ne kumit ei varmaan paljon maksa?
Once you get fat you never come back.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Lutikka kirjoitti:Mistä se huohotin kotelo löytyy? On vähän tuon kaltaisia oireita. Varsienkumit on ilmeisesti vaihdettu, vaikka niitäkin vähän epäilen, onkohan millainen homma vaihtaa? Ne kumit ei varmaan paljon maksa?
se kotelo löytyy venttiilikopan kannen alta (kannessa)
venttiili varren kumit löytyy kannesta kun ottaa venttiili jouset pois niin siellähän ne on :idea: en tiijä tartteeko sulla ottaa nokka-akselia irti ja nostimia,kertokoon viisaammat miten se purkautuu :shock:
eihän ne tiivisteet paljoo maksa mutta vaihto työ ottaa vähän aikaa :idea:
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

lähinnä sitä mietin että pitääkö nokka ottaa pois, sehän vaikeuttaa kummasti hommaa, joskus olen jonkin mesen kumit vaihtanut mutta aika on vienyt muistikuvat. Pitää huomenna tutkia.
Once you get fat you never come back.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”