Jakoketjun venymä
Jakoketjun venymä
Kuinka paljon jakoketju voi venyä ? Se näkyy ilmeisesti muutamana asteena kampiakselilta ? Kyseessä 601:nen.
Kaverille vaihdoin joku aika sitten nokka ketjun kun oli päässyt hyppäämään. Vanha ketju oli noin 8mm pidempi kuin uusi.
Samalla vaihtoon meni myös kaikki pakoventtiilit.
Ketju kun sinkuu tarpeeksi niin kiristäjästä loppuu säätövara ja ketju jää löysälle ja saattaa päästä hyppäämään. Eli kannattaa vaihtaa ajoissa.
Samalla vaihtoon meni myös kaikki pakoventtiilit.
Ketju kun sinkuu tarpeeksi niin kiristäjästä loppuu säätövara ja ketju jää löysälle ja saattaa päästä hyppäämään. Eli kannattaa vaihtaa ajoissa.
Jos koneen purkaa, niin venymä on helppo todeta. Pyöräyttää ketjun koko kierroksen nokkarattaan ympärille ja jos se ei uppoa rattaan joka loven pohjalle nätisti, vaan jää "kantamaan", niin se on vaihtokunnossa.
En tiiä mitä sanoo viralliset kirjat, mutta noin minä sen olen aina tarkastanut.
En tiiä mitä sanoo viralliset kirjat, mutta noin minä sen olen aina tarkastanut.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Ei kait nuissa ketjuja oled.aerok kirjoitti:Jaa niinkö se mersussa pyssyy äänettömänä,kyllä mulla ainaki korvalla on kuullu saabissa,toyotassa,ladassa madsdassa ym.
Vaihdoin muuten kerran tuttavan Golfiin nokkahihnan. Oli jotain yli 20 tkm yli hihnanvaihdon "en ole joutanut vaihdattamaan" selityksellä. Kun sain hihnan sitten käsiini, siitä irtosi useita hampaita peukalonkynnellä nyppimällä Eipä paljon olisi kestänyt enää ajella ilman hampaiden lähtemistä... Sanoin kaverille, että kannattaa seuraavan kerran ajoissa vaihtaa
Ladan ketju on kyllä sellainen kapistus että sen kunnon kuulee hörökorvallakin, samaten vanhan korillan.veppe kirjoitti:Ei kait nuissa ketjuja oled.aerok kirjoitti:Jaa niinkö se mersussa pyssyy äänettömänä,kyllä mulla ainaki korvalla on kuullu saabissa,toyotassa,ladassa madsdassa ym.
Vaihdoin muuten kerran tuttavan Golfiin nokkahihnan. Oli jotain yli 20 tkm yli hihnanvaihdon "en ole joutanut vaihdattamaan" selityksellä. Kun sain hihnan sitten käsiini, siitä irtosi useita hampaita peukalonkynnellä nyppimällä Eipä paljon olisi kestänyt enää ajella ilman hampaiden lähtemistä... Sanoin kaverille, että kannattaa seuraavan kerran ajoissa vaihtaa
Ladahan vaihtoi jossain välin remmiin, oliko silläkohtaa kun 1,7i -isolohko tuli?
Kaks mersun OM60x sarjan konetta olen korjannu (mm. uudet venttiilit)joista nokkaketju oli hypänny... kumpikaa ei pitänyt ennen hyppäämistä minkäänlaista sivuääntä.daerok kirjoitti:Jaa niinkö se mersussa pyssyy äänettömänä,kyllä mulla ainaki korvalla on kuullu saabissa,toyotassa,ladassa madsdassa ym.
Onko ketjunvaihtoon vippaskonsteja?
Kohdallani tämä kysymys on lähinnä akateeminen, sillä en haaveilekaan vaihtavani ketjua itse, mutta voiko ketjun vaihtaa vain venakopan avaamalla ja "uittamalla" uutta ketjua vanhan avulla paikoilleen vai onko räjäjäytettävä kone atomeiksi?
Entä, voiko ketjunkiristintä "virittää" venyneelle ketjulle -taitaa pumpun ajoitus sekoilla joka tapauksessa???
Ps. foorumia on mainostettu, että vastauksia saa myös typeriin kysymyksiin
Entä, voiko ketjunkiristintä "virittää" venyneelle ketjulle -taitaa pumpun ajoitus sekoilla joka tapauksessa???
Ps. foorumia on mainostettu, että vastauksia saa myös typeriin kysymyksiin