vesipumpun vaihto m102

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

vesipumpun vaihto m102

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tällänen juttu tuli nyt vastaan kun vesipumpun vaihto tuli eteen: Miten pirkuleessa sitä hihnapyörää saa pidettyä paikoillaan et siitä ropellista saa sen keskimutterin irti? Foorumilta joku linkki aiheeseen löytyi, mut eipähän tuo enää toiminut..
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Edellinen ongelma ratkesi, mutta nyt tarvitaan arvon raadin asiantuntevaa mielipidettä.

Edellinen pumppu oli asenneltu reippaalla määrällä tiivistetököttiä, mitenkäs nyt pitäis tehä uuden kanssa? Mennäkkö omalla tiivisteellä vaiko yrittää sotkea jotain väliin?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kerro miten jumitit sen hihnapyörän? koko topicin aloituksen ideahan oli siinä :D

mä laitoin tiivisteen niin että liimaa oli molemmin puolin hitusen verran, sillee se edellinenki oli.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ei ehkä täysin taiteen sääntöjen mukaan mennyt, ei heti kehdannut laittaa, mut varovasti putkipihdeillä, kangas leukojen välissä, pidin hihnapyörästä kiinni. Oli kuitenki yllättävän kevyesti kiinni, et ei tullu vahinkoa. Edelleen mietityttää miten se oikeasti pitäis tehdä, en uskalla aatellakaan mitä olis tapahtunu jos pihdit olis luiskahtaneet tai jotain muuta. Tiiä mitenköhän tuohon toimis semmonen remmivehje jota öljynsuodattimen vaihdoissa käytetään.

Sitä silikonia tai mitä lie oli tungettu tuonne silleen reippaasti et osa ruuveistakin oli ihan tahmassa.

Eli jos lähetään liimalinjalle, niin mikä olis suositeltava aine? Ostoksille huomenna kuitenkin joutuu lähteä niin nyt on sitten varaa valita. Olettaen liima levitellään sitten molemmille metallipinnoille?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mä laitoin iha perinteist locktiten sitä äärimäisen sotkevaa sinistä mähnää joka o sitä varte tarkotettu...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tämmöinen sit ostoslistalle. Vielä yöpuhteiksi tuli huuhdottua koneen puolelta liitoskohta jarrukliinerillä.

Onko noille kiinnityspulteille jotain ohjetiukkuutta (huomiokaa että joku on vasta vähän aikaa sitten saanut momenttiavaimen ja ottaa siitä ilon irti :D) vaiko ihan fiilispohjaltako lähdetään? Jos edes yks remppa onnistuis ilman katkenneita pultteja.. :oops:
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Mää aukasen aina ekana sen rupellin mutterin ja sitten vasta löysään remmin 8)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Moska kirjoitti:Mää aukasen aina ekana sen rupellin mutterin ja sitten vasta löysään remmin 8)
nii mäki ensin järkeiin, mutta suttas vaa tyhjää. otin sit sen pois ja kiepautin sen vanhan ympärille suojaks, ja vanhaa apuna käyttäen puristelin tongilla. Ja sit uus hihna :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Iisi raiteria ihalin kun se lukitisi tandempumpun hihnapyörän moniuraremmillä. Hihna oli saanut purkutuomion jokatapauksessa eli sillä pidettiin pyörää paikallaan ja samalla avattiin pultti.
Avatar
Nonnis
Viestit: 14
Liittynyt: 24.2.2011 14:51
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mä jätin vanhan remmin varaosaliikkeen roskikseen, joten siitäkään ei oo apua :roll: Vesipumppua en varsinaisesti (kai) oo vaihtamassa, mutta kiristinhässäkkää ei saa pois vesipumpun siivapyörän takia (yritin ja teki jo ruman loven siivapyörän reunaan). Kaikki puukiiloja ynnä muita kikkoja on jo kokeiltu. Onhan se kierre ihan normaalinsuuntainen?? edit: auto on siis 300D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”