OM605, ajoitus...

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
pkaksone
Viestit: 22
Liittynyt: 16.3.2008 11:29

OM605, ajoitus...

Viesti Kirjoittaja pkaksone »

Terve,

huolenani/päänvaivana on autossa kampiakselin YKK:n varmistus. Tuossa uudemmassahan on se peltilärpäke mistä katotaan asteet syöttöpumppua varten ja siinä näkyy myös (OI) YKK. Ja tuo peltilärpäkehän on säädettävä, n. +/- 5astetta.

Vaihdoin autoon venttiilin nostimet ja jakoketjun sekä samalla käytin uuden hommaamani pumpun PPD:llä. Nyt ei tunnu löytyvän 13 jykk:n kohdalta se oikea kohta ollenkaan, paremmin käy paljon myöhäsemmälle säädettynä...

Ennen remppaa katoin tuon syöttöpumpun ennakon ja se oli 10-11 jykk.

Onko tuossa uudemmassa moottorimallissa jossain muita merkkejä tuolle kampiakselille? Tai jos kattoo 1. pytyltä YKK:n - ottaa ruiskusuuttimen pois ja kattoo jollain tangolla männästä - niin onko ykk ihan yläkohdassa? Volvossa kampiakselin ykk ja pari milliä alempana eli mäntä on menossa jo sen pari milliä alaspäin...

Jaon pitäs olla (ketju) kohillaan, mutta silti ei saa peltilärpäkkee vasemman puoleiseen reunaan jäämään OI-merkkiä, kun ottaa löysät pois ketjulta - säätövara ei riitä pellissä. Jää n. 3-4 asteen kohdalle.

Haluis varmistaa tuon kampiakselin kohdan, helpottais tuota pumpun hienosäätöä. Nyt aika hakemista muuten ja moottori käynnistyy näköjään oli pumpun ajoitus mikä tahansa...

Entinen syöttöpumppu on käynnistetty ajoitustappi paikallaan eli saattaa silläkin olla osuutta asiaan...

Kiitoksia jo etukäteen!

Linkin kuvan mukainen tilanne (kuva ei omasta) http://i673.photobucket.com/albums/vv92 ... G_1585.jpg
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”