Neste katoaa om601

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
asdkolkaari
Viestit: 30
Liittynyt: 25.10.2010 13:50

Neste katoaa om601

Viesti Kirjoittaja asdkolkaari »

Jäähdytysnestettä häviää hissukseen että kuukauden välein saisi vähän lisätä.

Jäähdytin vaihdettu, ylä ja alavesiletkut ei vuoda.
kansiremppa tehty noin vuosi sitten, kansi oikaistu ja koeponnistettu.
Jäähdytinnestesäiliön korkki vaihdettu
Termostaattikin on joskus vaihdettu eikä näytä siltä suunnalta eikä vesipumpun seudulta vuotavan.

Joten mistä vikaa etsimään ? Kansipahvi? vai onko tuossa jokin nesteellä toimiva polttoaineen lämmitys tms ?

Ideoita? öljynpaine viisari on kyllä taas alkanut näyttämään elämää, hyppii omaan tahtiinsa...
jaanne
Viestit: 278
Liittynyt: 10.11.2010 18:08
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jaanne »

ettei lattia kastu sisältä? jos tuo lämppärinkenno kusis. Ei muutako nuoleen lattiaa jos vaikka maistuis makia jäähdytysneste :shock: :lol:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Vesipumppu saattaa vuotaa lähes huomaamatta. Siinä on juorureikä, josta
vesi tulee auton käydessä ulos. Joissakin pumpuissa reikään voi laittaa
letkun helposti kiinni ja sitten vaikka kerätä vettä talteen pieneen
lääkepurkkiin tms., jolloin vika on helpompi huomata.

Jos öljynpaine humppaa auton käynnin tahdissa, kannentiiviste luultavasti
vuotaa ja hukkaa vedet.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
asdkolkaari
Viestit: 30
Liittynyt: 25.10.2010 13:50

Viesti Kirjoittaja asdkolkaari »

Jarkko N kirjoitti:Vesipumppu saattaa vuotaa lähes huomaamatta. Siinä on juorureikä, josta
vesi tulee auton käydessä ulos. Joissakin pumpuissa reikään voi laittaa
letkun helposti kiinni ja sitten vaikka kerätä vettä talteen pieneen
lääkepurkkiin tms., jolloin vika on helpompi huomata.

Jos öljynpaine humppaa auton käynnin tahdissa, kannentiiviste luultavasti
vuotaa ja hukkaa vedet.
PRKL kun vasta laitettu kansipaffi ja kansi koeponnistettu + oikastu ja ihan korjaamolla. Välillä mittari kyllä tekee pientä hypehdintää. Pitää tuo vesipumppumahdollisuus poissulkea ja vaihtaa vesipumppu kun kerkeää.

Missä kohtaa se juorureikä on vesipumpussa ? ylä vai alapuolella.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Yläpuolella. Onko painetta jäähytysjärjestelmässä, savuttaako auto tai mitään kannen välistä tapahtuvaan vuotoon viittaavaa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
asdkolkaari
Viestit: 30
Liittynyt: 25.10.2010 13:50

Viesti Kirjoittaja asdkolkaari »

Multiviri kirjoitti:Yläpuolella. Onko painetta jäähytysjärjestelmässä, savuttaako auto tai mitään kannen välistä tapahtuvaan vuotoon viittaavaa?
Kaadoin eilen paisarin täyteen ja pitää katsoa kauanko menee että putuaa taas, painetta jäähdytysjärjestelmässä nyt se mitä normaalisti tuntuisi kuuluvan olla. Eli pikkusen suhahtaa kun korkin avaa ja nestepinta nousee vähän lämpimällä koneella korkin avauksessa.

Öljynpaineviisari hyppii mutten savutusta ole hirviästi pistänyt merkille. Pieni palamattoman diisselin käry on mutta johtuisiko suuttimista ? Sekä kuumalla koneella täryttää tyhjäkäynnillä vähän mutta ei pahasti.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Itellä menis ääni hissukseen vuotavalle syylärille taikka lämppärin kennolle :D
C250TDT -98
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Multiviri kirjoitti:Yläpuolella. Onko painetta jäähytysjärjestelmässä, savuttaako auto tai mitään kannen välistä tapahtuvaan vuotoon viittaavaa?
Anteeks, mutta pieni oikaisu. Omassa 250D:ssä (OM602) oli kyllä juorureikä myös alapuolella, josta tiputteli varsin huomaamatta käydessä nestettä pihalle. Kannattaa ajaa potkulauta lämpimäksi, ja sitten taskylampun kanssa ottaa ihan kunnon tuijotustuokio. Jos se on juorutakseen, niin sitten kyllä huomaa. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Mulla selvis omassa 300D:ssä nesteen häviäminen ku kävin auton alla. Lohkon kyljestä siitä mihin lohkolämppäri tulee kiinni vuotaa nestettä. Ei jätä lammikkoa ku näyttäs haihtuvan samontein kun neste "osuu" lohkoon.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

Viesti Kirjoittaja peja »

Oma 250 d vuotaa jäähdytysnestettä ilmeisesti vesipumpun takana olevasta
"takakotelosta" ( märkä sieltä ja tiputtaa pohjamuoviin ) joka kiinni lohkoon ( näkyy laturin kiinnityskohdan ja pumpun välistä / takaa ) joka ruuveilla kiinni. Onko siellä lohkoa vasten paperitiiviste jonka vaihtaa ? Onko mitään o-rengasta ym. siellä ? Samalla kyllä uusin vesipumpunkin .
Viimeksi muokannut peja, 11.9.2013 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Muistaakseni paperi. Laita liimalla kasaan, huomattu että vanhemmiten löystyy ne termostaattikotelon alla olevan kopan pultit ja alkaa vuotamaan...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 250D »

Sama juttu täällä, nestettä näkyy laturin alle, ilmeisesti tulee samasta paikasta kun vesipumpun etupuoli on kuiva.
Onko mahdollista vaihtaa tuo tiiviste, vai kannattaako vaan osta uusi vesipumppu? Pumppu tuntuu olevan ehjä muuten.
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vesipumpun vaihtaminen ei auta jos vuoto on kotelon ja lohkon välissä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 250D »

dealer kirjoitti:Vesipumpun vaihtaminen ei auta jos vuoto on kotelon ja lohkon välissä.
Mitä siihen auttaa?
En oikein päässyt näkemään mistä se tarkkalleen tulee, mutta lohko on märkä ja laturin kannakkeesta tippuu (pikkasen). Muuten on kuiva.

Mitäs siinä sit auttaa? Kiristää pultit hiukan?
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”