Sori, muistin just väärinpäin.. Mutta mihinköhän tämä liittyy? Tosiaan alkuperäsessä kaasarikoneessa oli se hiilisäiliö, puhkiruosteessa sun muuta, joten sen letkut tukittu jo aikoinaan. Ja tekniikan luovuttaneessa 230E:ssä moista hienoutta ei ollut.
Kaiken taustalla nyt on puolisen vuotta MS:n asentelun jälkeen ilmennyt ap-vuoto, alkoi economy mittarista näkyä. Nyt pois pudotettuna kaikki muut paitsi MS:n ja bensanpaineen säätimen alipaineet, ja todettu ettei ne ollut syynä.
Tarkoitus olis siis saada karsittua kaikki ylimääräinen ap-letkusto pois, vähentäis vikojen mahdollisuutta ja tätä kautta helpottais vikojen löytymistä. Ja tokihan se aina auttaa kaikessa jos on edes joku aavistus siitä mihin mikäkin liittyy..
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, se anturi on hajonnut, toinen letkulähtö katkesi ja hätäratkaisuna letkut vain yhdistettiin. Ihan sitä pähkin että antaako olla tuommosena vai pitäiskö/voisko sen jättää kokonaan pois, laittais letkun pelkästään virranjakajan ap-kellolle.
Myös ne jarrutehostimen takana olevat letkut pitäis käydä samalla ajatuksella läpi, siinä taitaa olla 7 lähtöä, economy (ainoa jonka letkun varmuudella tiedän), 2 kpl laatikolle lähteviä, ainakin yks(?) ilmastoinnin säätöön ja sitten ne muutamat muut.
Ja jos joku sillä periaatteella osais paremmin sanoa, kone m102.982, laatikko 722.408, tekniikka -86 mallin 230E.