e300d voimattomuus

Katso myös W201.
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

e300d voimattomuus

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Auto on 1994 E300d 24v automaatti.

Auto tuli Raskoneelta ja kokeilin autoa niin kaasun ku lyö pohjaan niin kiihtyy suurinpiirtein laiskemmin kuin 200d. Lisäksi jos ajeleepi vaikka 80kmh ja tulee risteys josta käännyn nopeudella 20kmh ja painan kaasua niin ei vejä mutta kun painaa kaasua niin vaihtaa pienemmälle ja sitten liikkuu. Vaihelaatikosta on öljyt katottu ja vika tuli remontin jälkeen. Elokuussa vasta pääsee takuuseen merkkiliikkeeseen katsotuttamaan tuon auton mutta jospa sielä olisikin jokin pieni vimpula (aivan varmasti onkin) joka on laitettu huonosti tms...


Kittoos! :wink:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Hetkonen tuntuupi että auto lähtee kakkosvaihteella liikenteeseen nyt hokasin sen! Mutta vielä pitää kokeilla mutta alustavia arvauksia mikä voisi olla :?:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minkä remontin ?
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Uuet hehkut, kannen tarkistus ja uus tiiviste sekä yks etukammio.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Nyt on testattu. Auto lähtee ykkösellä liikenteeseen mutta ei vain vastaa kaasuun ja tuo kickdownkaan ei tunnu pelaavan oikein. Ylämäessä tarvi ennen painaa vain lisää kaasua ilman että vaihdelaatikko vaihtaa pienemmälle vaihteelle. Nyt pitää polkea kaasua jo niin paljon että kickdown napsahtaa
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tarkista kaasuvivuston säädöt :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miksi remontin tehnyt korjaamo ei laita ongelmaa kuntoon ?
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

dealer kirjoitti:Miksi remontin tehnyt korjaamo ei laita ongelmaa kuntoon ?
Samaa minäkin mietin..

Viet sen auton takaisin sinne korjaamoon, jossa oli huollossa. Jos auto toimi normaalisti ennen remonttia niin korjaamo on velvollinen sen myös korjaamaan.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Tarina on pitkä ja vaikia... Mutta miepä selitän :lol:

Vaasassa aloin vaihtamaan hehkuja joista kaksi jäi kanteen kiinni eikä siis hehkuttanut kunnolla joten vaihtaahan ne piti. Auto Rovaniemelle ja siellä sitten vietiin Polarmoottorille jossa kertoivat että kansi pitää irrottaa ja tulee kalliiksi. Sitten autoa hakemaan ja auto ei liikkunu ei sitten mihinkään. Vastasi 100 kertaa huonommin kaasuun ku nyt ja liikkeeseen takasin jonne kerrottiin että auto ei toimi. Noh auto jäi sitte sinne että he laittavat sen kuntoon ja sitten tuli soitto että vie auto pois koska he ei osaa korjata sitä. Auto vietiin naapurivirmaan jossa sitten "korjattiin" vika. Sitten auto vietiin trailerilla Raskoneelle jossa sitten tapahtui tämä hehkujen irrotus sekä etukammion vaihdos. Sitten isäntä kävi nyt tuomassa auton mulle Vaasaan ja kertoi että auto toimii. Noh hyppäsin puikkoihin ja lappu lattiaan, kiihtyvyys 200deen luokkaa. Helpoimmalla pääsisin jos löytäisin jonku idiootin pienen vian tuolta autosta kuin se että oottaisin ensi kuuhun että saisin auton vietyä merkkiliikkeeseen.

Että tämmöstä... Joka tapauksessa korjaamotöillä on takuu ja tiedän että voisin viedä tuon merkkiliikkeeseen ja sanoa vain että laittakaa kuntoon ja lasku Rovaniemelle jonnekki niistä kolmesta nyrkkipajasta...
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...tiedän että voisin viedä tuon merkkiliikkeeseen ja sanoa vain että laittakaa kuntoon ja lasku Rovaniemelle jonnekki niistä kolmesta nyrkkipajasta...
No se ei onnistu, pajoilla ei ole mitään velvollisuutta maksaa jos muualla korjautat ellet kysy maksajalta etukäteen lupaa.

Kylläpä on taas ollut oikein mersukorjaamoita kun tuollaiseen autoon eivät vetoja löydä kadotettuaan ne :shock:
Jommankumman nokan ajoitus pielessä tai molempien, jotain imusarjassa, läppä pysyvästi kiinni tms.
Ajonesto päällä polttoaineen sulun osalta, polttoaineputki tukossa jne...

On kai tästä varmaan ollut keskusteluakin mutta kantta ei tarvitse irrottaa hehkun vaihdon takia kuin todella poikkeustapauksissa. Eipä se enää lohduta.
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kansi piti irrottaa koska jumissa ollut hehku oli taaimmainen ja veemäisessä paikassa ja toinen oli muistaakseni kolmonen.

Huomena aloitetaan tämän sotkun selvittäminen aivan alusta. Soitto polar moottorille ja kysytään mitä-autolle-on-tehty!

Heidän mukaansa imusarjan kerkesivät käyttää irti ja sen jälkeen laittoivat takaisin kiinni koska kansi olisi pitänyt irrottaa ja emme alkaneet siihen. Sitten auto käyntiin ja pois polarmoottorin pihasta, ei toiminut, auto takaisin polarmoottorille, soitto muutaman päivän päästä, auto on siirretty polarmoottorin toimesta naapuripajalle, naapuripaja sanoi että siellä voi olla venttiili jumissa ja ties mitä ihmeellistä ja jos vikaa oltaisiin lähdetty selvittämään ja esim ne venttiilit olisi laitettu uusiksi eikä auto toimisi vieläkään niin siitä remontista tulisi sitten meille lasku mitä helv...?! Noh auto haettiin sieltä korjaamolta pois ja yhtäkymppiä Raskoneelle ja käsky kuului selvästi: "Laittakaa kuntoon ja vaihtakaa samalla nuo hehkut"

Hehkut vaihdettiin ja yksi etukammio vaihtoon

Isä haki auton pois ja totesi että toimii hyvin mutta eihän hän sillä ole ajanut paljon yhtään niin ei tiennyt että minkälainen peto se pitäisi olla kulkemaan :wink:

Noh hän ajoi sitten auton tänne vaasaan ja kun lähin kokeilemaan niin heti tunsin että ei tämä toimi oikein



Uskon että se ei iso vika ole mutta onko tuo nyt aivan kohtuullista että omalla kustannuksellani lähen viemään auton 550km päähän toisten töpeksinnän takia?! Entä nyt kun pitäisi olla ilman autoa niin auttaako tässä muuta ku itkeä?! Hermot mennee tuommosten kanssa :evil:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Mulle tahtoo aina tulla nämä ihmeellisimmät ja vaikiaselitteiset viat ja niitten lähtökohat...


Muita tarkistuksen arvoisia juttuja olisiko tiedossa?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin se oli vielä noin että vika alkoi imusarjan irrotuksen jälkeen :shock:
Onhan siellä ne läpät putkistossa...
Uskon että se ei iso vika ole mutta onko tuo nyt aivan kohtuullista että omalla kustannuksellani lähen viemään auton 550km päähän toisten töpeksinnän takia?!
Ei ole, sinun pitää sopia korjaamon kanssa että joko he korvaavat kulujasi niiltä osin tai saat viedä auton toisaalle korjattavaksi ja he maksavat laskun.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

ymmärtääkseni on vain 2 läppää imusarjassa
ensimmäinen imuputkessa, joka tulee moottorin päältä.
Onko joku resonansi läppä :?:
Alipainekellolla ohjataan ja sillä saadaan molemmat tulokanavat toisiinsa auki tai kiinni

toinen läppä on imusarjassa.
Äsken mainitun putken ala ja etupuolella.
En tiedä mihin vaikuttaa :?:

Ei kait enää muuta kuin EGR, joka pian ilmafiltterin jälkeen.

Vaihteisto- ja kaasuvaijerin/tankojen säätöön ovat koskeneet, irroitellessa kantta. Onko oikein :?:

Kaikki sähkö ja alipaineletkut kiinni
autodidakti
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Imusarjassa olevat läpät näyttäisi liikkuvan kun antaa kaasua.

Tyhmä kysymys (tuttua meikäläiseltä :oops: ) Onko tuossa olemassa ilmamassamittaria ja missähä semmonen mahtaisi olla?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

No eipä näyttäny olevan...


Naapurivoorumilta lueskelin noita tehottomuus juttuja ja Dealerihan sinne oli kirjottanut " Sammuttimessa vikaa, vipu ei nouse ylös asti. Silloin on voimaton eikä kierrä, mutta mitenkähän kulutus :? "

Puhe oli 200deestä mutta onko tuossa om606ssa tuota sammutinvipua?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sammuttimessa vikaa, vipu ei nouse ylös asti.
Kuva
:ei_tajuu:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Raskoneen asentajalta kyselty mitä ovat autolle tehneet.

Pumpun takaa letku irti tai vaihdelaatikosta alipaine letku irti. Suuremmalla todennäköisyydellä vaihdelaatikon letku irti jos vaihteet nykäisee vähän kovemmin ja kyllähän tuo vähän nykäisee. Tai no äkänehän tuo on ku perkule että voisko siitä johtua :happy:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

huoh... Kaikki letkut oli kiinni. Vikaa ei löytynyt mutta yksi havainnon tapainen löyty:

Pumpun kyljessä on pieni "tappi" joka liikkuu kun kaasua poljetaan. Liikkuminen on hyvin pientä ja näyttäisi että se liikkuu kun kaasua poljetaan mutta liikerata on paljon pienempi kuin toisessa pumpun kyljessä olevassa vempulassa joka taas liikkuu samaan tahtiin kaasupolkimen kanssa. Tämä havainto auto sammuksissa.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vempulassa ? Eihän siinä nyt jostain syystä jää sammutin osittain päälle, sehän selittäisi ongelman :idea:
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kuva


Se vipunen jonka liikerata on hyvin pieni on tuossa sinisen plakaatin yläpuolella.
Kuvassa siinä on kiinni tuollanen kaareva vipu jota taas tuossa minun pumpussa ei ole?!
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

oisko jostain syystä ollu pumpun päältä tuo sammutin kalvo irti ja kasattu väärään kohtaan,eli sammutin koko ajan vähän päällä. taikka sitten sinne menee koko ajan vähän alipainetta ja vetää sammutinta päälle.

koita ekana nypätä alipaineletku irti tuosta mutikasta joka on kaarevan vivun oikealla puolella. siiis tuossa kuvasssa!
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Eli saadaanko tuon letkun irroittamisella aikaan se että auto ei sammu kun avaimesta käännetään? Ja pitäisi toimia normaalisti?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Tässä naapurivoorumilta samalla haeskelen vikaa ja sielä meinattiin että automaattivaihteisessa olisi erilainen sammutusmekanismi kuin manuaalissa. Ja mullahan tuo on automaatti.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Noh käytin sen pumpun päälle tulevan sammutinletkun irti ja vika ei lähteny paitti että vaihteet vaihtu nätimmin vai liekkö kuvitelmaa :shock:
Ja tuossa kuvassa näyttää että letku lähtee sivulle mutta mulla se letku tuli tuon pulikan päällypuolelle
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Minkähintanen mahtaisi olla nokkien ajotuksen tarkistus?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Tampereelta löyty mersu spesialisti ja sinnehän tuo pitää viiä hoitoon tässä joku päivä. Sattuuko kukaan tietämään kyseistä kaveria? Tuo kuulema Saksasta mersuja ja muutenki perehtynynnä näihi
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Noni selvän teki antaa paskan olla... Kahella korjaamolla käytetty eikä vaikutusta... Kattoa uus auto jostaki
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

paljllako kaupan :D?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3051
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mie sitä en jaksa olla hämmästelemättä sitä, ettei tuommosta konetta muka saa kuntoon, ei se nyt ihan avaruustekniikkaa kai ole..
En minä niistä paljon ymmärrä, mutta kai ammattimiesten pitäisi..
Jos sitä nyt voi ajeluttaa kerran pitkin maata eri "spesialisteille", niin eikö samalla vaivalla veisi jonnekin tunnustetusti osaavalle pajalle?
Vaikka sinne tiilerin työpaikalle sitten, ei kai se Vaasasta katsoen voi olla kauempana kuin Tamperekaan?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”