Kannentiiviste vaihdettu, nyt ei vaan käy kunnolla.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Kannentiiviste vaihdettu, nyt ei vaan käy kunnolla.

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Otsikkohan kertoo jo oleellisimman. :cry:

Moottoria pyöritin nipussa 2-3 kampiakselin kierrosta ympäri räikällä kampiakselilta, pyöri ihan kettuilematta. Rohkeana poikana startilla ilmaamaan -> hienosti pyörittää ja ilmaantuu, lopulta hörähtäen käyntiin. Tosin hytkyy melkoisesti ja ihan korvalla kuulee, kun välillä joku pytty jää syttymättä. Kaasua antamalla ottaa kyllä kierroksia (hirveästi yli 1000rpm en ole kehdannut kokeilla), mutta välillä alkaa naputtamaan todella kovasti. Ilmenee välillä mm. kaasua höllätessä.

Sylinterinkansi ei käynyt missään koneistamolla, sen puhdistin korkeimman omakätisesti (oma ajatus on, että tässä se kaikista suurin vika on) 180 hiomapaperilla. Paisuntasäiliössä ei näy kuplivan mitenkään erikoisesti, vesi + konetiskiaineet ovat sisässä puhdistusta varten.

Löysäilin suutinputkia, 3. sylinterin putken avaaminen vaikutti vähiten käyntiin, mutta kuitenkin vaikutti. Siis heikentävään suuntaan. Omat johtopäätökset veisivät väkisin venttiilinostajien jumiutumiseen? Suuttimista tällainen naputus ei mielestäni oikein voi johtua.

Olen kuitenkin jo tuudittautunut ajatukseen, että jostain syystä vettä pääsisi männän päälle ja se pistäisi koneen "naulaamaan," mutta mene ja tiedä.... Kellään käynyt samalla tavalla? :wink:

T: Tietämätön & osaamaton Keski-Suomesta
530d Touring -01
250EXC-F -04
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Oliko jako kohdallaan? :shock:
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

onre kirjoitti:Oliko jako kohdallaan? :shock:
Kyllä, merkit olivat O/T kampuran pyörällä ja se viiva oli pienen "nuolen" kohdalla nokassa. Lisäksi olin hirttänyt jakoketjun nippusiteillä nokkapyörään, jolloin tietääkseni jaon ei PITÄISI päästä menemään sekaisin.

Oletan, että jos venttiilit olisivat ottaneet mäntiin kiinni, olisin tämän huomannut konetta pyörittäessäni? Saatan kyllä olla väärässäkin, tällä hetkellä en luota omiin tekemisiini yhtään.
530d Touring -01
250EXC-F -04
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Kyllä sen huomaa, ellei sitten aivan apinan raivolla väännä. Tai ainakin näin kuvittelisin 8) itse olen aina pyöritellyt ilman hehkuja tai tulppia, jolloin kone pyörii tosi kevyesti, siinä kyllä huomaisi pienenkin vastuksen. Jos jako on "vaan vähän" pielessä, se voi aiheuttaa sellaista että kone kyllä käy eikä mikään osu mihinkään, mutta voima on ihan täysin kateissa.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Pitää tuo jako vielä tarkistaa, kun otan venttiilikopan auki ja tarkastan nostajat tänään. Mutta kone kyllä pyöri ihan normaalisti, kun käsin kääntelin. Ei tarvinnut "väkisin" vääntää. Alkaa ketutus jo pikkuhiljaa laantua, kunhan ei vaan nyt olisi mitään isoa tullut särjettyä. No, satasillahan noita uusia myllyjä saa. :roll:

Lähinnä nyt ihmetyttää, että miksi tuntuisi jättävän yhtä pyttyä välistä. Tuskin pahasti jumittava venttiilinnostajakaan voi moista tehdä?
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nostimet ei jumita mersun dieseleissä.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Juu. Ilmeisesti kyse ollut ilmasta pa-järjestelmässä tms.

Menin nimittäin talliin, tarkastin merkit, kampiakselilla O|T ja Nokalla | oli sen pienen "nokan" kohdalla katsottuna nokka-akselin pukista. Auto käyntiin, yskäisi muutaman kerran ja alkoi käymään kaikilla. :shock: Käynti on kieltämättä jokseenkin terävän kuuloista ja alkuun tuli jonkin verran sini-mustaa savuakin, mutta pienen lenkin jälkeen savutuskin loppui. Tosin moottorin lämmettyä tyhjäkäynnillä kuuluu pientä sälkätystä/helinää, joka toki loppuu heti kun kierroksia nostetaan. Lienee nostajaperäistä? Enivei, vedot olivat tallessa. :wink:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”