Hihnankiristyssyteemin keinu vinossa-laakeri vai koko osa?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Hihnankiristyssyteemin keinu vinossa-laakeri vai koko osa?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Moi,
Hihnankiristyssysteemin keinu on vinossa eli laakeri väljä. Muistanko oikein, että jotkut ovat uusineet vain tuon laakerin koko keinun sijaan..vai onko tuollaisessa mitään ideaa, kun koko keinukaan ei maltaita maksa.

Ohessa kuva hihnan ja keinun linjasta. Kuvassa näkyy myös hihnassa oleva vaurio eli hyvä aika uusia hihna ja keinu...iskunvaimennin onkin uusittu keväällä pärinän johdosta.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Viimeksi muokannut kardaani, 20.8.2012 11:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Laakerin voi vaihtaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Voipiko vaihtaa näihin monivenoihinkin? Niissähän on se julman kokoinen kuusiokolopultti ja pienemmän näköinen keinu. Oon luullut, ettei sinne väliin kunnon laakeria sopisi. Toisaalta tuommoinen liukulaakerilla tms kuulostaa riskaabelilta. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Lucky-Dog kirjoitti:Laakerin voi vaihtaa.
Onko tiedossa laakerin tyyppi ja koko?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Monivenoissa ei ole perinteistä laakeria.

6054 on KL :n tilausnumero.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Vähän lainaan ketjua, koska oli niin hyvä kuva =)

Itellä pärisee toi kuvassa näkyvä iskarin yläpään kiinnitys.
Ilmeisesti jonkinnäköinen kumipusla tullu tiensä päähän...?
Onkohan niitä varaosana vai onko katottava jostain purkuautosta?
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laita uusi iskari.
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Vaihdoin iskarin ja on kyllä uskomaton ero käynti äänessä =)

Mutta miten toi on suunniteltu vaidettavaksi!!!
Ristus mikä rojekti oli.Varmaan 2h tunasin.
En uskaltanu vääntää keinun 12 kuusiokoloo, niin kovaa, että ois auennu.
Olin varma, että jotain hajoo. Oli nimittäin laitettu tiukkaan.

Iskarin alapultti ei mahdu keinun ala-asennossa pois, ja yläasennossa rikka jää jumittaan hihnapyörään =)

Kun vihdoin ja viimein sain pultin ja rikan pois, päästin lentävällä rikasta siivun pois niin sai kohtuu helposti takas.

Pultissa on siis sellainen ohennus jossa rikka liikkuu n.3mm
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
W124126
Viestit: 43
Liittynyt: 07.9.2011 18:14

Viesti Kirjoittaja W124126 »

Nippe kirjoitti:Vaihdoin iskarin ja on kyllä uskomaton ero käynti äänessä =)

Mutta miten toi on suunniteltu vaidettavaksi!!!
Ristus mikä rojekti oli.Varmaan 2h tunasin.
En uskaltanu vääntää keinun 12 kuusiokoloo, niin kovaa, että ois auennu.
Olin varma, että jotain hajoo. Oli nimittäin laitettu tiukkaan.

Iskarin alapultti ei mahdu keinun ala-asennossa pois, ja yläasennossa rikka jää jumittaan hihnapyörään =)

Kun vihdoin ja viimein sain pultin ja rikan pois, päästin lentävällä rikasta siivun pois niin sai kohtuu helposti takas.

Pultissa on siis sellainen ohennus jossa rikka liikkuu n.3mm
1. Jousi jännitteettömäksi
2. Keinuvivusta hihnapyörä pois...keinuvipu nousee nyt niin että iskarin alapultti nousee vesipumpun hihnapyörän yläpuolelle
3. iskari irti
4. Uusi iskari tilalle
5. Hihnapyörä takaisin (samalla varmistat että pyörii jähmeästi)
6. Jousi vireeseen
Tuulitunnelin poisto helpotti omien nakkien mahtumista, itse en irrottanut tuulettajan siipipyörää tai vesipumpun hihnapyörää. Samalla ohjeella vaihtuu keinuvipu tarvittaessa. Omassa -91 300Dssä keinuvivun pultti on 12mm kuusiokolo.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”