300d Pumpun ilmaus suodatinta vaihtaessa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

300d Pumpun ilmaus suodatinta vaihtaessa

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Pitäis vaihtaa OM 603 mersuun polttoainesuodatin. Mutta aina kun olen laittanu uuden se pitää ilmata suuttimista. Suodattimen täyttäminenkään ei auta. Tosi kauan sitten saa startilla pyörittää ennenkuin ilman tulo lakkaa.
Kysymys kuuluukin että onko olemassa jokin pumpussa oleva ruuvi jonka aukasemalla sais ilmat pois pumpusta, ennekuin se ilma pääsee työmännille asti.
Raktorin CAV jakajapumpussa semmonen on.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2299
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ei sitä tarvitse ilmata. Uusi suodatin täyteen puhdasta polttoainetta ja starttaamaan :D
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Vaikkei suodatinta edes täytä, niin kaikki OM60x koneet on lähteneet puolenminuutin sahauksella käyntiin ilmaamatta :idea: Suodattimen täytöllä nopeammin :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ja ettei vaan ois ollu niin että jos ei itestään ilmaannu niin suodattimen saa täytettyä pitämällä suodatinta paikallaan ja aukaisemalla polttoainesuodatinjalan päällä olevan pultin.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Ei ole ilmausruuvia Mersun pumpussa.
Sitähän tässä tieten kysythiin :wink:
No Merc at the moment
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3675
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kaasu pohjassa ilmaantuu nopeasti.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JuMu S kirjoitti:Kaasu pohjassa ilmaantuu nopeasti.
Näin meilläkin on toimittu, uusi suodin paikalleen ja mylly käyntiin ja heti sen verran kierroksia että tuntuu ja niinpä tuo aina on käyttänyt ilmat pois edes yskimättä.

Mutta miten oli, onko kaikissa 124:ssa karkeasuodinta vai ei?
Mulle on uskoteltu että omassa ei ole, mutta kun tänään kurkistelin kunnolla imusarjan alle niin kyllä siellä yhdessä letkussa joku paisuma oli. Tosin niin rasvan ja pölyn tummentama että ei siitä varmasti sano mitään.

Auto on ollut tavallistakin laiskemman tuntuinen ja varsinkin alakierroksilla ja muutenkin syssyllä pitäisi suotimia vaihtaa. Tietäisi vaan, montako. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kaksi suodatinta: hienosuodin ja sellainenen pieni muovinen karkeasuodin ilmasuotimen alla. Vaihda toki ilmansuodinkin jos ei ole tietoa vaihtoajasta.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

JiiTee_ kirjoitti:Ja ettei vaan ois ollu niin että jos ei itestään ilmaannu niin suodattimen saa täytettyä pitämällä suodatinta paikallaan ja aukaisemalla polttoainesuodatinjalan päällä olevan pultin.
Niin sitäkö jolla suodatin ruuvataan kiinni?
Tuleeko ilmat siitä pois kun starttaa?

Kiitoksia vastauksista. Pitääpä yrittää nyt neuvojen kera.

Hyllyssä Mulla oli M-filtteri. Oli ottanu tallissa kuivalla hyllyllä ruostetta sisuskaluihinsa. :shock: Kotimainen tuote vissiin. Harmi etteivät pakkaa kunnolla umpiomuoviin. Pitää mennä kylille ja ostaa Saksalainen. Bosh hengst, mitä niitä onkaan
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

kardaani kirjoitti:Kaksi suodatinta: hienosuodin ja sellainenen pieni muovinen karkeasuodin ilmasuotimen alla. Vaihda toki ilmansuodinkin jos ei ole tietoa vaihtoajasta.
No siitä on. Mutta huollossa oltiin viimeksi vankasti sitä mieltä, että ei ole karkeasuodinta ja "tämä on se joka yleensä vaihdetaan" sanottiin hienosuotimesta. Veneen dieselin kanssa pelatessa on tullut tutuksi, että noita suotimia on se kolmekin kappaletta ja siksi ihmettelin väitettä. Eilen sitten oikein kurkistelin ilmanputsarin taakse ja epäilys heräsi.

No, noita karkeasuotimia nyt hakee vaikka mistä. Veneen Perkinsiin ostin kesällä New Holland-leimalla olevan, kun tuli sopivasti vastaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Laitoin letkulla polttoainetta pultinreiästä suodattimeen aivan täyteen. Pultti kiinni ja nyt pysyi käynnissä. Rupesin epäilemään, että täytinkö minä suodatinta aikasemmin ollenkaan... Hyvä keino joka tapauksessa. Eikä tarvinnu sahata starttia kuumaksi.
Kiitoksia jälleen kerran hyvistä mese.fi neuvoista
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”