300d Pumpun ilmaus suodatinta vaihtaessa
300d Pumpun ilmaus suodatinta vaihtaessa
Pitäis vaihtaa OM 603 mersuun polttoainesuodatin. Mutta aina kun olen laittanu uuden se pitää ilmata suuttimista. Suodattimen täyttäminenkään ei auta. Tosi kauan sitten saa startilla pyörittää ennenkuin ilman tulo lakkaa.
Kysymys kuuluukin että onko olemassa jokin pumpussa oleva ruuvi jonka aukasemalla sais ilmat pois pumpusta, ennekuin se ilma pääsee työmännille asti.
Raktorin CAV jakajapumpussa semmonen on.
Kysymys kuuluukin että onko olemassa jokin pumpussa oleva ruuvi jonka aukasemalla sais ilmat pois pumpusta, ennekuin se ilma pääsee työmännille asti.
Raktorin CAV jakajapumpussa semmonen on.
Ja ettei vaan ois ollu niin että jos ei itestään ilmaannu niin suodattimen saa täytettyä pitämällä suodatinta paikallaan ja aukaisemalla polttoainesuodatinjalan päällä olevan pultin.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.

Näin meilläkin on toimittu, uusi suodin paikalleen ja mylly käyntiin ja heti sen verran kierroksia että tuntuu ja niinpä tuo aina on käyttänyt ilmat pois edes yskimättä.JuMu S kirjoitti:Kaasu pohjassa ilmaantuu nopeasti.
Mutta miten oli, onko kaikissa 124:ssa karkeasuodinta vai ei?
Mulle on uskoteltu että omassa ei ole, mutta kun tänään kurkistelin kunnolla imusarjan alle niin kyllä siellä yhdessä letkussa joku paisuma oli. Tosin niin rasvan ja pölyn tummentama että ei siitä varmasti sano mitään.
Auto on ollut tavallistakin laiskemman tuntuinen ja varsinkin alakierroksilla ja muutenkin syssyllä pitäisi suotimia vaihtaa. Tietäisi vaan, montako.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Niin sitäkö jolla suodatin ruuvataan kiinni?JiiTee_ kirjoitti:Ja ettei vaan ois ollu niin että jos ei itestään ilmaannu niin suodattimen saa täytettyä pitämällä suodatinta paikallaan ja aukaisemalla polttoainesuodatinjalan päällä olevan pultin.
Tuleeko ilmat siitä pois kun starttaa?
Kiitoksia vastauksista. Pitääpä yrittää nyt neuvojen kera.
Hyllyssä Mulla oli M-filtteri. Oli ottanu tallissa kuivalla hyllyllä ruostetta sisuskaluihinsa.

No siitä on. Mutta huollossa oltiin viimeksi vankasti sitä mieltä, että ei ole karkeasuodinta ja "tämä on se joka yleensä vaihdetaan" sanottiin hienosuotimesta. Veneen dieselin kanssa pelatessa on tullut tutuksi, että noita suotimia on se kolmekin kappaletta ja siksi ihmettelin väitettä. Eilen sitten oikein kurkistelin ilmanputsarin taakse ja epäilys heräsi.kardaani kirjoitti:Kaksi suodatinta: hienosuodin ja sellainenen pieni muovinen karkeasuodin ilmasuotimen alla. Vaihda toki ilmansuodinkin jos ei ole tietoa vaihtoajasta.
No, noita karkeasuotimia nyt hakee vaikka mistä. Veneen Perkinsiin ostin kesällä New Holland-leimalla olevan, kun tuli sopivasti vastaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Laitoin letkulla polttoainetta pultinreiästä suodattimeen aivan täyteen. Pultti kiinni ja nyt pysyi käynnissä. Rupesin epäilemään, että täytinkö minä suodatinta aikasemmin ollenkaan... Hyvä keino joka tapauksessa. Eikä tarvinnu sahata starttia kuumaksi.
Kiitoksia jälleen kerran hyvistä mese.fi neuvoista
Kiitoksia jälleen kerran hyvistä mese.fi neuvoista