Syöttöpumppu

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
W124 300D
Viestit: 115
Liittynyt: 07.3.2012 17:44
Paikkakunta: Hankasalmi

Syöttöpumppu

Viesti Kirjoittaja W124 300D »

Autosta meni syöttöpumppu viime syksyllä. Sain tätä kautta siihen uuden pumpun, mutta se on hiukan erilainen ja auto ei käy oikein tasaisesti ja nykii. Nyt olen tutkinut sitä vanhaa (viallista) pumppua ja esittäisinkin kysymyksen viisaammille.
Mikä siinä voi olla vialla, kun nokka-akseli on todella hyvä ja laakerointi tiukka?
Mikä sen syötöt sekoitti niin, että moottori ryki ja paukutti siten, ettei sitä uskaltanut käyttää?
Periaatteessahan se ruikkii ainetta sen mukaan, kun nokka-akselin nokat sanelee. Sehän on lopultakin todella yksinkertainen juttu. Ajoitukset oli kohdallaan. Neuvokaapa minua tomppelia... :shock:
W124 300D
Viestit: 115
Liittynyt: 07.3.2012 17:44
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja W124 300D »

Yksi vihje suutinputkien lähdön alla (en osaa muuta nimikettä antaa) on kuulema venttiilit, joissa on jouset. Jos näistä jousista on joku poikki se voi sotkea käynnin... Tiedä sitä, mutta ne pitää tutkia... :roll:
W124 300D
Viestit: 115
Liittynyt: 07.3.2012 17:44
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja W124 300D »

Joo ehjät olivat kaikki. Nyt sitten mieli avoimena seuraavaa tarkastusta kohden. Vaikea vaan on keksiä mikä se voisi olla...
Nokat ja koko akseli on hyvän näköinen. Laakerit tuntuu tiukoilta. Aikas vähiin käy vaihtoehdot... Ja kun se pumppu kävi diesel korjaamolla, jossa annettiin diagnoosi, että syöttöjen ajoitus heittää...Tokihan sen huomasi käynnistäkin...
:evil:
W124 300D
Viestit: 115
Liittynyt: 07.3.2012 17:44
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja W124 300D »

Eipä taida olla kovin yleinen vika, kun ei kenelläkään ole kokemusta asiasta..
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

onko suuttimet tutkittu :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mainittujen venttiilien kuluminen aiheuttaa erittäin epätasaista käyntiä ja jos mitä. Ei tarvitse olla jouset poikki.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sonnitaan topikkiin aihetta sivuuttavalla tiedustelulla:

Jakajapumpuissa kaiketi samoja vinkeitä paineventtiileillä? Oisko 585000 tuhatta ajetun 290:n valvuuleissa vikaa, kun joskus yhtä pyttyä rököttää startin jälestä?
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

Easy Rider kirjoitti:Sonnitaan topikkiin aihetta sivuuttavalla tiedustelulla:

Jakajapumpuissa kaiketi samoja vinkeitä paineventtiileillä? Oisko 585000 tuhatta ajetun 290:n valvuuleissa vikaa, kun joskus yhtä pyttyä rököttää startin jälestä?
ellei jopa samat :? yleensäkki nuissta pumpuista on meleko vaikia tämmösen maalikon nähä/ löytää vikoja ku on muutenki välykset sun muut niin pieniä.. eriasia sitte ku joku nimeltä mainihtematon pasi varmaan näkkee/ tietää mikä sitä riepoo...
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
W124 300D
Viestit: 115
Liittynyt: 07.3.2012 17:44
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja W124 300D »

Niin se on. Minulla on yksi kaveri, joka oli varmaan tehnyt paljon hommia näiden parissa, kun hänellä oli autokorjaamo vuosikymmeniä. Niin hän sanoi, että koskaan ei ole hänen eteensä tullut pumpun fyysistä vikaa...
Siinä mielessä tuo jäi hampaan koloon. Olen sen verran itsepäinen jätkä, että haluan tuon selvittää.
:evil:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”